Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lista paraciosilor s-a modificat

23-Iul-2008
3248

Problema fiscala


Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor a fost recent modificata. Noile modificari aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008 se refera atat la persoanele ce intra sub incidenta acestei legi, cat si la obligatiile acestora. Aceste modificari au intrat in vigoare incepand cu data de 30 aprilie 2008.

1. Care sunt persoanele obligate la raportare

Au obligatia de raportare urmatoarele persoane fizice sau juridice:

1. institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
2. institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
3. administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe
care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;
4. cazinourile;


5. auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;
6. notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau  administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de
subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, 
constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
7. furnizorii de servicii privind societati comerciale sau alte entitati, altii decat cei prevazuti la
punctele 5 si 6 de mai sus;
8. persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
9. agentii imobiliari;
10. asociatiile si fundatiile;
11. alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in 
care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

2. Ce se intelege prin operatiuni ce par a avea o legatura intre ele

Sunt acele operatiuni care indeplinesc urmatoarele conditii:

■ sunt operatiuni aferente unei singure tranzactii, decurgand dintr-un singur contract comercial sau intelegere de orice natura intre aceleasi parti;
■ operatiuni a caror valoare este fragmentata in transe mai mici de 15.000 euro ori echivalentul in
lei;
■ operatiunile efectuate in cursul aceleiasi zile bancare, in scopul evitarii cerintelor legale.

3. Cine nu trebuie sa isi desemneze reprezentant

Persoanele fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima  reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele, nu au obligatia desemnarii unui responsabil cu aplicarea legii.

Ce raportam Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor?

Persoanele ce intra sub incidenta legii vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. Obligatia raportarii catre Oficiu se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.

Atentie
Plafonul pentru raportarea operatiunilor cu numerar s-a marit: de la 10.000 euro la 15.000 euro.

Concluzie
Modificarile aduse Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor sunt salutare, atat in
ceea ce priveste persoanele care intra sub incidenta acestei legi si plafonul de raportare a operatiunilor in numerar, cat si in ceea ce priveste obligatia de desemnare a responsabililor cu aplicarea acestei legi.

Acte normative aplicabile:
Art. 2 litera h), art. 3 alin. (6) si (7), art. 8, art. 14 alin. (3) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea
si sanctionarea banilor, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016