Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula

29-Feb-2016
720

Ministerul Finantelor Publice a luat act de hotararea Curtii de Arbitraj International de pe langa Centrul International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii (ICSID) in dosarul Micula.

Din punct de vedere juridic, decizia nu schimba cu nimic demersurile efectuate de statul roman pana la aceasta data. De altfel, inca din 9 martie 2015, Ministerul Finantelor Publice a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare. Suma a fost achitata prin mecanismul de plata instituit de Parlamentul Romaniei, prin lege.

Potrivit deciziei ICSID, Romania va suporta costurile procedurii, NU si cheltuielile de reprezentare juridica a partilor si alte cheltuieli efectuate de acestea in legatura cu dosarul arbitral.

In acelasi timp, Ministerul Finantelor Publice trebuie sa puna in aplicare decizia Comisiei Europene de recuperare a sumei. Altfel, Romania risca declansarea procedurii de infringement.

Punerea in executarea a Deciziei Comisiei Europene de recuperare din 30 martie 2015 a fost demarata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. In prezent, Romania mai are de recuperat aproximativ 380.000.000 de lei de la Ioan si Viorel Micula si de la alte 8 societati identificate in cuprinsul Deciziei Comisiei Europene.

Istoricul cazului:

Tribunalului arbitral de la Washington a decis, in data de 11 decembrie 2013, acordarea de despagubiri reclamantilor, in valoare de 376.433.229 lei plus dobanda, echivalent a aproximativ 84,50 milioane euro plus dobanda.

Din calculele efectuate la nivelul Ministerului Finantelor Publice, la data de 11 decembrie 2013, Romania datora reclamantilor suma totala de 791.882.451,82 lei, echivalent a aproximativ 178 milioane euro.

In data de 9 aprilie 2014, Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a formulat o cerere de anulare a hotararii arbitrale pronuntate in dosarul ARB/05/20, asupra careia Comitetul ad-hoc investit cu solutionarea acesteia s-a pronuntat in aceasta luna, in sensul respingerii anularii.

Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare, inca din data de 9 martie 2015 (prin compensarea obligatiilor fiscale ale societatii EUROPEAN FOOD SA, executari silite realizate in Romania de un executor judecatoresc si plata, prin consemnare, a sumei ramase de plata intr-un cont deschis pe numele celor cinci reclamanti pana la finalizarea investigatiei in domeniul ajutorului de stat a Comisiei Europene si pronuntarea unei decizii).

Cele cinci persoane fizice si juridice refuza, insa, sa recunoasca faptul ca hotararea arbitrala a fost executata integral si au initiat, colectiv sau in nume propriu, o serie de litigii interne si internationale avand ca prim scop recunoasterea hotararii arbitrale, conform procedurilor din diferitele jurisdictii, si, ulterior, demararea procedurilor de executare silita a bunurilor detinute de Romania in acele jurisdictii.

In afara procedurilor de recunoastere si/sau executare demarate in Romania, astfel de proceduri au mai fost initiate si in alte state semnatare ale Conventiei pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, incheiata la Washington la 18 martie 1965, ratificata prin Decretul nr.62/1975 (Conventia ICSID).

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016