Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP dezminte stirile din presa cu privire la datoria publica

20-Iul-2016
636

Referitor la stirea Digi24 "Datoria publica a Romaniei atinge pragul la care pietele devin nervoase" si la cea aparuta in Capital.ro "Datoria statului a crescut, intr-un an, cu aproape 17.000 Euro pe minut! Cresterea economica e pe imprumut!" va comunicam urmatoarele:

1. Datoria publica a Romaniei conform metodologiei UE s-a situat la un nivel sustenabil de 38,5% din PIB la sfarsitul lunii mai 2016, cu mult sub plafonul de 60% stabilit prin Tratatul de la Maastricht. De altfel, pe intreaga perioada, inclusiv cea de criza financiara si economica, Romania s-a situat printre statele membre UE cel mai putin indatorate. Astfel, la nivelul tarilor membre ale Uniunii Europene, la sfarsitul lui 2015, Romania s-a situat pe locul 5 intre statele membre UE cu cel mai scazut nivel de indatorare dupa Estonia (9,7%), Luxemburg (21,4%), Bulgaria (26,7%) si Letonia (36,4%). si tot la finalul lui 2015, media celor 28 de state ale UE se situa la 85,2%.

Este important de mentionat ca necesarul anual de finantare in perioada 2012-2015, care reprezinta nivelul deficitului bugetar si refinantarea datoriei publice, a avut o evolutie descrescatoare. In fapt, in anul 2014 a fost pentru prima data cand acesta s-a situat sub 10% din PIB (9% din PIB) de la inceputul crizei economice si financiare, iar in anul 2015 a reprezentat 8,8% din PIB. si pe termen mediu necesarul de finantare va continua tendinta descrescatoare de la 9% din PIB cat se estimeaza pentru anul 2016 la 6% din PIB in anul 2019. In acest context, nivelul estimat al datoriei guvernamentale brute pentru sfarsitul anului 2016 este sustenabil de 39,1% din PIB, iar pe termen mediu se estimeaza ca se va situa sub 40% din PIB. Perspectiva de crestere moderata a datoriei guvernamentale si de mentinere la un nivel sustenabil se datoreaza atat cresterii economice estimate la o medie anuala de cca 4,5%, mentinerii cursului leu/Euro relativ stabil, dar si a unor deficite bugetare calculate conform metodologiei UE de pana la 3,0 % din PIB, in perioada 2017-2019.

2. Cresterea anuala a datoriei publice se datoreaza atat datoriei contractate pentru finantarea deficitului bugetar si refinantarea datoriei publice, cat si incepand cu anul 2010 pentru crearea si consolidarea rezervei financiare (buffer-ului) in valuta la dispozitia Trezoreriei Statului, care constituie o masura de siguranta impotriva eventualelor socuri externe. Astfel, la sfarsitul lunii mai 2016 rezerva in valuta la dispozitia Trezoreriei Statului a fost de 5,9 miliarde euro, reprezentand 3,5 % din PIB. Daca se are in vedere aceasta rezerva in valuta, datoria publica neta (conform metodologiei UE) a reprezentat 35 % PIB.

3. Afirmatia potrivit careia pietele au devenit nervoase, tinand cont de nivelul datoriei guvernamentale de sub 40% din PIB, nu se jutifica. Randamentele la care se imprumuta statul roman sunt in scadere semnficativa, chiar si dupa rezultatul referendumului din Marea Britatie din iunie - Brexit, iar cererea in cadrul licitatiilor la titlurile de stat este foarte mare. Astfel, randamentele titlurilor de stat emise pe piata interna sunt in prezent (19 iulie 2016) de cca 0,5-0,7% pe termen scurt (6 luni si 1 an) si de 2,4-3,2% pe termen lung (5 si 10 ani).

Mai mult, pe fondul unui climat de redresare din criza datoriilor suverane europene si al unei perioade de calm pe pietele financiare, conditiile de finantare din Romania s-au imbunatatit semnificativ. Performanta economica buna, in special in sectorul fiscal, a contribuit la imbunatatirea perspectivei de rating la “pozitiv" de catre Moody’s in decembrie 2015. De asemenea in luna martie 2016 agentia de rating JCRA a imbunatatit rating-ul de tara acordat Romaniei de la BBB- la BBB confirmand astfel perspectivele unei cresteri economice sustenabile, cat si nivelul scazut al datoriei publice.

De subliniat faptul ca aceste evolutii au favorizat imbunatatirea sentimentului investitorilor fata de Romania, ceea ce a condus la reducerea costurilor de finantare pe piata interna, in conditiile mentinerii obligatiunilor romanesti in indicii de referinta ai pietelor emergente (Barclays si JP Morgan), dar si pe pietele financiare externe, la extinderea maturitatilor si la diversificarea bazei de investitori.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

4. Totodata, atragem atentia ca la sfarsitul lunii mai 2016 datoria publica conform legislatiei nationale a fost in valoare de 322 miliarde de lei si nu de 332 miliarde de lei, dupa cum se mentioneaza in stirea publicata pe Capital.ro.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP dezminte stirile din presa cu privire la datoria publica":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016