Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei

26-Iun-2019
1642

Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a prezentat marti, 25 iunie, proiectul de Ordonanta de Urgenta privind restructurarea financiara, scotand in evidenta modul in care se va face aceasta restructurare in functie de datoriile pe care companiile le au catre stat.

"Trebuie clarificat ca nu discutam despre o amnistie fiscala. Discutam despre o restructurare financiara […]. Ideea a pornit de la companiile de stat, pentru care ar fi singura solutie de salvare. Este o sansa pe care incercam sa o dam companiilor de stat cu probleme, dar in acelasi timp este corect sa aplicam acelasi regim si companiilor private.

Este vorba despre un cadru legislativ care propune un plafon de 1 milion de lei impartit intre persoane fizice si persoane juridice. Actul normativ se refera la masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de 1 milion de lei, bazata pe un plan de restructurare, test al creditorului privat prudent, plata esalonata si supraveghere fiscala din partea ANAF pe durata acestei inlesniri”, a precizat ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, potrivit unui comunicat de presa remis de MFP.

Facilitatile fiscale vor fi acordate in functie de valoarea obligatiilor bugetare si vizeaza doua categorii de masuri:
1. restructurarea obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion lei;
2. anularea accesoriilor in cazul datoriilor sub un milion lei, daca obligatiile bugetare principale se achita pana la 30 noiembrie 2019.

Facilitatile fiscale cuprinse in proiectul de OUG vizeaza toate persoanele, de drept public sau privat, care au obligatii bugetare restante la 31 decembrie 2018, implicit si intreprinderile mici si mijlocii, ceea ce conduce la un impact pozitiv asupra acestor categorii de intreprinderi, arata institutia, in comunicatul citat.

MFP anunta ca masurile de restructurare a obligatiilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt:

  • inlesniri la plata obligatiilor bugetare;
  • conversia in actiuni a obligatiilor bugetare, in conditiile reglementate la art. 264 din Codul de procedura fiscala;
  • stingerea obligatiilor bugetare prin darea in plata a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate la art. 263 din Codul de procedura fiscala;
  • anularea unor obligatii bugetare principale in proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora si care nu poate avea ca obiect obligatii bugetare principale si accesorii reprezentand ajutor de stat de recuperat.

Plata obligatiilor bugetare restante se va realiza cu indeplinirea urmatoarelor conditii:

  • in primul an al inlesnirii debitorul trebuie sa achite obligatiile bugetare cu termene de plata in anul 2019;
  • in al doilea an al inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite cel putin 10% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;
  • din al treilea an si pana la finalizarea inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata, proportional cu anii pentru care a fost acordata inlesnirea la plata;
  • plata, in doua rate egale, pana la datele de 30 noiembrie 2019 si 30 iunie 2020 a 15% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata daca debitorii au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a 40% din totalul obligatiilor bugetare principale;
  • plata pana la data de 30 noiembrie 2019 a 15% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata daca debitorii au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a 50% din totalul obligatiilor bugetare principale.

AICI puteti vedea proiectul de lege privind instituirea unor facilitati fiscale >>

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016