Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania

29-Aug-2017
2268

Atasatul de turism, o noua functie care se infiinteaza in cadrul Ministerului Turismului, va asigura reprezentarea Romaniei in strainatate, in domeniul politicii turismului si promovarii produselor si serviciilor turistice, precum si a formelor de turism autohtone. Aceasta reprezinta una dintre masurile aprobate astazi de Executiv, prin modificarea si completarea Ordonantei nr. 58/1998, pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism in Romania.

Definirea functiei de atasat de turism prin stabilirea in mod concret a competentelor, rangului de reprezentativitate externa si modalitatii de recrutare in vederea reprezentarii intereselor Romaniei si a sectorului economic al turismului la nivel international, vine in contextul desfiintarii reprezentantelor de promovare turistica, ca urmare a recomandarilor Curtii de Conturi prezentate in Raportul de audit al performantei fostei Autoritati Nationale pentru Turism.

Potrivit ordonantei, functiile de atasat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajati ai Ministerului Turismului, ai institutiilor subordonate acestuia si de personalul detasat in minister.

Criteriile de selectie si modalitatea de organizare a concursului se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si al Ministrului Afacerilor Externe. Stabilirea tarilor si a perioadei in care atasatul de turism efectueaza misiunea de reprezentare a Romaniei se realizeaza prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.

Pe perioada exercitarii functiei de atasat de turism, persoanelor care ocupa aceasta functie li se suspenda de drept raportul de serviciu/contractul individual de munca, conform legii, si li se aplica dispozitiile legale in vigoare privind personalul trimis in misiune permanenta in strainatate.

Sumele necesare pentru trimiterea in strainatate a atasatului de turism se asigura din bugetul Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate.

Atasatii de turism se supun autoritatii sefului miniunii diplomatice din care face parte in vederea indeplinirii atributiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimitatoare.

Totodata, ordonanta aprobata in sedinta de astazi introduce unele concepte aditionale in turism, in contextul schimbarilor produse in acest domeniu ca urmare a noilor circumstante ale economiei globale. Astfel, actul normativ vizeaza definirea notiunilor de centru national sau local de informare si promovare turistica, destinatie turistica, organizatie de management al destinatiei.

Concret, se implementeaza conceptul de Organizat?ie de Management al Destinat?iei, care va contribui la valorificarea potentialului turistic, respectiv la cresterea circulatiei turistice si a volumului de incasari din turism atat la nivel local, cat si la nivel national. Organizatiile de Management al Destinatiei vor functiona prin asocierea autoritatilor publice locale cu organizatiile/federatiile patronale din turism, sau, dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, care asigura realizarea politicii de marketing si gestionarea coordonata a componentelor destinatiei. In calitate de membru asociat, pot adera la OMD si asociatii de promovare, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism.

Potrivit ordonantei, Ministerul Turismului va elabora procedura de infiintare, functionare, acreditare si reacreditare a organizatiilor de management al destinatiei, care va fi aprobata prin hotarare de guvern.

De asemenea, in vederea imbunatatirii competitivitatii turistice a zonei si a imaginii destinatiei, se creaza reteaua de centre de informare si promovare turistica la nivel national, care va include atat Centrele Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT), cat si Centrele Locale de Informare si Promovare Turistica (CLIPT). Aceasta masura implica o buna colaborare intre diferitele administratii publice locale si entitati turistice, o responsabilizare a autoritatilor locale prin reglementarea atributiile specifice ale centrelor, dar si implicarea sectorului privat din domeniul turistic.

Organizarea, functionarea, rolul, atributiile, acreditarea si reacreditarea centrelor nationale si locale de informare si promovare turistica, se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si ministrului de resort in domeniul amenajarii teritoriului si urbanismului.

Reteaua de Centre de Informare si Promovare Turistica la nivel national va fi coordonata de autoritatea administratiei publice centrale responsabila in domeniul turismului, in colaborare cu administratiile publice locale si/sau organizatiile neguvernamentale de dezvoltare si promovare turistica.

Dezvoltarea Centrelor Nationale si Locale de Informare si Promovare Turistica aduce o serie de beneficii in domeniul turismului. Principalul lor obiectiv va fi de a oferi, pe tot teritoriul tarii, un set integral de informatii privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca si continut, instrumente de suport si mecanisme de lucru, cu scopul de a imbunatati gradul de satisfactie si fidelizare a turistilor care calatoresc prin Romania.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, noua Clasificare a activitatilor din economia nationala - CAEN Rev.3 devine obligatorie pentru toti contribuabilii. In acext context, fiindca au aparut aceste actualizari prin Ordinul nr. 377/2024 al Institutului National de Statistica, persoanele fizice si juridice vor trebui sa actualizeze codul CAEN al obiectului de activitate, conform prevederilor legale. Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025 Avand in vedere ca prin Ordinul...» citeste mai departe aici

  • Norme de venit 2025. LISTELE pe judete

    • Normele de venit reprezinta plafoane anuale stabilite de stat pentru determinarea impozitului pe venit la persoanele care desfasoara activitati independente. Exista anumite conditii ce trebuie indeplinite de contribuabili pentru aplicarea normelor de venit, vom analiza in acest articol principalele reglementari legislative si vom prezenta listele cu normele de venit stabilite in 2025 pentru fiecare judet. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016