Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masuri europene pentru imbunatatirea aprovizionarii cu alimente

07-Dec-2012
2085
In fiecare zi, peste 500 de milioane de consumatori europeni beneficiaza, in conditii de siguranta, de gama variata de produse alimentare si bauturi furnizate de numerosi operatori (din UE si din afara UE) care fac parte din lantul de aprovizionare cu alimente, ceea ce reprezinta, in medie, 15% din cheltuielile gospodariilor. Sectorul agroalimentar este o forta motrice vitala pentru economia UE, cuprinzand peste 17 milioane de intreprinderi din agricultura, din industria alimentara si din sectorul serviciilor conexe. Forumul la nivel inalt pentru imbunatatirea functionarii lantului de aprovizionare cu alimente, infiintat in 2010, si-a prezentat pe 5 decembrie raportul, in care se arata ca 80% dintre initiativele incluse in Foaia sa de parcurs au fost implementate in mod satisfacator. Forumul spera ca se va ajunge la un consens cu privire la modalitatea optima de a implementa principiile de buna practica prezentate anul trecut in scopul imbunatatirii relatiilor dintre intreprinderi (IP/11/1469).

Toate partile si-au manifestat vointa clara de a continua discutiile intr-un mod constructiv, iar Comisia incurajeaza partile interesate sa prezinte cat mai curand o solutie satisfacatoare. in paralel, Comisia va evalua toate optiunile posibile privind combaterea practicilor comerciale neloiale din cadrul lantului alimentar, inclusiv legislatia, si va initia o evaluare a impactului.

Intr-o declaratie comuna, vicepresedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, comisarul pentru industrie si antreprenoriat, si colegii sai, comisarii Michel Barnier, Tonio Borg si Dacian Ciolos, au declarat: "Aceasta activitate ilustreaza modul in care reunirea tuturor sectoarelor din cadrul lantului alimentar poate da rezultate si poate arata calea de urmat pentru politica viitoare in acest domeniu. Suntem multumiti, in special, de faptul ca toti membrii Forumului s-au angajat in cautarea de solutii pentru acest sector vital al economiei UE. Partile interesate si-au demonstrat angajamentul de a imbunatati eficienta si competitivitatea lantului de aprovizionare cu alimente. Regretam ca nu s-a ajuns inca la un acord cu privire la practicile comerciale neloiale dintre intreprinderi, dar consideram ca acest lucru este inca posibil. Partile interesate ar trebui sa ramana activ si ferm angajate in acest sens. In cadrul reuniunii noastre de astazi, am cazut cu totii de acord ca trebuie sa ne angajam sa lucram in continuare in beneficiul tuturor actorilor implicati in lantul de aprovizionare cu alimente.in paralel, Comisia va examina, de asemenea, toate optiunile disponibile, inclusiv cea de reglementare, pentru a solutiona aceasta problema. Dorim ca, pana in toamna anului viitor, sa avem o viziune clara a caii de urmat. Obiectivul nostru este de a promova increderea de-a lungul intregului lant alimentar, in beneficiul tuturor - al producatorilor, al fabricantilor, al detailistilor si al consumatorilor. "

Progrese realizate in mai multe domenii

Cei trei piloni principali in jurul carora s-a structurat abordarea holistica a lucrarilor Forumului au fost practicile contractuale dintre intreprinderi, competitivitatea industriei agroalimentare si monitorizarea preturilor alimentelor. Raportul din 5 decembrie evidentiaza progresele realizate pana in prezent:

Douasprezece initiative si-au atins integral obiectivele. Printre acestea se numara:

- acte legislative la nivelul UE: Directiva privind emisiile industriale; adoptarea regulilor de origine revizuite si implementarea tuturor aspectelor revizuirii SBA (Small Business Act);
- initiative care isi urmeaza in prezent propriul program de lucru: Comitetul european pentru dialog social, Masa rotunda privind sustenabilitatea productiei si consumului de produse alimentare;
- proceduri de lucru:analizarea impactului asupra competitivitatii, continuarea publicarii cererilor anuale de propuneri legate de cercetarea in domeniul alimentar;
- schimbul periodic de informatii si de bune practici in Europa: lantul alimentar a beneficiat de normele europene in materie de concurenta (IP/12/502), Grupul la nivel inalt privind logistica a inregistrat progrese; sunt in curs de desfasurare actiuni in cadrul forurilor internationale (de exemplu, actiuni de promovare a adoptarii standardelor internationale); informatiile cu privire la produsele alimentare si educatia in acest sens au progresat considerabil, atat la nivel legislativ, cat si la nivelul initiativelor voluntare, inclusiv prin instrumente si studii educative si de sensibilizare;
- identificarea celor mai importante bariere comerciale pentru exportatorii de produsealimentare din UE: acordul de liber schimb cu Coreea de Sud si cu Marocul, extinderea dialogurilor in materie de reglementare, continuarea participarii sectorului alimentar la misiunile pentru crestere ale Comisiei (MEMO/12/920).

In cazul a 14 initiative s-au inregistrat progrese majore, insa mai sunt inca multe de facut pentru a profita de pe urma acestora. Printre ele se numara acte legislative care fac obiectul unor proceduri legislative in curs sau care trebuie sa fie implementate (de exemplu, revizuirea Directivei privind pietele instrumentelor financiare, informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare); progrese semnificative inregistrate in mai multe state membre, dar nu in toate (de exemplu, in ceea ce priveste dezvoltarea de observatoare ale preturilor alimentelor).

In cazul celorlalte 6 initiative, mai sunt inca necesare progrese considerabile. In majoritatea cazurilor activitatea este in curs, insa sunt necesare masuri suplimentare, fie din partea institutiilor UE (de exemplu, cu privire la alimentele noi), fie din partea autoritatilor nationale si a partilor interesate (de exemplu cu privire la raportarea de catre organizatiile nationale a cazurilor de falsificare a indicatiilor geografice). in cazul mai multor initiative, se poate astepta, in mod rezonabil, sa se realizeze progrese in viitorul apropiat, cu o singura exceptie: avand in vedere intarzierile din cadrul Agendei de dezvoltare de la Doha, este putin probabil sa se incheie in curand un acord comercial ambitios la nivel mondial.

Eforturile trebuie continuate

Forumul a recomandat mentinerea unui dialog multipartit cu privire la prioritati precum analizarea rezultatelor proiectului-pilot in curs privind un bilant al calitatii pentru lantul de aprovizionare cu alimente; imbunatatirea instrumentului european de monitorizare a preturilor alimentelor si a altor initiative, precum initiativele emblematice din cadrul Strategiei Europa 2020.

Rolul economic important al sectorului alimentar

Sectorul agroalimentar joaca un rol central in economia, societatea si mediul Uniunii. Este vorba despre un lant de aprovizionare complex, care include agricultura, industria alimentara si serviciile conexe. in ansamblu, acest sector genereaza o valoare adaugata de 715 de miliarde EUR pe an - aproape 6% din produsul intern brut al UE - si cuprinde aproximativ 17 milioane de exploatatii si intreprinderi (dintre care 82% sunt exploatatii agricole), multe dintre ele de mici dimensiuni, care ofera locuri de munca unui numar de peste 48 de milioane de europeni. Industria alimentara este primul sector productiv din UE din punctul de vedere al valorii adaugate si al ocuparii fortei de munca.

Mai mult, UE este cel mai mare exportator si importator de produse agricole si alimentare din lume, reprezentand aproximativ 19% din totalul fluxurilor mondiale de export. Cu toate acestea, pozitia de lider a UE in acest domeniu este afectata tot mai mult de concurenta din partea partenerilor comerciali consacrati (SUA, Australia, Noua Zeelanda) si a economiilor emergente (Brazilia, China).

Context

Comisia Europeana a infiintat Forumul in 20101 (IP/10/1510) pentru a fi asistata in sprijinirea competitivitatii si a cresterii sustenabile in cadrul lantului european de aprovizionare cu produse agroalimentare. Forumul ofera consultanta Comisiei in vederea implementarii comunicarii sale intitulate "imbunatatirea functionarii lantului de aprovizionare cu alimente in Europa" [COM(2009) 591].

Forumul are 45 de membri care reprezinta mai multe state membre, societati europene implicate in productia, prelucrarea sau distributia de alimente, precum si asociatii profesionale si organizatii neguvernamentale care reprezinta interesele cetatenilor. Forumul este prezidat de vicepresedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, impreuna cu comisarii Michel Barnier (Piata Interna si Servicii), Dacian Ciolos (Agricultura si Dezvoltare Rurala) si Tonio Borg (Sanatate si Consumatori). Mandatul Forumului expira la 31.12.2012.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri europene pentru imbunatatirea aprovizionarii cu alimente":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016