
Raportul Special
realizat de specialisti
Starea de urgenta generata de infectia cu virusul COVID-19 a afectat mediul de afaceri romanesc, care se bucura de sustinere din partea autoritatilor in aceasta perioada. Printre facilitatile acordate de stat firmelor se numara suspendarea controalelor, insa acestea vor deveni o certitudine dupa criza.
Odata cu intrarea intr-un regim de normalitate, autoritatile vor dori sa refaca bugetul vlaguit de masurile actuale de sprijin pentru angajati si angajatori. Modalitatile pe care le au la dispozitie vor genera amenzi, sanctiuni sau chiar dispozitii de restituire a sumelor acordate pentru angajati si angajatori.
De aceea, este important sa fiti atenti cu privire la deciziile pe care leluati in aceasta perioada si sa evitati greselile, iar lucrarea online Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza expune intr-o maniera foarte clara, la obiect, principalele aspecte pe care le vor viza cu siguranta inspectorii ANAF, dar si modul in care trebuie sa procedati acum.
In primul rand, documentele pe care le intocmiti trebuie sa fie fara cusur, pentru ca, evident, acestea vor fi primele luate la bani marunti de ANAF. Rapoarte contabile, situatii financiare, declaratii pe propria raspundere, calculul indemnizatiilor si contributiilor – toate acestea va vor fi solicitate la control si orice neglijenta va avea consecinte grave!
Greselile pot aparea la:
1) intocmirea documentatiei pentru decontarea indemnizatiei de somaj tehnic;
2) procedura de calcul si retinere din indemnizatiile primite a obligatiilor fiscale catre stat (impozit pe venit si contributii sociale);
3) algoritmii de calcul folositi pentru a obtine de la stat anumite sume. Atentie, aici organele fiscale pot interpreta ca e vorba despre actiuni tendentioase, cu scopul de a beneficia de la buget de sume necuvenite;
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Cartea Verde a Contabilitatii
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
4) modul de intocmire a declaratiilor fiscale in aceasta perioada, chiar daca executarea silita este temporar suspendata. Faptul ca nu se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile catre stat nascute pe perioada starii de urgenta nu inseamna ca trebuie sa fiti mai putin vigilent in raport cu perioadele anterioare;
5) tratamentul contabil al sumelor primite cu titlu de indemnizatie de somaj tehnic. Aceasta indemnizatie trebuie sa se reflecte corect in evidentele contabile si in situatiile financiare;
6) utilizarea certficatului de situatii de urgenta. Certificatul nu mai este necesar pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic, dar poate fi folosit pentru amanarea la plata a utilitatilor/chiriilor, la invocarea clauzelor de forta majora in contractele in derulare, la suspendarea rambursarii ratelor de credit potrivit O.U.G. nr. 37/2020.
Expertul fiscal, Ionut Jinga, va arata pas cu pas ce aveti de facut in toate situatiile foarte sensibile enumerate mai sus, in lucrarea online Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza.
ATENTIE! Pastrati permanent in minte faptul ca solicitarea nejustificata si ilegala a unor sume de la bugetul de stat, mai ales in astfel de situatii de urgenta si de criza, poate avea urmari devastatoare pentru firma si pentru dvs., in calitate de contabil sau administrator.
Iata in continuare ce contine lucrarea expertului fiscal, Ionut Jinga:
Va rugam sa remarcati ca este vorba despre informatii cu un pronuntat caracter practic, gandite sa rezolve dificultati concrete de care va loviti atunci cand trebuie sa aplicati prevederile actelor normative emise in ultimele saptamani. Astfel, gasiti in lucrare:
1. Prezentarea procedurii si avantajelor oferite de O.U.G. nr. 29/2020 privind garantarea de catre stat a unor credite si subventionarea dobanzilor pentru aceste finantari;
2. Monografie contabila completa privind indemnizatia de somaj tehnic;
3. Prezentarea procedurii complete si a conditiilor care trebuie indeplinite pentru a beneficia de prevederile O.U.G. nr. 37/2020, in vederea suspendarii ratelor la creditele bancare si a ratelor la contractele de leasing;
4. Cine poate beneficia de indemnizatia aferenta zilelor libere pentru supravegherea copiilor si cum se deconteaza aceasta;
5. Cum se elibereaza certificatele de situatii de urgenta si in ce situatii se utilizeaza;
6. Este eficient pentru dvs. sa beneficiati de sistemul de bonificatii pentru plata anticipata a impozitului pe profit/micro? Cum trebuie procedat?;
7. Ce se intampla cu obligatiile fiscale pe care le datorati statului pe perioada starii de urgenta? Cum procedati cu adresele de infiintare a popririlor?;
8. Alte idei si solutii concrete, rapide si eficiente pentru iesirea din criza financiara;
Parcurgeti lucrarea Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza si veti putea traversa cu bine si fara stres perioada de criza!
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Masurile fiscal bugetare publicate in Monitorul Oficial. Ce prevede actul normativ?Guvernul a aprobat masurile anticriza pentru sprijinirea economiei si a companiilor afectate de COVID-19Articole similare
Se amana reducerea TVA-ului si eliminarea taxei pe stalp? Declaratiile premierului Dacian CiolosBuletin informativ ANAF: 7 noutati fiscale publicate in Monitor la inceputul lunii iunie 2024Clarificari ANAF privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu decretarea starii de urgenta. Acordare bonificatiiCele mai importante MASURI FISCALE din 2014 pentru mediul de afaceri si sistemul fiscalBLACK FRIDAY a inceput cu reduceri de pana la 87% pentru sute de lucrari de fiscalitate! Transportul este GRATUIT la orice comandaUltimele articole
Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Amnistie fiscala 2024. Va fi prelungit termenul pentru aplicarea amnistiei pana pe 20 decembrieNotificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificareOUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriBonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiazaSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA