Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: OUG pentru modificarea legii 270 privind Codul de procedura fiscala

27-Mar-2019
3344
Ministerul Finantelor Publice a pus, marti, 26 martie 2019, in Transparenta decizionala un Proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului (OUG) prin care se propune modificarea si completarea legii 270/2015 privind Codul de Procedura fiscala.
 
Asadar, dupa adoptarea OUG propuse de MFP, contestatiile formulate impotriva titlurilor de creanta precum si impotriva altor acte administrative fiscale emise de organul fiscal central vor fi solutionate de structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul MFP.
 
O alta schimbare notabila adusa de aceasta OUG este aceea ca, incepand cu data de 1 iunie 2019 MFP va prelua de la ANAF Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si directiile generale regionale ale finantelor publice, activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile si personalul aferent acesteia.
 
Iar surpriza pentru salariatii MFP, adusa tot de acest OUG, este aceea ca “Drepturile salariale aferente personalului aparatului propriu al MFP se recalculeaza si se stabilesc, (...) incepand cu drepturile salariale aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului”.
 
In cele ce urmeaza vom reda o parte din Proiectul de OUG, dar si din Nota de fundamentare.

Extras din proiectul de OUG pentru modificarea Legii 270/2015 privind Codul de Procedura Fiscala

 
(...)
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
Art. 1. - Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 18, alineatul (5), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. c), cu urmatorul cuprins:
 
„c) contribuabilului/platitorului care comunica cu organele fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 79.”
 
2. Alineatul (3) al articolului 270 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„(3) Organul fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat intocmeste dosarul contestatiei, precum si referatul cu propuneri de solutionare si le inainteaza, in termen de cel mult 5 zile de la data primirii, organului de solutionare competent.”
 
3. Articolul 272 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„Articolul 272
 
Organul competent
 
(1) Contestatiile formulate impotriva titlurilor de creanta precum si impotriva altor acte administrative fiscale emise de organul fiscal central se solutioneaza de catre structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
 
(2) Activitatea de solutionare a contestatiilor se realizeaza de catre structura specializata din cadrul Ministerului Finantelor Publice atat la nivel central, cat si la nivel teritorial.
 
(3) Competenta si atributiile structurii specializate din cadrul Ministerului Finantelor Publice si a structurilor teritoriale de solutionare a contestatiilor se stabilesc prin ordinul ministrului finantelor publice.
 
(4) Contestatiile formulate impotriva actelor administrative fiscale emise de organele fiscale locale se solutioneaza de catre aceste organe fiscale.
 
(5) Contestatiile formulate impotriva actelor administrative fiscale emise de alte autoritati publice care, potrivit legii, administreaza creante fiscale se solutioneaza de catre aceste autoritati.”
 
4. Alineatul (5) al articolului 274 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„(5) Decizia se semneaza de catre conducatorul structurii de solutionare a contestatiei sau de persoana cu functie de conducere imputernicita de acesta, dupa caz.”
 
5. Dupa articolul 281 se introduce un nou articol, art. 2811, cu urmatorul cuprins:
 
„Articolul 2811
 
Revocarea deciziei de solutionare
 
(1) Decizia emisa in solutionarea contestatiei poate fi revocata, de catre organul emitent, la cererea contribuabilului/platitorului, in urmatoarele situatii:
 
a) nu s-a avut in vedere aplicarea la speta a anumitor dispozitii legale care ar fi schimbat fundamental solutia adoptata;
 
b) ulterior emiterii deciziei de catre structura de solutionare a contestatiei se emite o decizie de catre Comisia fiscala centrala care ofera o alta interpretare dispozitiilor legale incidente spetei;
 
c) anterior sau ulterior emiterii deciziei de catre structura de solutionare a contestatiei se adopta o hotarare judecatoreasca a inaltei Curti de Casatie si Justitie a Romaniei fie in interpretare fie un recurs in interesul legii care dicteaza o anumita practica judiciara pentru problematica supusa analizei diferita de cea din decizia de solutionare a contestatiei;
 
d) anterior sau ulterior emiterii deciziei de catre structura de solutionare a contestatiei se adopta o hotarare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene care, in mod evident, este contrara deciziei din solutionare a contestatiei administrative.
 
(2) Cererea prevazuta la alin (1) poate fi depusa:
 
a) in cazul deciziilor de solutionare a contestatiilor prin care s-a formulat actiune in contencios administrativ pana la data la care instanta judecatoreasca de fond solutioneaza litigiul;
 
b) in cazul deciziilor de solutionare a contestatiilor prin care nu s-a formulat actiune in contencios administrativ in termen de un an de la data comunicarii deciziei de solutionare, chiar daca obligatia fiscala a fost stinsa.
 
(3) Cererea de revocare se solutioneaza prin decizie de admitere sau respingere. impotriva deciziei de respingere se poate formula, actiune la sectia de contencios administrativ a tribunalului competent.”
 
Art. 2. - Alineatul (4) al articolului 5 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
„(4) Ordinele si instructiunile pentru aplicarea unitara a prezentului cod se emit de ministrul finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ordinele si instructiunile referitoare la proceduri de administrare a impozitelor si taxelor reglementate de prezentul cod, datorate bugetului general consolidat, cu exceptia bugetelor locale, se emit, dupa caz, de ministrul finantelor publice sau de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumita in continuare A.N.A.F., si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ordinele si instructiunile referitoare la proceduri de administrare a impozitelor si taxelor locale, reglementate de prezentul cod, se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice.”
 
Art. 3. – (1) Sintagma „ordin al presedintelui A.N.A.F./ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala/ordin al A.N.A.F." din cuprinsul Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si din cuprinsul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se inlocuieste cu sintagma "ordin al ministrului finantelor publice, cu consultarea A.N.A.F.", cu exceptia urmatoarelor articole: art. 7 alin. (8) si (12), art. 30 alin. (1), (3) si (5), art. 35, art. 40 alin. (3), art. 52 alin. (21), art. 116 alin. (3), art. 118 alin. (1) lit. a), art. 120 alin. (1) si (2) art. 138 alin. (3), (8) si (9), art. 151 alin. (1), art. 220 alin. (21), art. 287 alin. (2), art. 313 alin. (3) si art. 3353 alin. (3) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare , si art. 5 alin. (4), art. 11 alin. (13), art. 25 alin. (41), art. 87 alin. (2), art. 106 alin. (7), art. 111 alin. (2) lit. e), art. 133 alin. (151), art. 154 alin. (3), art. 147 alin. (13) si (14), art. 316 alin. (9) si alin. (11) lit. h), art. 402 alin. (10) si (11), art. 403 alin. (2), art. 404 alin. (2) si (5), art. 406 alin. (1) lit.
b), art. 409 alin. (2), art. 410 alin. (1), art. 432 alin. (1), art. 434, art. 435 alin. (3), (4) si (9) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 4. - (1) Ministerul Finantelor Publice preia, incepand cu data de 1 iunie 2019, de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si directiile generale regionale ale finantelor publice, activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile si personalul aferent acesteia.
 
(2) incadrarea personalului care se preia in conditiile alin. (1) in structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice se realizeaza in termenele si cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecarei categorii de personal.
 
(3) Personalul care se preia in conditiile alin. (1) beneficiaza de drepturile salalriale acordate potrivit legii, pentru categoriile de functii din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice.
 
(4) Directiile generale regionale ale finantelor publice au obligatia de a asigura cu titlu gratuit conditiile necesare pentru desfasurarea activitatii personalului preluat de catre Ministerul Finantelor Publice in conditiile alin.(1). Ministerul Finantelor Publice incheie protocoale cu Directiile generale regionale ale finantelor publice prin care se stabilesc obligatiile partilor.
 
(5) Directiile generale regionale ale finantelor publice pot exercita anumite atributii legate de activitatea si personalul preluat in conditiile alin.(1), stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
 
Art. 5. - (1) in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice supune spre aprobare Guvernului hotararea de modificare a actelor normative de organizare si functionare ale Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
 
(2) In termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii prevazute la alin.(1), Ministerul Finantelor Publice preia de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si directiile generale regionale ale finantelor publice, pe baza de protocol de predare-preluare, numarul de posturi, personalul, patrimoniul si prevederile bugetare corespunzatoare activitatii preluate.
 
Art. 6. - (1) Prevederile art. 270, 272 si 274 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin art. 1 pct. 2-4, se aplica incepand cu 1 iunie 2019. Contestatiile aflate in curs de solutionare la data de 1 iunie 2019 vor fi predate si solutionate de structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
 
(2) Prevederile art. 2 si 3 din prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare incepand cu data 1 iulie 2019.
 
(3) In vederea realizarii atributiei de elaborare a ordinelor ministrului finantelor publice se majoreaza numarul de personal al Ministerului Finantelor Publice si in mod corespunzator se diminueaza numarul de personal al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si pana la data de 1 iulie 2019 Ministerul Finantelor Publice supune spre aprobarea Guvernului hotararile de modificare a actelor normative de organizare si functionare ale Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
 
(4) Ordinele presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emise pana la data de 1 iulie 2019 in aplicarea Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, raman in vigoare pana la data aprobarii ordinelor ministrului finantelor publice, in masura in care prevederile acestora nu contravin prevederilor legale in baza carora au fost emise.
 
Art. 7. (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 38 alin.(4) din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu drepturile salariale aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului, personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice beneficiaza de salariile de baza prevazute de lege pentru anul 2022.
 
(2) Cu aceeasi data, pentru personalul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice, procentul de majorare a salariului de baza prevazut la art.17 alin.(4) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, creste cu 10 puncte procentuale.
 
Art. 8. Drepturile salariale aferente personalului aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice se recalculeaza si se stabilesc, prin derogare de la art. 34 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu completarile ulterioare, in conditiile Legii-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, si in baza art.7 alin.(1) si (2), incepand cu drepturile salariale aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului.

Extras din Nota de fundamentare

• Se propune completarea art. 18 din Codul de procedura fiscal cu o noua situatie de exceptie in ceeace priveste reprezentarea prin imputernicit in sensul ca un contribuabil/platitor fara domiciliu fiscal in Romania care isi indeplineste obligatiile fata de organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta nu are obligatia de a-si desemna un imputernicit, acesta din urma avand doar rolul de interlocutor in relatia cu organul fiscal.
 
• Se propune crearea unor structuri specializate de solutionare a contestatiilor impotriva tuturor actelor administrative fiscale emise de organele fiscale din cadrul ANAF, in cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) care sa solutioneze inclusiv contestatiile marilor contribuabili.
 
Ministerul Finantelor Publice preia de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si directiile generale regionale ale finantelor publice activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrative fiscale emise de organul fiscal, posturile si personalul aferent acesteia.
 
La nivelul Ministerului Finantelor Publice activitatea de solutionare a contestatiilor se desfasoara de catre structura specializata de solutionare a contestatiilor atat la nivel central cat si la nivel teritorial.
in ceea ce priveste salarizarea personalului care se preia, acesta va fi aliniat la salariile personalului MFP urmare aplicarii prevederilor Legii-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiind astfel de drepturile salalriale acordate potrivit legii, pentru categoriile de functii din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice.
 
Avantaje:
 
- Se asigura un nivel superior de independenta si implicit premise pentru cresterea impartialitatii in luarea deciziilor cu privire la contestatiile formulate de contribuabili impotriva tuturor actelor emise de administratia fiscala (atat titluri de creanta fiscala cat si alte acte administrative fiscale) prin plasarea structurilor in afara ANAF;
 
- Se asigura exercitarea de catre Ministerul Finantelor Publice a prerogativelor sale legale care izvorasc din rolul de autoritate fiscala competenta, precum si acela de coordonare a aplicarii unitare a prevederilor legislatiei fiscale;
 
- Degreveaza organele fiscale emitente a actelor administrative fiscale (altele decat titlurile de creanta fiscala) de solutionarea contestatiilor formulate impotriva acestor acte;
 
• Se propune reglementarea posibilitatii revocarii deciziilor de solutionare a contestatiilor in cazul in care se constata ca solutia adoptata de structura de solutionare a contestatiei nu este in conformitate cu dispozitiile legale incidente.
 
Avantaje
 
• Incetarea procedurilor judiciare costisitoare atat pentru contribuabili cat si pentru administratia fiscala si degrevarea instantelor judecatoresti de asemenea litigii;
 
• Evitarea platii de catre organele fiscale de cheltuieli de judecata, dobanzi sau alte sume in cazul in care se apreciaza ca actul emis nu este in conformitate cu dispozitiile legale.
 
• Pentru asigurarea coerentei si vointei legiuitorului in procesul de emitere a legislatiei subsecvente legislatiei fiscale, se propune ca normele sau instructiunile necesare aplicarii unitare a Codului de procedura fiscala si a Codului fiscal sa fie elaborate de Ministerul Finantelor Publice, cu consultarea ANAF si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice", cu anumite exceptii stabilite in mod expres.
 
Este de precizat ca, ramane in competenta ANAF dezvoltarea claselor principale de risc in subclase de risc si dezvoltarea criteriilor generale in subcriterii, procedurile de stabilire a subclaselor si subcriteriilor precum si procedurile de administrare corespunzatoare fiecarei clase/subclase de risc fiscal, reglementate la art. 7 alin. (8) si (12) din Codul de procedura fiscala, precum si metode si proceduri de sondaj utilizate in cadrul controlului fiscal cat si conditiile pentru intocmirea programelor care vizeaza activitatea de inspectie fiscala, reglementate de art. 116 alin. (3) si art. 118 alin. (1) lit. a) intrucat acestea vizeaza actiuni/proceduri care au legatura cu strategia si obiectivele ANAF.
 
De asemenea ramane in competenta ANAF stabilirea competentei materiale si teritoriale a organului fiscal central pentru administrarea creantelor fiscale si a altor creante datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetului asigurarilor pentru somaj daca aceasta se realizeaza prin organul fiscal central, respectiv prin ordin al presedintelui ANAF se aproba ordinele prevazute la art. 30 alin. (1), (3) si (5), art. 35 si art. 40 alin. (3) din Codul de procedura fiscala. 
 
De asemenea, prin ordin al presedintelui A.N.A.F., se aproba solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans, precum si respingerea cererii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate si acordului de pret in avans, astfel cum este reglementata la art. 52 alin. (21) din Codul de procedura fiscala. 
 
Tototdata, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se stabilesc competentele de exercitare a inspectiei fiscale pe intreg teritoriul tarii precum si conditiile de delegare a competentei altui organ de inspectie fiscala pentru efectuarea unei actiuni de inspectie fiscala, potrivit art. 120 alin. (1) si (2) din Codul de procedura fiscala. 
 
In plus, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se stabileste competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia, elementele de patrimoniu si de venituri ce trebuie declarate de persoana fizica supusa verificarii, precum si metodele indirecte de stabilire a veniturilor, potrivit art. 138 alin. (3), (8) si (9) din Codul de procedura fiscala.
 
De asemenea delimitarea competentelor diferitelor structuri de control din cadrul A.N.A.F. se realizeaza prin ordin al presedintelui ANAF.
 
Prin ordin al presedintelui A.N.A.F se aproba si competenta in ceea ce priveste stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita, potrivit art. 220 alin. (21) din Codul de procedura fiscala.
 
In plus, prin ordin al presedintelui A.N.A.F., se desemneaza biroul central de legatura responsabil pentru cooperarea administrativa in domeniul fiscal, asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor in baza regulamentelor europene si a conventiilor internationale la care Romania este parte, contactele cu alte state membre in domeniul asistentei reciproce precum si contactele cu Comisia Europeana.
 
• In ceea ce priveste Codul fiscal, ramane astfel in competenta ANAF elaborarea de ordine cu privire la:
 - Procedura privind ajustarea efectelor fiscale ale unei tranzactii care nu are un scop economic sau reincadrarea formei unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii, de catre autoritatile fiscale, in vederea stabilirii sumei unui impozit, a unei taxe sau a unei unei contributii sociale obligatorii. 
- Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, ce presupune activitati de verificare a indeplinirii conditiilor prevazute de lege in vederea inscrierii, precum si afisarea pe site-ul A.N.A.F. a acestui Registru in vederea consultarii publice.
- Procedura de inregistrare a acordurilor incheiate intre angajatorul nerezident si angajat referitor la indeplinirea obligatiilor de declarare si plata a contributiilor sociale obligatorii.
- Procedura privind depunerea si solutionarea cererilor de restituire a impozitelor, potrivit legii, inclusiv cele pentru aplicarea dispozitiilor art. 111 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, in cazul in care darea in plata se face pe cale judecatoreasca.
- Instructiunile de lucru si procedurile privind schimbul de informatii intre ANAF si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) cu privire la lista persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.
Se propune, de asemenea, ca stabilirea criteriilor de risc pentru inregistrarea si anularea inregistrarii in scopuri de TVA sa ramana in sarcina ANAF.
 
Totodata, intrucat in domeniul accizelor supravegherea, miscarea produselor accizabile, autorizarea operatorilor care efectueaza operatiuni cu produse accizabile intra in competenta Directiei Generale a Vamilor, se propune ca ordinele care vizeaza aceste aspecte sa ramana la nivelul presedintelui ANAF, in subordinea caruia se afla aceasta directie.
 
• Pentru a evita materializarea riscului crearii de disfunctionalitati in activitatea specifica a ministerului, una dintre prioritatile de resurse umane este fidelizarea si atragerea de personal calificat in domeniile specifice ministerului, o sarcina dificila, in conditiile in care nivelul de salarizare este inferior altor institutii publice de la nivelul administratiei publice centrale.
 
Politica de motivare financiara a personalului din cadrul Ministerului Finantelor Publice este dependenta de cadrul legal aplicabil in domeniu, existand un spatiu limitat de manevra in ceea ce priveste crearea unor conditii specifice de salarizare pentru personalul aparatului propriu al ministerului. 
 
Se impune astfel recunoasterea rolului si locului salariatilor din aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice in cadrul administratiei publice centrale pentru a asigura cadrul motivant si nu descurajator al acestui act normativ pentru acestia, precum si pentru a sublinia unicitatea si specificitatea activitatii derulata de institutia noastra.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016