Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Majorarea plafonului privind veniturile realizate de persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil fara a determina suspendarea platii indemnizatiei

27-Mai-2019
2663

In Monitorul Oficial nr. 340 din 03 mai 2019 a fost publicata Legea 89/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, precum si pentru stabilirea unor masuri privind recuperarea debitelor reprezentand indemnizatia pentru cresterea copilului.

Una dintre modificarile aduse Ordonantei de Urgenta nr. 111/2010 vizeaza majorarea plafonului privind veniturile realizate de catre persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil fara a determina suspendarea platii indemnizatiei, de la 3.750 lei la 6.250 lei, intr-un an calendaristic.

Astfel, unul dintre cazurile in care indemnizatia pentru cresterea copilului se suspenda este prevazut la art. 16 alin. (2) lit. (i) din OUG nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copiilor dupa cum urmeaza:
i) beneficiarul realizeaza venituri supuse impozitului si copilul nu a implinit varsta de un an, 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap.

Prin exceptie de la aceste prevederi, alin. (3) al acestui articol prevedea ca plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda in cazul in care persoana indrepta?ita se afla in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii: 
a) primeste diverse sume in baza legii, a contractului colectiv de munca sau a contractului individual de munca, acordate in perioada concediului pentru cresterea copilului, altele decat cele rezultate din desfasurarea efectiva a unei activita?i in perioada de concediu; 
b) primeste indemnizatii in calitate de consilier local sau judetean, indiferent de nivelul acestora; 
c) realizeaza, in decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, al caror nivel nu depaseste de trei ori cuantumul minim al indemnizatiei stabilit la art. 2 alin. (2). 

Cuantumul minim al indemnizatiei lunare nu poate fi mai mic decat suma rezultata din aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea indicatorului social de referinta. Valoarea indicatorului social de referinta este de 500 lei, astfel ca, cuantumul minim al indemnizatiei nu poate fi mai mic de 1.250 lei. 

Veniturile care determina suspendarea indemnizatiei nu sunt veniturile supuse impozitului conform Codului fiscal ci sunt veniturile supuse impozitului conform OUG nr. 111/2010. Conform art. 2 alin. (1) din acest act normativ, persoanele care, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului, au realizat timp de cel pu?in 12 luni venituri din salarii si asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din activita?i agricole, silvicultura si piscicultura, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara. 

Prin Legea 89/2019 s-au adus modificari art. 16 alin. (3) lit. c) astfel incat, incepand cu aceasta data, plata indemniza?iei pentru cresterea copilului nu se suspenda in cazul in care persoana indrepta?ita realizeaza, in decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, al caror nivel net nu depaseste de 5 ori cuantumul minim al indemnizatiei. De asemenea, s-au adus clarificari si cu privire la faptul ca acest plafon se constituie din venitul net obtinut din categoriile respective de venit.

Prin urmare, plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda daca beneficiarul acesteia realizeaza, in decursul unui an calendaristic, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, venituri din salarii si asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura al caror nivel net nu depaseste suma de 6.250 lei (1.250 lei x 5).

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Majorarea plafonului privind veniturile realizate de persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil fara a determina suspendarea platii indemnizatiei":
Rating:

Nota: 4.22 din 9 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

  • Aproape 300 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii care vor sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor tarii pot opta pentru unul dintre joburile scoase la concurs de angajatorii din Spatiul Economic European. Acestia ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 283 locuri de munca vacante, anunta ANOFM. Astfel, cele mai multe locuri de munca disponibile in SEE sunt in Olanda, care ofera 125 de locuri de munca pentru romani, urmat de Germania cu 54 de locuri de munca si de Austria cu 32 de joburi vacante. Iata, detaliat, situatia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016