Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Impunerea veniturilor din arendare

08-Mar-2012
3562
Va informam ca, incepand cu 1 ianuarie 2012, contribuabilii, persoane fizice care realizeaza venituri din arendarea bunurilor agricole din patrimoniu personal, au obligatia inregistrarii contractelor de arenda/rapoartelor juridice la organul fiscal in raza caruia au domiciliul in termen de 15 zile de la incheierea acestora. De asemenea, contribuabilii sunt obligati sa precizeze in scris in contractul/raportul juridic modalitatea de impunere a venitului net, cote forfetare sau sistem real.

Venitul brut realizat din activitatea de arendare se stabileste pe baza raportului juridic/contractului incheiat intre parti si reprezinta totalitatea sumelor in bani incasate si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura primite.

In cazul in care arenda se exprima in natura, evaluarea in lei se va face pe baza preturilor medii ale produselor agricole, stabilite prin hotarari ale consiliilor judetene.


Determinarea impozitului prin metoda cotei forfetare

Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.

Impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit (arendatorii) la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final.

Impozitul calculat si retinut pentru veniturile din arenda se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut si se declara in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" la randul 11 "Impozit pe venituri din arenda" de catre platitorul de venit care poate fi: persoana fizica neautorizata; persoana fizica autorizata/ intreprindere individuala/ intreprindere familiala; persoana juridica. Declararea si plata acestui impozit se face pe baza CNP-ului sau codului fiscal in functie de forma de organizare a arendatorului..

Persoanele fizice care obtin venituri din arenda si pentru care impozitarea se face prin metoda cotei forfetare, nu au obligatia depunerii formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania".

Determinarea impozitului prin modalitatea de impunere in sistem real

Contribuabilii care realizeaza venituri din arendare si au optat in contractul incheiat cu arendatorul pentru determinarea venitului net in sistem real, nu datoreaza plati anticipate in cursul anului in contul impozitului pe venit. Acestia au obligatia depunerii formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la 25 mai a anului urmator anului de realizare a venitului in care vor mentiona veniturile realizate si cheltuielile efectuate conform evidentei in partida simpla pe care au obligatia de a o conduce in baza Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Plata impozitului se va efectua in termen de 60 de zile de la confirmarea primirii formularului 250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice", formular emis de organul fiscal ulterior prelucrarii declaratiei 200.


Alte precizari

Veniturile din arenda realizate in anul 2011 se vor declara si plati conform legislatiei in vigoare pana la 31.12.2011. Declararea se va face in formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" cu termen de depunere 25 mai 2012, iar plata impozitului se va efectua pe baza formularului 250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice" in termen de 60 de zile de la confirmarea primirii deciziei.

In contractele de arenda aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2012, contribuabilii sunt obligati sa-si exercite in scris optiunea privind modalitatea de impunere aleasa (cota forfetara sau sistemul real) prin incheierea unui act aditional inainte de efectuarea primei plati, act aditional care trebuie sa fie inregistrat la organul fiscal in termen de 15 zile de la incheiere.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Impunerea veniturilor din arendare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016