Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 3126/2019: Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si restructurarea obligatiilor bugetare

30-Sep-2019
5429
UPDATE 30 sept. 2019
 
In Monitorul Oficial nr. 786, de vineri - 27 septembrie, a fost publicat Ordinul nr. 3126/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si privind modificarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.
 
Articol initial, 20 sept. 2019
 
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica proiectul de Ordin privind procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018.
 
Contribuabilii care doresc sa beneficieze de facilitatile fiscale reglementate in Capitolul II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 (despre care puteti citi AICI) pot depune notificarea privind intentia de accesare a facilitatii fiscale si cererea de acordare a acestora pana la 16 decembrie 2019, inclusiv prin aplicatia online ”Spatiul privat virtual”.
 
De anularea accesoriilor pot beneficia persoanele juridice care, la 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de ANAF mai mici de un milion lei. 
 
De asemenea, beneficiaza de aceste facilitati fiscale si persoanele fizice sau entitatile fara personalitate juridica, unitatile administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale restante administrate de ANAF inregistrate la 31 decembrie 2018 inclusiv. 
 
Ministerul Finantelor Publice reaminteste intr-un comunicat remis presei ca, in aceasta categorie sunt inclusi si debitorii declarati insolvabili, persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau raspunderea potrivit Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, ori potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolventei, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii. 
 
Debitorii aflati in procedura insolventei sau in procedura de dizolvare, precum si debitorii care la 31 decembrie 2018 inclusiv, inregistreaza doar obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, cu accesoriile nestinse pana la 8 august 2019 si debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data de 8 august 2019 vor beneficia de aceasta masura. Masura se aplica indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de impunere.
 
Pentru a beneficia de amanare la plata a accesoriilor si de anularea acestora pentru obligatiile bugetare pe care le administreza ANAF, cntribuabilii trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute.
 
Similar, daca prin hotarare a consiliilor locale se stabileste acordarea acestor facilitati fiscale, precum si procedura aplicabila, directiile de impozite si taxe locale din cadrul primariilor emit decizii de amanare la plata a accesoriilor si de anulare a acestora pentru obligatiile bugetare pe care le administreza, daca sunt indeplinite conditiile legale. 

Extras din Proiectul de Ordin

pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei
 
In temeiul prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, 
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
 
Art. I
 
Se aproba Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, conform Cap.II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
 
Art. II 
 
Anexele nr. 1, 4, 5, 7, 10, 11 si 12 la Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 711 din 29 august 2019, se modifica si se inlocuiesc cu Anexele 2-8 la prezentul ordin.
 
Art. III Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. IV Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Proiectul de Ordin cu Anexele aferente poate fi descarcat de AICI >>
 
Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 3126/2019: Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si restructurarea obligatiilor bugetare":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016