Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2020

10-Ian-2020
21951

Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2020

Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2020, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact:

- societatea a inregistrat in anul 2019 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro;
- capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
- societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Modificari aduse de OUG nr. 79/2017 in ceea ce priveste regimul fiscal aplicabil microintreprinderilor

Plafonul de incadrare la impozitul pe veniturile microintreprinderilor de un milion de euro este dublu fata de pragul stabilit in perioada februarie-decembrie 2017 (500.000 de euro). Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile.

Formularul 010, Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni, va fi depus pana cel tarziu la 31 martie 2020 

Firmele cu o cifra de afaceri de pana intr-un milion de euro la sfarsitul lui 2019 vor depune, pana la data de 25 martie 2020, formularul 101, Declaratia anuala de impozit pe profit, pentru anul 2019.

Cotele de impozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2020 sunt:

- 1% pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati;

- 3% pentru microintreprinderile care nu au salariati, potrivit theexperts.ro.

Firmele care obtin venituri din consultanta sau management vor aplica impozitul "micro", daca se incadreaza in plafonul de un milion de euro. Companiile care activeaza in domeniul bancar, al asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital sau al jocurilor de noroc, intra in sfera impozitului pe veniturile microintreprinderilor, conditia fiind ca cifra de afaceri sa nu fie mai mare de un milion de euro.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2020":
Rating:

Nota: 3.25 din 42 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016