Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania

29-Aug-2017
294

Atasatul de turism, o noua functie care se infiinteaza in cadrul Ministerului Turismului, va asigura reprezentarea Romaniei in strainatate, in domeniul politicii turismului si promovarii produselor si serviciilor turistice, precum si a formelor de turism autohtone. Aceasta reprezinta una dintre masurile aprobate astazi de Executiv, prin modificarea si completarea Ordonantei nr. 58/1998, pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism in Romania.

Definirea functiei de atasat de turism prin stabilirea in mod concret a competentelor, rangului de reprezentativitate externa si modalitatii de recrutare in vederea reprezentarii intereselor Romaniei si a sectorului economic al turismului la nivel international, vine in contextul desfiintarii reprezentantelor de promovare turistica, ca urmare a recomandarilor Curtii de Conturi prezentate in Raportul de audit al performantei fostei Autoritati Nationale pentru Turism.

Potrivit ordonantei, functiile de atasat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajati ai Ministerului Turismului, ai institutiilor subordonate acestuia si de personalul detasat in minister.

Criteriile de selectie si modalitatea de organizare a concursului se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si al Ministrului Afacerilor Externe. Stabilirea tarilor si a perioadei in care atasatul de turism efectueaza misiunea de reprezentare a Romaniei se realizeaza prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.

Pe perioada exercitarii functiei de atasat de turism, persoanelor care ocupa aceasta functie li se suspenda de drept raportul de serviciu/contractul individual de munca, conform legii, si li se aplica dispozitiile legale in vigoare privind personalul trimis in misiune permanenta in strainatate.

Sumele necesare pentru trimiterea in strainatate a atasatului de turism se asigura din bugetul Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate.

Atasatii de turism se supun autoritatii sefului miniunii diplomatice din care face parte in vederea indeplinirii atributiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimitatoare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Totodata, ordonanta aprobata in sedinta de astazi introduce unele concepte aditionale in turism, in contextul schimbarilor produse in acest domeniu ca urmare a noilor circumstante ale economiei globale. Astfel, actul normativ vizeaza definirea notiunilor de centru national sau local de informare si promovare turistica, destinatie turistica, organizatie de management al destinatiei.

Concret, se implementeaza conceptul de Organizat?ie de Management al Destinat?iei, care va contribui la valorificarea potentialului turistic, respectiv la cresterea circulatiei turistice si a volumului de incasari din turism atat la nivel local, cat si la nivel national. Organizatiile de Management al Destinatiei vor functiona prin asocierea autoritatilor publice locale cu organizatiile/federatiile patronale din turism, sau, dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, care asigura realizarea politicii de marketing si gestionarea coordonata a componentelor destinatiei. In calitate de membru asociat, pot adera la OMD si asociatii de promovare, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism.

Potrivit ordonantei, Ministerul Turismului va elabora procedura de infiintare, functionare, acreditare si reacreditare a organizatiilor de management al destinatiei, care va fi aprobata prin hotarare de guvern.

De asemenea, in vederea imbunatatirii competitivitatii turistice a zonei si a imaginii destinatiei, se creaza reteaua de centre de informare si promovare turistica la nivel national, care va include atat Centrele Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT), cat si Centrele Locale de Informare si Promovare Turistica (CLIPT). Aceasta masura implica o buna colaborare intre diferitele administratii publice locale si entitati turistice, o responsabilizare a autoritatilor locale prin reglementarea atributiile specifice ale centrelor, dar si implicarea sectorului privat din domeniul turistic.

Organizarea, functionarea, rolul, atributiile, acreditarea si reacreditarea centrelor nationale si locale de informare si promovare turistica, se aproba prin ordin comun al Ministrului Turismului si ministrului de resort in domeniul amenajarii teritoriului si urbanismului.

Reteaua de Centre de Informare si Promovare Turistica la nivel national va fi coordonata de autoritatea administratiei publice centrale responsabila in domeniul turismului, in colaborare cu administratiile publice locale si/sau organizatiile neguvernamentale de dezvoltare si promovare turistica.

Dezvoltarea Centrelor Nationale si Locale de Informare si Promovare Turistica aduce o serie de beneficii in domeniul turismului. Principalul lor obiectiv va fi de a oferi, pe tot teritoriul tarii, un set integral de informatii privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca si continut, instrumente de suport si mecanisme de lucru, cu scopul de a imbunatati gradul de satisfactie si fidelizare a turistilor care calatoresc prin Romania.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri pentru o mai buna organizare si desfasurare a activitatii de turism din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016