Ordinul 3126/2019: Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si restructurarea obligatiilor bugetare
UPDATE 30 sept. 2019
In Monitorul Oficial nr. 786, de vineri - 27 septembrie, a fost publicat Ordinul nr. 3126/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si privind modificarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.
Articol initial, 20 sept. 2019
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica proiectul de Ordin privind procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018.
Contribuabilii care doresc sa beneficieze de facilitatile fiscale reglementate in Capitolul II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 (
despre care puteti citi AICI) pot depune notificarea privind intentia de accesare a facilitatii fiscale si cererea de acordare a acestora pana la 16 decembrie 2019, inclusiv prin aplicatia online ”Spatiul privat virtual”.
De anularea accesoriilor pot beneficia persoanele juridice care, la 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de ANAF mai mici de un milion lei.
De asemenea, beneficiaza de aceste facilitati fiscale si persoanele fizice sau entitatile fara personalitate juridica, unitatile administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale restante administrate de ANAF inregistrate la 31 decembrie 2018 inclusiv.
Ministerul Finantelor Publice reaminteste intr-un comunicat remis presei ca, in aceasta categorie sunt inclusi si debitorii declarati insolvabili, persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau raspunderea potrivit Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de
insolventa, ori potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolventei, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii.
Debitorii aflati in procedura insolventei sau in procedura de dizolvare, precum si debitorii care la 31 decembrie 2018 inclusiv, inregistreaza doar obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, cu accesoriile nestinse pana la 8 august 2019 si debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data de 8 august 2019 vor beneficia de aceasta masura. Masura se aplica indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de impunere.
Pentru a beneficia de amanare la plata a accesoriilor si de anularea acestora pentru obligatiile bugetare pe care le administreza ANAF, cntribuabilii trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute.
Similar, daca prin hotarare a consiliilor locale se stabileste acordarea acestor facilitati fiscale, precum si procedura aplicabila, directiile de impozite si taxe locale din cadrul primariilor emit decizii de amanare la plata a accesoriilor si de anulare a acestora pentru obligatiile bugetare pe care le administreza, daca sunt indeplinite conditiile legale.
Extras din Proiectul de Ordin
pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei
In temeiul prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. I
Se aproba Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, conform Cap.II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. II
Anexele nr. 1, 4, 5, 7, 10, 11 si 12 la Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 711 din 29 august 2019, se modifica si se inlocuiesc cu Anexele 2-8 la prezentul ordin.
Art. III Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. IV Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sursa: MFP
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Vanzare masa lemnoasa. Cod UIT Firma cu obiect activitate vanzare si transport masa lemnoasa. Fac livrari numai persoanelor fizice, incasez banii cu bon fiscal. Cand fac transportul, e nevoie de cod UIT?citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Suspiciune de neregula Am atasat extras din procesul verbal. Am inregistrat 4452 = 4752 cu minus 820238 lei. Cum inregistrez corectiile sumelor din cont 7584? Avand in vedere ca s-au...citeste mai mult
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF, cand introduc codul societatii, raspunsul este ?nu exista societate cu acest cod fiscal?. Societatea este platitoare de tva trimestrial. Am de depus d300, d394 si d406 in luna aprilie 2025 pentru trimestrul i 2025. Cum procedez daca firma nu mai apare ca platitoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intermedieri in asigurari. Depasire plafon TVA
Intrebare: O societate care are activitatea de intermediere asigurari, activitate scutita de plata TVA, a depasit plafonul de scutire de 300.000 lei, se declara platitor de TVA si mai desfasoara si activitate de management tot in intermediere asigurari. Activitatea de management in intermediere asigurari este scutita de TVA? La fel ca si activitatea de intermediere asigurari?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Posibilitate stornare factura
Intrebare: O societate comerciala care se ocupa cu comertul de autoturisme second-hand a vandut catre o alta societate un lot de autoturisme acum 4 ani. Societatea cumparatoare nu a achitat in totalitate lotul achizitionat, autoturismele neachitate nefiind eliberate, fiind si in acest moment in stocul societatii vanzatoare. Desi s-au incercat nenumarate variante de rezolvare: notificari, telefoane, notificare prin avocat, nu s-a reusit incasarea. In acest moment, societatea cumparatoare apare inactiva...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Acordare puncte de fidelitate pentru vanzari
Intrebare: Cum se intocmeste factura (e-Factura) pentru vanzarea unui produs de 20.000 lei, TVA 19%, pentru care clientul primeste 2.000 puncte bonus (2.000 puncte * 0,1 lei/punct)? Punctele acumulate vor putea fi folosite ulterior pentru achitarea altor facturi. Conform Ordinului 1802/2014, art. 437, nota contabila pentru punctele acordate mai sus ar fi: 4111 = % Clienti 23.800 lei 707 - Venituri din vanzarea marfurilor 19.800 472 - Venituri inregistrate in avans / Puncte cadou 200 4427 - TVA colectata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<