Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula

29-Feb-2016
698

Ministerul Finantelor Publice a luat act de hotararea Curtii de Arbitraj International de pe langa Centrul International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii (ICSID) in dosarul Micula.

Din punct de vedere juridic, decizia nu schimba cu nimic demersurile efectuate de statul roman pana la aceasta data. De altfel, inca din 9 martie 2015, Ministerul Finantelor Publice a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare. Suma a fost achitata prin mecanismul de plata instituit de Parlamentul Romaniei, prin lege.

Potrivit deciziei ICSID, Romania va suporta costurile procedurii, NU si cheltuielile de reprezentare juridica a partilor si alte cheltuieli efectuate de acestea in legatura cu dosarul arbitral.

In acelasi timp, Ministerul Finantelor Publice trebuie sa puna in aplicare decizia Comisiei Europene de recuperare a sumei. Altfel, Romania risca declansarea procedurii de infringement.

Punerea in executarea a Deciziei Comisiei Europene de recuperare din 30 martie 2015 a fost demarata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. In prezent, Romania mai are de recuperat aproximativ 380.000.000 de lei de la Ioan si Viorel Micula si de la alte 8 societati identificate in cuprinsul Deciziei Comisiei Europene.

Istoricul cazului:

Tribunalului arbitral de la Washington a decis, in data de 11 decembrie 2013, acordarea de despagubiri reclamantilor, in valoare de 376.433.229 lei plus dobanda, echivalent a aproximativ 84,50 milioane euro plus dobanda.

Din calculele efectuate la nivelul Ministerului Finantelor Publice, la data de 11 decembrie 2013, Romania datora reclamantilor suma totala de 791.882.451,82 lei, echivalent a aproximativ 178 milioane euro.

In data de 9 aprilie 2014, Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a formulat o cerere de anulare a hotararii arbitrale pronuntate in dosarul ARB/05/20, asupra careia Comitetul ad-hoc investit cu solutionarea acesteia s-a pronuntat in aceasta luna, in sensul respingerii anularii.

Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare, inca din data de 9 martie 2015 (prin compensarea obligatiilor fiscale ale societatii EUROPEAN FOOD SA, executari silite realizate in Romania de un executor judecatoresc si plata, prin consemnare, a sumei ramase de plata intr-un cont deschis pe numele celor cinci reclamanti pana la finalizarea investigatiei in domeniul ajutorului de stat a Comisiei Europene si pronuntarea unei decizii).

Cele cinci persoane fizice si juridice refuza, insa, sa recunoasca faptul ca hotararea arbitrala a fost executata integral si au initiat, colectiv sau in nume propriu, o serie de litigii interne si internationale avand ca prim scop recunoasterea hotararii arbitrale, conform procedurilor din diferitele jurisdictii, si, ulterior, demararea procedurilor de executare silita a bunurilor detinute de Romania in acele jurisdictii.

In afara procedurilor de recunoastere si/sau executare demarate in Romania, astfel de proceduri au mai fost initiate si in alte state semnatare ale Conventiei pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, incheiata la Washington la 18 martie 1965, ratificata prin Decretul nr.62/1975 (Conventia ICSID).

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016