
Raportul Special
realizat de specialisti
Eficientizarea proceselor si serviciilor in cadrul unei companii sunt obiective pe care orice business si le propune. Astfel, odata ce se produce aceasta optimizare, productivitatea se imbunatateste si, implicit, profitabilitatea creste. De aceea, orice afacere trebuie sa caute solutiile potrivite pentru domeniul de activitate, astfel incat sa isi eficientizeze activitatea. Iata cateva masuri care pot fi luate in considerare.
Investitii in propriii angajati
Firmele isi pot trimite angajatii la anumite cursuri de specializare si traininguri specifice, astfel incat sa dobandeasca noi cunostinte in domeniul lor de activitate, cu ajutorul carora sa devina mai eficienti cu privire la cerintele profesionale. Astfel, un salariat instruit isi va duce la bun sfarsit task-urile intr-un timp mult mai scurt, iar numarul potentialelor erori pe care ar putea sa le faca va fi unul redus. In plus, cei care participa la cursurile respective ii pot ajuta, la randul lor, pe colegii mai putin experimentati.
Apelarea la dispozitive de ultima generatie
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Externalizarea serviciilor
Externalizarea anumitor servicii, in functie de obiectivele unei companii, reprezinta o decizie care poate duce atat la reducerea costurilor, cat si la eficientizarea activitatii. Mai precis, un business contracteaza o echipa de profesionisti, specialisti intr-un anumit domeniu, pentru a prelua unele sarcini de munca. Astfel, angajatorul nu va mai trebui sa angajeze personal pe care sa-l instruiasca sau caruia sa ii ofere salariu si alte beneficii. In plus, la finalul lunii, echipa respectiva va intocmi rapoarte in functie de care oamenii de afaceri pot lua decizii de business. De asemenea, specialistii vor oferi consultanta permanenta pe tot parcursul proiectului, iar companiile vor avea acces rapid la informatii.
Program de lucru flexibil
O alta metoda pe care o pot implementa firmele este programul de lucru flexibil. In primul rand, daca un business renunta la sediu pentru ca personalul sa munceasca doar de acasa, costurile se vor reduce considerabil, fiindca antreprenorii nu vor mai fi nevoiti sa achite chiria, facturile la energie electrica, gaze, abonamente de telefonie mobila, utilitati sau pentru serviciile de curatenie si mentenanta. De asemenea, cum salariatii isi vor desfasura activitatea profesionala din confortul propriei locuinte, intr-un mediu relaxant, de unde vor munci cu placere, si randamentul lor va fi unul sporit, deci activitatea se va eficientiza.
Beneficii pentru angajati
Pentru ca randamentul angajatilor sa fie la cel mai inalt nivel si activitatea profesionala sa devina eficienta, acestia trebuie motivati cu ajutorul beneficiilor. Asadar, pe langa programul de munca flexibil, angajatorul le mai poate pune la dispozitie si alte beneficii. De exemplu, le poate oferi zile suplimentare de concediu angajatilor, mai ales cand au parte de un volum mare de munca. De asemenea, in functie de rezultatele profesionale, poate apela la bonusuri de performanta sau mariri salariale. In plus, tichetele de masa si cardurile cadou, voucherele de vacanta, abonamentele la sali de fitness sau la clinici private de sanatate reprezinta alte avantaje de care se poate bucura personalul.
Acestea sunt doar cateva dintre masurile la care pot apela companiile cand isi propun sa isi eficientizeze activitatea. Totusi, aceste decizii trebuie luate in functie de strategia, bugetul si obiectivele fiecarei companii. De aceea, inainte sa se implementeze o astfel de masura, este necesar ca antreprenorii sa faca o analiza de business, ca sa isi dea seama care sunt serviciile sau chiar departamentele care trebuie imbunatatite.
Sursa foto: Shutterstock.com
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Platforma de contabilitate cu care mentii de la distanta controlul afacerilor taleProgramul Prima Casa: Plafon stabilit la 200 milioane euroPrincipiul neutralitatii fiscale in materie de TVASe modifica din nou Codul fiscal? Vezi proiectulNoile criterii de selectie contribuabili mari si mijlocii. Oficial ANAFUltimele articole
Top 3 greseli in managementul contractelor si cum sa le evitiImpozitul pe constructiile speciale, modificat. Va fi introdusa o NOUA cota de impozitare de 0,5%Transferul de afacere. Reglementari cheie si implicatii fiscaleGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internContabilitate pentru performanta: Strategii fiscale pentru antreprenori si profesionistiArticole similare
Autoturism de serviciu. Deducere TVAComerciantii cer Avocatului Poporului sa sesizeze neconstitutionalitatea Loteriei bonurilor fiscaleComert online. Care sunt reglementarile privind CASA DE MARCAT fiscala?Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareUn formular pe zi de la PortalFormulare.ro: Cerere de atribuire a numarului de ordine pentru fiscalizarea aparatelor de marcatUltimele articole
CASA DE MARCAT in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabilaArticole similare
ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru descarcarea DAC 6[MODEL] Imputernicire SPV 2025 si reglementari cheie pentru contribuabiliOrdinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!Sinteza modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceTotul despre factura: 71 de sfaturi, 49 de cazuri practice, 110 pagini de legislatieUltimele articole
Detii o firma de leasing? Iata cum sa procedezi in cazul clientilor rau-platnici!Metodele eficiente la care pot apela firmele, pentru a reduce costurileEste OFICIAL! A fost aprobat Programul national de digitalizare a microintreprinderilor si IMM-urilor. Firmele au la dispozitie peste 20 de activitati eligibileMinistrul Muncii propune EXTERNALIZAREa arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisireCompaniile renunta la testele eliminatorii fiindca sunt prea putini candidatiArticole similare
Ordonanta de Urgenta nr. 33/2020: Bonificatii pentru contribuabilii platitori de impozit pe profitAlerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premiiCompletari ale Codului de PROCEDURA FISCALA aduse OUG 153/2020. Tabel comparativPlata de drepturi de autor. Cum aplicam metoda de optimizare fiscala?Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?Ultimele articole
E-Transport. Sanctiunile de 100.000 lei se aplica din 1 aprilie 2025 daca NU aveti dispozitiv GPSGhid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025RO e-Transport: 3 modificari importante introduse prin OUG 129/2024Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileArticole similare
A fost lansata platforma prin care firmele se pot inscrie pentru a obtine fonduri europene nerambursabile aferente perioadei 2021-2027Propuneri de simplificare a accesului la fondurile UESova: Avem o strategie de a recastiga increderea investitorilor strainiInstitutiile Uniunii Europene au aprobat noi masuri economice pentru sustinerea IMM-urilor in perioada de crizaDublarea investitiilor in locuri de munca. Noile propuneriUltimele articole
Finantele propun o noua schema de ajutor de stat privind stimularea investitiilor strategice pentru noi activitati economiceIMM-urile au platit circa 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, iar companiile mari pana la 992.000 de dolariSe pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscaleStart-up-urile din Europa beneficiaza de sprijin nou si majorat din partea Comisiei EuropenePropunere: Principiul depunerii documentelor o singura data pentru fonduri europeneSfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA