Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania

29-Aug-2017
382

Atasatul de turism, o noua functie care se infiinteaza in cadrul Ministerului Turismului, va asigura reprezentarea Romaniei in strainatate, in domeniul politicii turismului si promovarii produselor si serviciilor turistice, precum si a formelor de turism autohtone. Aceasta reprezinta una dintre masurile aprobate astazi de Executiv, prin modificarea si completarea Ordonantei nr. 58/1998, pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism in Romania.

Definirea functiei de atasat de turism prin stabilirea in mod concret a competentelor, rangului de reprezentativitate externa si modalitatii de recrutare in vederea reprezentarii intereselor Romaniei si a sectorului economic al turismului la nivel international, vine in contextul desfiintarii reprezentantelor de promovare turistica, ca urmare a recomandarilor Curtii de Conturi prezentate in Raportul de audit al performantei fostei Autoritati Nationale pentru Turism.

Potrivit ordonantei, functiile de atasat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajati ai Ministerului Turismului, ai institutiilor subordonate acestuia si de personalul detasat in minister.

Criteriile de selectie si modalitatea de organizare a concursului se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si al Ministrului Afacerilor Externe. Stabilirea tarilor si a perioadei in care atasatul de turism efectueaza misiunea de reprezentare a Romaniei se realizeaza prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.

Pe perioada exercitarii functiei de atasat de turism, persoanelor care ocupa aceasta functie li se suspenda de drept raportul de serviciu/contractul individual de munca, conform legii, si li se aplica dispozitiile legale in vigoare privind personalul trimis in misiune permanenta in strainatate.

Sumele necesare pentru trimiterea in strainatate a atasatului de turism se asigura din bugetul Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate.

Atasatii de turism se supun autoritatii sefului miniunii diplomatice din care face parte in vederea indeplinirii atributiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimitatoare.

Totodata, ordonanta aprobata in sedinta de astazi introduce unele concepte aditionale in turism, in contextul schimbarilor produse in acest domeniu ca urmare a noilor circumstante ale economiei globale. Astfel, actul normativ vizeaza definirea notiunilor de centru national sau local de informare si promovare turistica, destinatie turistica, organizatie de management al destinatiei.

Concret, se implementeaza conceptul de Organizat?ie de Management al Destinat?iei, care va contribui la valorificarea potentialului turistic, respectiv la cresterea circulatiei turistice si a volumului de incasari din turism atat la nivel local, cat si la nivel national. Organizatiile de Management al Destinatiei vor functiona prin asocierea autoritatilor publice locale cu organizatiile/federatiile patronale din turism, sau, dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, care asigura realizarea politicii de marketing si gestionarea coordonata a componentelor destinatiei. In calitate de membru asociat, pot adera la OMD si asociatii de promovare, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism.

Potrivit ordonantei, Ministerul Turismului va elabora procedura de infiintare, functionare, acreditare si reacreditare a organizatiilor de management al destinatiei, care va fi aprobata prin hotarare de guvern.

De asemenea, in vederea imbunatatirii competitivitatii turistice a zonei si a imaginii destinatiei, se creaza reteaua de centre de informare si promovare turistica la nivel national, care va include atat Centrele Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT), cat si Centrele Locale de Informare si Promovare Turistica (CLIPT). Aceasta masura implica o buna colaborare intre diferitele administratii publice locale si entitati turistice, o responsabilizare a autoritatilor locale prin reglementarea atributiile specifice ale centrelor, dar si implicarea sectorului privat din domeniul turistic.

Organizarea, functionarea, rolul, atributiile, acreditarea si reacreditarea centrelor nationale si locale de informare si promovare turistica, se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si ministrului de resort in domeniul amenajarii teritoriului si urbanismului.

Reteaua de Centre de Informare si Promovare Turistica la nivel national va fi coordonata de autoritatea administratiei publice centrale responsabila in domeniul turismului, in colaborare cu administratiile publice locale si/sau organizatiile neguvernamentale de dezvoltare si promovare turistica.

Dezvoltarea Centrelor Nationale si Locale de Informare si Promovare Turistica aduce o serie de beneficii in domeniul turismului. Principalul lor obiectiv va fi de a oferi, pe tot teritoriul tarii, un set integral de informatii privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca si continut, instrumente de suport si mecanisme de lucru, cu scopul de a imbunatati gradul de satisfactie si fidelizare a turistilor care calatoresc prin Romania.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016