Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Livrare intracomunitara. Justificare scutire de TVA. Ce documente sunt necesare pentru taxarea inversa?

11-Oct-2016
6745

Am selectat pentru analiza noastra situatia in care dorim sa stabilim ce documente sunt necesare pentru aplicarea regimului de taxare inversa pentru o livrare intracomunitara (societate din Romania inregistrata in scopuri de TVA livreaza panouri fotovoltaice catre o societate din Italia inregistrata in scopuri de TVA) in conditiile in care transportul se efectueaza cu autoutilitara firmei, iar societatea din Romania nu are cod CAEN pentru transport marfa. Vom vedea cum se justifica intr-o asemenea situatie efectuarea transportului.

Livrarea intracomunitara de bunuri reprezinta o livrare de bunuri, in intelesul alin. (1), care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora potrivit prevederilor art.270 alin. (9) din Codul fiscal.

Conform prevederilor art.294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sunt scutite de taxa livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru.

 Potrivit alin (3), prin ordin al ministrului finantelor publice se stabilesc, acolo unde este cazul, documentele necesare pentru a justifica scutirea de taxa pentru operatiunile prevtzute la alin. (1) si (2) si, dupt caz, procedura si conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de taxa.

Conform prevederilor de la art. 10 alin. (1) din OMFP 103/2016 scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri, se justifica pe baza urmatoarelor documente:


a)factura in care trebuie sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;

b)documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru; si, dupa caz;
c)orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

Pentru acele operatiuni care prin natura lor nu permit operatorilor economici sa fie in posesia documentelor de justificare a scutirii in momentul faptului generator, prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii de taxa se va face in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data la care a intervenit faptul generator de taxa pentru operatiunea in cauza.

Prin urmare, daca societatea din UE comunica un cod valid de TVA iar bunurile sunt transportate din Romania in alt stat membru si detineti o dovada in aceste sens (ex. CMR sau orice document eliberat de beneficiar), factura se emite in regim de scutire de TVA, cu drept de deducere.

Operatiunea nu este impozabila in Romania, ci la beneficiar. In decontul de TVA (cod 300), factura se declara la rd. 1, iar in declaratia 390 cu cod L. Dupa depasirea plafonului de 900.000 de lei, pentru expedierile intracomunitare de bunuri se depune si declaratia INTRASTAT.

Daca nu detineti dovada efectuarii transportului, factura se emite cu TVA 20% fiind asimilata unei livrari locale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Livrare intracomunitara. Justificare scutire de TVA. Ce documente sunt necesare pentru taxarea inversa?":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016