Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Microintreprindere: ce impozit platim in trimestrul III?

05-Oct-2011
2551
Impozitul pe venitul microintreprinderilor este reglementat de Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare si de HG 44/2004 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit dispozitiilor art. 1121, Titlul IV1 din Codul fiscal , microintreprinderea este definita ca fiind societatea care indeplineste cumulativ, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent urmatoarele conditii:

a) realizeaza venituri, altele decat:

- din activitati din domeniul bancar,

- din activitati din domeniul asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (cu exceptia activitatilor de intermediere),

- din activitati din domeniul jocurilor de noroc,

- din activitati din domeniul consultantei si managementului.

b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;

c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro;

d) capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul, autoritatile locale si institutiile publice.

O modificare de care trebuie sa se tina seama in aceasta forma de impozitare, fata de regimul aplicat microintreprinderilor inainte de anul 2010, este aceea ca veniturile din consultanta si management nu mai sunt limitate la 50%. La data de 31 decembrie a anului fiscal anterior societatea nu trebuie sa fi declarat venituri de aceasta natura in situatiile financiare.

Baza impozabila asupra careia se aplica cota de 3% este reprezentata de totalul veniturilor trimestriale care sunt inregistrate in creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», cu exceptia celor inregistrate in:

- Veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;

- Veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;

- Veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;

- Veniturile din subventii de exploatare;

- Veniturile din provizioane ?i ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare ;

- Veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;

- Veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.

Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Pana la aceeasi data se depune si declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Considerand ca societatea nu este nou infiintata, dar ca la trim. I nu a realizat venituri impozabile se pune intrebarea daca la data de 31.12.2010 indeplinea conditia de a nu fi declarat venituri din consultanta si management.

In functie de situatia in care se incadreaza societatea poate fi formulat si raspunsul la intrebarea d-voastra.

Astfel, daca:

- pentru anul 2010 societatea a declarat venituri din domeniul consultantei nu indeplinea conditia de microintreprindere si era platitoare de impozit pe profit de la inceputul anului. in acest caz, impozitul pe profit stabilit se compenseaza cu impozitul pe venit platit.

- pentru anul 2010 nu a declarat venituri din activitatea de consultanta si management si a realizat astfel de venituri incepand cu trim. II 2011. Potrivit prevederilor pct. 8 din normele metodologice pentru aplicarea art. 1121, societatea datoreaza impozit pe profit incepand cu acest trimestru.

- in anul 2011 a incetat perioada de inactivitate temporara pentru societate, fapt pentru care optiunea de a fi platitoare de impozit pe venit se poate face incepand cu anul 2012. in anul 2011 este platitoare de impozit pe profit de la data incetarii inactivitatii declarate la oficiul registrului comertului.

- pentru anul 2010 nu a declarat venituri din activitatea de consultanta si management si si-a incadrat eronat activitatea ca fiind de consultanta si management. In acest caz ramane platitoare de impozit pe venit, dar trebuie sa justifice activitatea de intermediere pe baza clauzelor din contractele incheiate, a inregistrarilor din evidenta contabila, a facturilor intocmite etc.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere: ce impozit platim in trimestrul III?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016