Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP propune inchisoarea pana la 6 ani pentru cine nu plateste impozitele si contributiile angajatilor

18-Dec-2017
4654

Ministerul Finantelor a publicat proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu scopul de a reincrimina ca fapta de evaziune fiscala neretinerea si neincasarea, retinerea si neplata, incasarea si neplata, in tot sau in parte, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a unor impozite si contributii.

Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale instituie masuri de prevenire si combatere a infractiunilor de evaziune fiscala si a unor infractiuni aflate in legatura cu acestea.

Modificarea actualei legi presupune pedeapsa cu inchisoarea de la un an la 6 ani pentru angajatorii care nu vireaza la bugetul de stat impozitele si contributiile retinute de la angajati. Prevederea este introdusa intr-un proiect de Ordonanta care modifica Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

“Se incrimineaza ca fapta de evaziune fiscala, neretinerea si neincasarea, retinerea si neplata, respectiv incasarea si neplata, in tot sau in parte, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si contributiilor prevazute in Anexa (impozitul pe dividende, pe venit, constributiile sociale -n.r.) Astfel, pentru a asigura predictibilitatea normei de incriminare, s-au prevazut expres, in Anexa la proiectul de act normativ, categoriile de impozite si contributii, supuse regimului de retinere sau incasare si plata sau virare, cu precizarea actului normativ si a articolelor care le reglementeaza. In acelasi timp, a fost introdusa circumstanta legata de incriminarea faptei de retinere si nevarsare pentru persoanele care au avut resursa financiara necesara platii, dar au folosit banii incasati sau retinuti la sursa pentru plata altor datorii decat cele stabilite de lege”, se mentioneaza in Nota de fundamentare a proiectului citat.

Ministerul Finantelor motiveaza importanta modificarii legii evaziunii, prin modificarile articolului 9 din lege. Astfel, potrivit Ordonantei de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, articolul 9, constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale:

a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile;
b) omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile sau in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;


c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;
d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;
e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;
f) sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate;
g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala.

In articol, regasim doua mentiuni. Prima, daca prin faptele prevazute la alineatul 1, s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 de euro in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime, iar, a doua, daca prin faptele prevazute la alineatul 1, s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 de euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate.

Anexa proiectului cuprinde 32 de tipuri de impozite si contributii care vor intra sub incidenta acestei prevederi.

Puteti consulta proiectul de lege aici!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP propune inchisoarea pana la 6 ani pentru cine nu plateste impozitele si contributiile angajatilor":
Rating:

Nota: 4.92 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016