Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masuri europene pentru imbunatatirea aprovizionarii cu alimente

07-Dec-2012
1819
In fiecare zi, peste 500 de milioane de consumatori europeni beneficiaza, in conditii de siguranta, de gama variata de produse alimentare si bauturi furnizate de numerosi operatori (din UE si din afara UE) care fac parte din lantul de aprovizionare cu alimente, ceea ce reprezinta, in medie, 15% din cheltuielile gospodariilor. Sectorul agroalimentar este o forta motrice vitala pentru economia UE, cuprinzand peste 17 milioane de intreprinderi din agricultura, din industria alimentara si din sectorul serviciilor conexe. Forumul la nivel inalt pentru imbunatatirea functionarii lantului de aprovizionare cu alimente, infiintat in 2010, si-a prezentat pe 5 decembrie raportul, in care se arata ca 80% dintre initiativele incluse in Foaia sa de parcurs au fost implementate in mod satisfacator. Forumul spera ca se va ajunge la un consens cu privire la modalitatea optima de a implementa principiile de buna practica prezentate anul trecut in scopul imbunatatirii relatiilor dintre intreprinderi (IP/11/1469).

Toate partile si-au manifestat vointa clara de a continua discutiile intr-un mod constructiv, iar Comisia incurajeaza partile interesate sa prezinte cat mai curand o solutie satisfacatoare. in paralel, Comisia va evalua toate optiunile posibile privind combaterea practicilor comerciale neloiale din cadrul lantului alimentar, inclusiv legislatia, si va initia o evaluare a impactului.

Intr-o declaratie comuna, vicepresedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, comisarul pentru industrie si antreprenoriat, si colegii sai, comisarii Michel Barnier, Tonio Borg si Dacian Ciolos, au declarat: "Aceasta activitate ilustreaza modul in care reunirea tuturor sectoarelor din cadrul lantului alimentar poate da rezultate si poate arata calea de urmat pentru politica viitoare in acest domeniu. Suntem multumiti, in special, de faptul ca toti membrii Forumului s-au angajat in cautarea de solutii pentru acest sector vital al economiei UE. Partile interesate si-au demonstrat angajamentul de a imbunatati eficienta si competitivitatea lantului de aprovizionare cu alimente. Regretam ca nu s-a ajuns inca la un acord cu privire la practicile comerciale neloiale dintre intreprinderi, dar consideram ca acest lucru este inca posibil. Partile interesate ar trebui sa ramana activ si ferm angajate in acest sens. In cadrul reuniunii noastre de astazi, am cazut cu totii de acord ca trebuie sa ne angajam sa lucram in continuare in beneficiul tuturor actorilor implicati in lantul de aprovizionare cu alimente.in paralel, Comisia va examina, de asemenea, toate optiunile disponibile, inclusiv cea de reglementare, pentru a solutiona aceasta problema. Dorim ca, pana in toamna anului viitor, sa avem o viziune clara a caii de urmat. Obiectivul nostru este de a promova increderea de-a lungul intregului lant alimentar, in beneficiul tuturor - al producatorilor, al fabricantilor, al detailistilor si al consumatorilor. "

Progrese realizate in mai multe domenii

Cei trei piloni principali in jurul carora s-a structurat abordarea holistica a lucrarilor Forumului au fost practicile contractuale dintre intreprinderi, competitivitatea industriei agroalimentare si monitorizarea preturilor alimentelor. Raportul din 5 decembrie evidentiaza progresele realizate pana in prezent:
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

Douasprezece initiative si-au atins integral obiectivele. Printre acestea se numara:

- acte legislative la nivelul UE: Directiva privind emisiile industriale; adoptarea regulilor de origine revizuite si implementarea tuturor aspectelor revizuirii SBA (Small Business Act);
- initiative care isi urmeaza in prezent propriul program de lucru: Comitetul european pentru dialog social, Masa rotunda privind sustenabilitatea productiei si consumului de produse alimentare;
- proceduri de lucru:analizarea impactului asupra competitivitatii, continuarea publicarii cererilor anuale de propuneri legate de cercetarea in domeniul alimentar;
- schimbul periodic de informatii si de bune practici in Europa: lantul alimentar a beneficiat de normele europene in materie de concurenta (IP/12/502), Grupul la nivel inalt privind logistica a inregistrat progrese; sunt in curs de desfasurare actiuni in cadrul forurilor internationale (de exemplu, actiuni de promovare a adoptarii standardelor internationale); informatiile cu privire la produsele alimentare si educatia in acest sens au progresat considerabil, atat la nivel legislativ, cat si la nivelul initiativelor voluntare, inclusiv prin instrumente si studii educative si de sensibilizare;
- identificarea celor mai importante bariere comerciale pentru exportatorii de produsealimentare din UE: acordul de liber schimb cu Coreea de Sud si cu Marocul, extinderea dialogurilor in materie de reglementare, continuarea participarii sectorului alimentar la misiunile pentru crestere ale Comisiei (MEMO/12/920).

In cazul a 14 initiative s-au inregistrat progrese majore, insa mai sunt inca multe de facut pentru a profita de pe urma acestora. Printre ele se numara acte legislative care fac obiectul unor proceduri legislative in curs sau care trebuie sa fie implementate (de exemplu, revizuirea Directivei privind pietele instrumentelor financiare, informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare); progrese semnificative inregistrate in mai multe state membre, dar nu in toate (de exemplu, in ceea ce priveste dezvoltarea de observatoare ale preturilor alimentelor).

In cazul celorlalte 6 initiative, mai sunt inca necesare progrese considerabile. In majoritatea cazurilor activitatea este in curs, insa sunt necesare masuri suplimentare, fie din partea institutiilor UE (de exemplu, cu privire la alimentele noi), fie din partea autoritatilor nationale si a partilor interesate (de exemplu cu privire la raportarea de catre organizatiile nationale a cazurilor de falsificare a indicatiilor geografice). in cazul mai multor initiative, se poate astepta, in mod rezonabil, sa se realizeze progrese in viitorul apropiat, cu o singura exceptie: avand in vedere intarzierile din cadrul Agendei de dezvoltare de la Doha, este putin probabil sa se incheie in curand un acord comercial ambitios la nivel mondial.

Eforturile trebuie continuate

Forumul a recomandat mentinerea unui dialog multipartit cu privire la prioritati precum analizarea rezultatelor proiectului-pilot in curs privind un bilant al calitatii pentru lantul de aprovizionare cu alimente; imbunatatirea instrumentului european de monitorizare a preturilor alimentelor si a altor initiative, precum initiativele emblematice din cadrul Strategiei Europa 2020.

Rolul economic important al sectorului alimentar

Sectorul agroalimentar joaca un rol central in economia, societatea si mediul Uniunii. Este vorba despre un lant de aprovizionare complex, care include agricultura, industria alimentara si serviciile conexe. in ansamblu, acest sector genereaza o valoare adaugata de 715 de miliarde EUR pe an - aproape 6% din produsul intern brut al UE - si cuprinde aproximativ 17 milioane de exploatatii si intreprinderi (dintre care 82% sunt exploatatii agricole), multe dintre ele de mici dimensiuni, care ofera locuri de munca unui numar de peste 48 de milioane de europeni. Industria alimentara este primul sector productiv din UE din punctul de vedere al valorii adaugate si al ocuparii fortei de munca.

Mai mult, UE este cel mai mare exportator si importator de produse agricole si alimentare din lume, reprezentand aproximativ 19% din totalul fluxurilor mondiale de export. Cu toate acestea, pozitia de lider a UE in acest domeniu este afectata tot mai mult de concurenta din partea partenerilor comerciali consacrati (SUA, Australia, Noua Zeelanda) si a economiilor emergente (Brazilia, China).

Context

Comisia Europeana a infiintat Forumul in 20101 (IP/10/1510) pentru a fi asistata in sprijinirea competitivitatii si a cresterii sustenabile in cadrul lantului european de aprovizionare cu produse agroalimentare. Forumul ofera consultanta Comisiei in vederea implementarii comunicarii sale intitulate "imbunatatirea functionarii lantului de aprovizionare cu alimente in Europa" [COM(2009) 591].

Forumul are 45 de membri care reprezinta mai multe state membre, societati europene implicate in productia, prelucrarea sau distributia de alimente, precum si asociatii profesionale si organizatii neguvernamentale care reprezinta interesele cetatenilor. Forumul este prezidat de vicepresedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, impreuna cu comisarii Michel Barnier (Piata Interna si Servicii), Dacian Ciolos (Agricultura si Dezvoltare Rurala) si Tonio Borg (Sanatate si Consumatori). Mandatul Forumului expira la 31.12.2012.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri europene pentru imbunatatirea aprovizionarii cu alimente":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Ref. Modificare legislativa importanta privind impozitul datorat de persoanele juridice pentru cladirile nerezidentiale
    • Deputatul PNL de Alba Claudiu Racuci, impreuna cu deputatul PNL de Gorj Dan Vilceanu, au depus la Parlament o initiativa legislativa care modifica Legea nr. 227/ 2015 privind Codul Fiscal, transmite Agerpres: "Noul Cod fiscal, adoptat in anul 2015, a adus multe modificari pozitive ale politicii fiscale, a stimulat cresterea economica, dar, are in continuare mai multe neajunsuri. De exemplu, astazi, o cladire de la Blaj sau Targu Jiu este impozitata la fel ca o cladire din centru Municipiului...» citeste mai departe aici

  • Facturare servicii UBER. Model Monografie contabila pentru firme
    • Serviciile prin UBER ridica mari semne de intrebare firmelor cand vine vorba de facturare. Tocmai de aceea am ales ca analiza urmatoare sa faca referire la o societate care desfasoara servicii de transport persoane conform platformei Uber si care primeste saptamanal bonus de la partenerul din UE. Avand in vedere ca Uber factureaza in numele societatii pentru serviciile prestate de aceasta, nu s-a regasit in facturile respective si factura de bonus si nici nu se stie daca aceasta se...» citeste mai departe aici

  • Derularea de operatiuni economice de catre o persoana fizica. Cum procedam cu inregistrarea si plata TVA?
    • In cazul urmator, o persoana fizica a desfasurat in perioada 2011-2013 activitate de comercializare vehicule folosite, cumparate si vandute pe teritoriul national. Prin insumarea valorii contractelor de vanzare a depasit plafonul de inregistrare ca platitor de TVA la nivelul anului 2011 (119.000 lei). In contextul unei inspectii fiscale se vehiculeaza ipoteza unei sesizari penale pentru infractiunea de ascundere a masei impozabile prevazuta si pedepsita de art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea...» citeste mai departe aici

  • MFP: Particularitati privind contabilitatea ambalajelor
    • Intr-un numar din anul curent al Revistei de Finante si Contabilitate, aparute sub egida MFP, dr. Alexandrina Teodora Borfoaia, Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, Ministerul Finantelor Publice. La nivelul unei intreprinderi, procesul de productie al ambalajelor care sunt destinate ambalarii si transportului produselor finite si al marfurilor se supune principiilor si regulilor generale privind contabilitatea stocurilor. In schimb, din punct de vedere contabil, prezinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.