Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor propune suplimentarea cu 500 de milioane de lei a plafonului pentru Prima Casa

13-Sep-2016
1831

Propunerea vine atat in sprijinul poten?ialilor beneficiari ai Programului, cat si a celor care au incheiat antecontracte de vanzare-cumparare prin „Prima Casa" si care, in lipsa alocarii resurselor necesare, sunt in pericol de a pierde avansurile platite, fiind in imposibilitate sa isi mai finan?eze tranzac?iile prin Program.

Astfel, prin proiectul supus dezbaterii publice de modificare si completare a Anexei 1 la HG. 717/2009, a fost propusa suplimentarea cu 500 de milioane de lei a plafonului de garantii pentru Prima Casa.

"Asa cum am anuntat, venim in ajutorul romanilor care vor sa cumpere o locuinta si majoram pentru a doua oara anul acesta plafonul de garantii alocat pentru Prima Casa. Suma suplimentara nu afecteaza tinta de deficit bugetar. Aceasta a fost estimata in func?ie de volumul solicitarilor aflate in diverse stadii de aprobare si de pre-aprobare, care exced disponibilul de plafon existent. Pe langa aceasta suplimentare, avem in vedere si elaborarea in premiera a unei strategii pe termen mediu pentru programul Prima Casa, corelata cu Strategia locuirii elaborata de MDRAP si aflata in consultare publica. Strategia este menita sa asigure transparenta si predictibilitatea solicitata atat de beneficiarii programului, cat si dezvoltatorii de locuinte si institutiile de credit.", a declarat ministrul Finantelor Publice, Anca Dragu.

Pe langa suplimentarea plafonului total de garantare pentru acest an, prin noul proiect de act normativ, Ministerul Finantelor Publice propune trecerea plafonului de garantare neutilizat de catre romanii stabiliti in strainatate in plafonul general de garantare a creditelor in cadrul Programului Prima Casa. Astfel, accesul la garantii va putea fi accesibil tuturor.

Totodata, proiectul propune asigurarea unor conditii obiective de alocare a plafoanelor anuale intre bancile comerciale aflate in Program si armonizarea nivelului plafoanelor cu capacitatea reala a acestor finantatori de acordare a creditelor.

De la inceputul anului si pana la data de 31 iulie 2016 au fost acordate 23.515 de garantii in valoare totala de 2,16 miliarde de lei. in total, de la lansarea Programului in 2009 si pana la finalul lui iulie 2016, au fost acordate 195.905 de garantii in valoare totala de 16,7 de miliarde de lei.

In acest moment, rata de neplata de catre beneficiarii programului Prima Casa este de 0,3%.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016