Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Medierea muncii: Ce inseamna si cine o realizeaza?

20-Sep-2018
4788

Punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca reprezinta activitatea de mediere a muncii.

Notiunea aceasta de “mediere a muncii” este reglementata in cateva acte normative:

– art. 59-62 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca;

– Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002 si Procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002, cu modificarile ulterioare; 

– Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul nr. 85/2002 al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, cu modificarile ulterioare.

Cine are obligatia de a realiza medierea muncii?

Agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia de a identifica locurile de munca vacante la angajatori si a le face cunoscute persoanelor in cautarea unui loc de munca. De aceea, legea instituie obligatia angajatorilor de comunicare a locurilor de munca vacante.

Pentru somerii care beneficiaza de indemnizatii de somaj, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002, participarea la serviciile de mediere, la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrati, este obligatorie in conformitate cu dispozitiile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 76/2002. 

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitionare poarta de acces auto Va rog sa imi spuneti care este monografia contabila in cazul achizitionarii unei porti de acces auto, in valoare de 13.000 ron + tva. Care o sa fie codul de clasificare a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declarare RO e-Transport bunuri primite prin curier Pentru desfasurarea activitatii in domeniul IT, o PFA primeste pentru utilizare de la un client din UE un laptop care va fi folosit strict pentru contractul cu clientul respectiv....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare clarificare raspuns Eu am apucat si am depus bilantul pe anul 2024 cu rulaj pe ct 691, asta intrucat la nivelul trim 2 si 3 2024 nu au fost luate in calcul veniturile neimpozabile (societatea noastra...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plafon incasari numerar persoane fizice O societate furnizoare de gaz emite facturi catre persoane fizice cu valori peste 10.000 ron. Va rugam sa ne indrumati daca aceste facturi pot fi incasate integral in numerar.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Model contract de mandat cenzor Ma puteti ajuta cu un model de contract de mandat cenzor societate pe actiuni?citeste mai mult

Somerii care nu beneficiaza de indemnizatii de somaj trebuie sa depuna o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca pentru a fi luati in evidenta in vederea medierii si, in cazul neincadrarii in munca, sa reinnoiasca cererea la 6 luni. 

In cazul in care agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot oferi, in urma procedurii de mediere, un loc de munca corespunzator pregatirii profesionale si nivelului studiilor, se va emite o dispozitie de repartizare, in vederea prezentarii persoanei in cautarea unui loc de munca, inregistrata in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la angajator, pentru a participa la selectia organizata de acesta, cu respectarea prevederilor legale, pentru ocuparea unui loc de munca vacant.

Ulterior participarii persoanei repartizate la selectia pentru post, angajatorul va transmite catre agentia de ocupare a fortei de munca instiintarea privind incadrarea sau neincadrarea in munca a persoanei repartizate prin dispozitie.

Asadar, incadrarea in munca a somerilor se face pe baza repartizarii facute de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca prin dispozitia de repartizare, document obligatoriu conform prevederilor legale in vigoare. in situatia in care un angajator incadreaza in munca someri care beneficiaza de indemnizatie de somaj, el are obligatia de a anunta agentia de ocupare a fortei de munca la care este inregistrat beneficiarul indemnizatiei de somaj, in termen de cel mult 3 zile de la data angajarii (art. 41 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 – modificata si completata).

Informarea agentiei de somaj se face printr-o notificare simpla transmisa de angajator, in care sunt mentionate datele de identificare ale beneficiarului indemnizatiei de somaj si data de incepere a activitatii acestuia, potrivit contractului individual de munca incheiat. 

Nerespectarea acestei obligatii de catre angajator constituie contraventie, potrivit dispozitiilor art. 113 lit. e) si art. 114 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 76/2002, fiind sanctionata cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei. 

Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii sau, dupa caz, a comunicarii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, jumatate din minimul amenzii prevazute de lege (2.500 lei).

Un material preluat din Info – Codul Muncii, Newsletter specializat editat de RENTROP & STRATON.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016