Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP anunta excedent bugetar de 0,92% din PIB la sfarsitul lunii august 2015

28-Sep-2015
1893

Executia bugetului general consolidat la sfarsitul primelor opt luni ale anului 2015 s-a incheiat cu un excedent de 6,5 miliarde de lei, echivalentul a 0,92% din PIB, fata de un deficit de -1,6 miliarde de lei, echivalentul a -0,24% din PIB, inregistrat la finele aceleasi perioade din anul 2014.

Veniturile bugetului general consolidat au insumat 150 miliarde de lei, reprezentand 21,4% din PIB, fiind cu 9,7% mai mari in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar ca pondere in PIB cu 0,9 puncte procentuale.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, s-au inregistrat cresteri la incasarile din: TVA (+15,0%), impozitul pe venit (13,5%), impozitul pe profit (11,0%), venituri nefiscale (+18,5%) si accize (+8,2%). incasarile din contributii de asigurari sociale de stat au scazut doar cu 1,5% fata de anul anterior, fiind influentate de reducerea cu 5 puncte procentuale a contributiilor datorate statului de catre angajatori, dar si majorarea contributiei virate la fondurile de pensii private (Pilonul II) cu 0,5 puncte procentuale in 2015 fata de 2014.

Comparativ cu aceeasi perioada din anul 2014, incasarile administratiilor locale au crescut pe segmentul impozite si taxe pe proprietate (cu 3,0%), taxe pe utilizarea bunurilor (cu 6,2%), respectiv venituri nefiscale (cu 2,0%).

Totodata, cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 143,6 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 3,8% fata de aceeasi perioada din anul precedent, dar s-au diminuat cu 0,3 puncte procentuale ca pondere in PIB.

O reducere semnificativa s-a inregistrat in cazul cheltuielilor cu dobanzile (-7,0%), ca urmare a sezonalitatii platilor si a scaderii randamentelor la titlurile de stat. In paralel, a fost inregistrata o crestere semnificativa, cu 36,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent, a cheltuielilor efectuate pentru proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile.

Valoarea cheltuielilor pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, a fost de 15,1 miliarde de lei, echivalentul a 2,2% din PIB, in termeni nominali cu 7,4% in plus fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016