Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Deficitul bugetar la 7 luni a scazut la 1,26% din PIB

31-Aug-2018
1971

Executia bugetului general consolidat pe perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2018 s-a incheiat cu un deficit bugetar de 11,9 miliarde de lei, adica 1,26% din PIB, conform datelor operative, transmite Ministerul Finantelor Publice (MFP), joi, intr-un comunicat de presa.

Veniturile bugetului general consolidat, in valoare de 160,8 miliarde de lei, respectiv17% din PIB, sunt cu 13,9% mai mari, in termeni nominali, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

„Se inregistreaza cresteri fata de anul precedent in cazul incasarilor din contributiile de asigurari (+37,5%) si din veniturile nefiscale (+20,7%). Incepand cu luna februarie, incasarile din contributiile sociale au fost influentate pozitiv de conditiile legislative noi privind transferul contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, reglementate prin OUG nr. 79/2017, iar veniturile nefiscale au fost influentate pozitiv in luna iulie de incasarile din dividende”, arata sursa citata.

In luna iulie 2018, incasarea veniturilor din TVA a crescut cu 35,9%, comparativ cu aceeasi perioada din 2017, si a incumat 31,9 miliarde de lei pe primele sapte luni ale anului curent, reprezentand o crestere cu 9,8% fata de perioada similara din 2017. Din accize s-au colectat 15,6 miliarde de lei (1,7% din PIB), cu 9,2% mai mult fata de perioada similara a anului precedent.

Totodata, o crestere s-a inregistrat si in cazul incasarilor din impozite si taxe pe proprietate, fiind cu 6,2% mai mult fata de aceeasi perioada a lui 2017.

S-au inregistrat scaderi ale incasarilor din impozitul pe salarii si venit cu 22,7%, pe fondul reducerii, incepand cu 1 ianuarie 2018, a cotei impozitului pe venit, de la 16% la 10%, masura care s-a reflectat in incasari incepand cu luna februarie 2018.

Potrivit sursei citate, se inregistreaza o diminuare la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati, cu 32%, fata de perioada similara a anului trecut . Aceasta diminuare este efectul “aplicarii OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule”.

De la Uniunea Europeana s-au primit in contul platilor efectuate sume in valoare de 7,6 miliarde de lei, cu 16,7% mai mari decat cele incasate in anul 2017, in aceeasi perioada.


Pe de alta parte, cheltuielile bugetului general consolidat sunt de 172,8 miliarde de lei, cu 18% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

„Cheltuielile de personal sunt cu 25,1% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent, cresterea fiind determinata de majorarile salariale acordate in temeiul Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice”, arata sursa citatal.

8,5% este cresterea inregistrata cu cheltuielile cu bunuri si servicii, fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cresteri semnificative se inregistreaza atat la bugetele locale, cat si la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si la bugetele institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii bugetare.

Subventiile au crescut cu 6,3% fata de perioada similara a anului precedent, iar dobanzile sunt cu 20% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, reprezentand 0,9% din PIB, avandu-se in vedere cumularea datelor de plata a dobanzilor aferente mai multor titluri de stat de tip benchmark.

Fata de anul precedent, cheltuielile cu asistenta sociala au crescut cu 13,1%, fiind influentate, in principal, de majorarea cu 9% a punctului de pensie de la 1 iulie 2017, ajungand la 1.000 de lei, respectiv cu 10% de la 1 iulie 2018, ajungand la 1.100 de lei, de cresterea nivelului indemnizatiei sociale pentru pensionari de la 520 la 640 de lei, precum si majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si stimulentul de insertie.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 10,9 miliarde de lei, cu 29,8% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, a mai comunicat Ministerul Finantelor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Hotarare AGA dividende si reglementari cheie

    • Distribuirea dividendelor se face pe baza Hotararii Adunarii Generale a Actionarilor (AGA). Aceasta hotarare se emite in conformitate cu reglementarile legale si statutul companiei, fiind un pas crucial in procesul de remunerare a actionarilor. In articolul de fata, vom prezenta modelul unei hotarari AGA pentru distribuirea dividendelor si vom oferi cateva aspecte cheie de luat in considerare in ceea ce priveste dividendele.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016