
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul de mai jos, in fiecare luna, in proportie de 3%, o societate efectueaza livrari si persoanelor fizice (livrarile de produse sunt diverse materiale rezultate), insa exista situatii cand se livreaza si produse finite). Vom vedea daca firma trebuie sa utilizeze casa de marcat si daca trebuie sa existe in actul constitutiv si activitatea de comert cu amanantul.
Iata raspunsul oferit de specialist:
Din cele expuse intelegem ca sunteti o societate care are ca obiect principal de activitate pregatirea fibrelor si filarea fibrelor textile, realizand produse destinate, in principal, altor persoane juridice.
Printre actele normative care reglementeaza activitatea de comercializare a produselor se numara:
1. Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 care precizeaza ca sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale si, in consecinta, sa elibereze bon fiscal, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul direct catre populatie.
Utilizatorii au obligatia sa elibereze clientilor bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate cu amanuntul si, la solicitarea acestora, le vor elibera si factura fiscala, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015
privind Codul fiscal.
Cartea Verde a Contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
2. Ordonanta nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, in vigoare la data redactarii prezentului raspuns, potrivit careia se considera:
- comert cu ridicata/de gros - activitatea desfasurata de comerciantii care cumpara produse in cantitati mari in scopul revanzarii acestora in cantitati mai mici altor comercianti sau utilizatori profesionali si colectivi;
- comert cu amanuntul/de detail - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;
- structura de vanzare - spatiul de desfasurare a unuia sau mai multor exercitii comerciale;
- suprafata de vanzare - suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Nu constituie suprafete de vanzare cele destinate depozitarii si pastrarii marfurilor, productiei, birourilor si anexelor.
- exercitiu comercial - una sau mai multe activitati de comercializare cu ridicata, cu amanuntul, de tip cash and carry, de alimentatie publica, precum si a serviciilor desfasurate de un comerciant.
Consideram ca, in cazul in care aveti activitate de productie:
a. Daca butoaiele, paletii lemn si alte produse pe care le comercializati sunt active din categoriile: produse reziduale, ambalaje, obiecte de inventar, pe care le conercializati ocazional pentru eficientizarea fluxului de numerar, atunci nu este necesar sa detineti o casa de marcat pentru vanzarea catre persoane fizice.
b. Pentru produsele finite comercializate, ocazional, catre persoane fizice:
- Daca sunteti unitate de productie si , doar ocazional, comercializati produse catre persoane fizice (de exemplu, rebuturi) nu aveti nevoie de autorizare petru comert cu amanuntul si nici de aparat de marcat electronic fiscal.
- Daca , insa, comercializarea de efectueaza frecvent catre persoane fizice (de exemplu, in urma plasarii unor comenzi online) atunci consideram ca este necesara : autorizarea pentru vanzarea cu amanuntul direct catre populatie, utilizarea casei de marcat, organizarea de spatii de vanzare distincte.
Recomandam sa analizati actele normative si utilizand rationamentul profesional, sa mentionati in politicile contabile proprii aprobate de catre persoana desemnata cu gestionarea patrimoniului, modul in care se vor efectua vanzarile de produse finite catre persoanele fizice.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Ce obligatii au utilizatorii AMEF in ce priveste utilizarea caselor de marcat fiscaleNorma de venit PFA nou infiintata. Obligatii fiscale. AMEFPrestare de servicii catre companii si persoane fizice. Obligativitatea utilizarii casei de marcatObiect secundar de activitate. Cum va proceda firma la incasarea in numerar a contravalorii facturii?Prestari servicii de transport. Care sunt implicatiile TVA?Ultimele articole
Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorArticole similare
Carui fapt se datoreaza cresterea cifrei de afaceri in comertul cu amanuntul?Documentele de Contabilitate primara. ATENTIE la ce NU iti spune nimeni despre modelele editabile si legislatia modificataCodul fiscal 2011 - Titlul VI (partea a VII-a)Regimul privind facturile fiscale in 2013Retur marfa la un magazin de vanzare cu amanuntul. Ce documente intocmim?Ultimele articole
Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalNOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineArticole similare
Regimul fiscal al bunurilor si serviciilor achizitionate in folosul asociatilor in anul 2016Trecerea de la impozitul pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilor in anul 2017. Sesiune ANAFCheltuieli servicii externe: Deductibilitatea la calculul impozitului pe profitStabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2014: Ce declaratii depunem?TVA aferenta importUltimele articole
Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Declaratia 101. Cum sa tratezi provizioanele in mod corectImpozitul pe constructii 2025: cine il achita, cum se calculeaza + o speta utilaDeclaratia 101 in 2025. Cum se completeaza pierderile fiscale in formularul 101Articole similare
Ordinul 1087 din 2012 modifica depunerea declaratiilor onlineCalendarul obligatiilor fiscale 2011: declaratii cu termen 15 decembrieArticole similare
Facilitati adoptate de Parlament pentru micii antreprenori. Firmele pot sa isi scada costurile caselor de marcatCASA DE MARCAT poate inregistra vanazari din 2 gestiuni?ANAF: Rezumat privind Ghid fiscal al PFAStudiu de caz: Punere in functiune CASA DE MARCAT. Se deduce valoarea din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor?HG 355/2023. A fost modificata legislatia privind obligatia agentilor economici de a utiliza case de marcat electroniceUltimele articole
CASA DE MARCAT portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiE-TVA si dublarea Z-ului in casele de marcat. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformareCASA DE MARCAT in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareSfaturi de la experti
Achizitie duba din Olanda taxata cu TVA de 21%
Intrebare: Am achizitionat o autoutilitara second hand din Olanda. Desi i-am comunicat vanzatorului codul de TVA, factura a fost emisa cu TVA 21%, aplicata la valoarea de vanzare. Valoarea fara TVA: 12.396,69 euro + TVA 2.603,30 euro, total...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind declaratia 406. SAF-T
Intrebare: Am un chirias care are urmatorul CIF emis de ANAF: 9000000282163. Certificatul este emis in 2012, iar CIF-ul este atribuit din 2005. Chiriasul este Organizatia Internationala pentru Migratie, cu domiciliul fiscal in Bucuresti,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Masuri fiscale 2025. Schimbari pentru dividende, impozit pe profit, CASS si proprietati
D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA