Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor Publice anunta ca s-au triplat cheltuielile pentru investitii in prima luna a anului (Buletin informativ)

26-Feb-2020
1928

Ministerul Finantelor Publice a prezentat, prin publicarea unui Buletin Informativ, cheltuielile inregistrate la bugetul general consolidat, pentru prima luna a anului 2020. 

Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 28 mld lei (2,5% din PIB), au crescut in termeni nominali cu 11,6% fata de aceeasi luna a anului precedent. Cheltuielile au inregistrat o crestere cu 0,07 puncte procentuale de la 2,4% din PIB 2019 la 2,5% din PIB in 2020.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost in valoare de 1,31 mld. lei, fiind de aproape trei ori mai mari fata de ianuarie 2019. In cadrul bugetului general consolidat, majorarile apar la bugetul de stat si la bugetele locale atat din fonduri nationale, cat si aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile. 

TIPURI DE CHELTUIELI:

Cheltuielile de personal au insumat 8,46 mld lei, in crestere cu 11,9% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, reflectandu-se majorarile salariale, indemnizatia de hrana aplicate incepand cu 1 ianuarie 2019, acordate in temeiul Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. Exprimate ca pondere in PIB, cheltuielile de personal si-au mentinut ponderea la nivelul de 0,7%. 

Cheltuielile cu bunuri si servicii au fost 3,23 mld lei, in crestere cu 2,8% fata de anul precedent. In cadrul bugetului general consolidat, majorarile fata de medie se inregistreaza la nivelul bugetelor locale, precum si la bugetul asigurarilor sociale de stat pentru plata serviciilor de transmitere si achitare a pensiilor. 

Cheltuielile cu asistenta sociala au inregistrat 11,87 mld lei in ianuarie 2020 si prezinta o crestere nominala de 15,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Erori Saf-T Am urmatoarea eroare la depunerea declaratiei 406: Eroare regula: R_SECT_MIS: Declaratia 919819170 are urmatoarele sectiuni lipsa: Account Nu am eroare la generarea declaratiei,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitionare poarta de acces auto Va rog sa imi spuneti care este monografia contabila in cazul achizitionarii unei porti de acces auto, in valoare de 13.000 ron + tva. Care o sa fie codul de clasificare a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Administrator. Cursuri de pilotaj. Tratament fiscal Daca administratorul, care este si salariat in pozitia de director general, face cursuri de pilotaj si doreste sa-si deconteze aceste cheltuieli pe firma, cum sunt considerate?...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Activitati desfasurate in cadrul ONG ONG care desfasoara in general activitati fara scop patrimonial. Destul de rar are si activitati economice, iar banii incasati se intorc tot in ONG. Nu are niciun angajat pentru ca...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul TVA al asigurarilor In cadrul unui contract de leasing operational extern avand ca obiect un camion, am primit de la partenerul din Cehia o factura care cuprinde urmatoarele elemente: -rate leasing in...citeste mai mult

Evolutia cheltuielilor cu asistenta sociala a fost influentata, in principal, de majorarea punctului de pensie, incepand cu 1 septembrie 2019, cu 15%, respectiv de la 1.100 lei la 1.265 lei, a indemnizatiei sociale pentru pensionari garantata cu 10%, majorarea alocatiilor pentru copii incepand cu 1 mai 2019, precum si devansarea sumei de 1,4 miliarde lei pentru plata a 50% din cheltuielile cu pensiile pentru luna februarie care se distribuie prin Posta Romana.

Cheltuielile cu alte transferuri au inregistrat 1,7 mld lei, fiind in crestere cu 21,0% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in principal ca urmare a platii contributiei Romaniei la Bugetul Uniunii Europene, respectiv 1,5 mld lei in ianuarie 2020 fata de 1,2 mld lei in ianuarie 2019.

Alte cheltuieli, reprezentand, in principal, sume aferente titlurilor de plata emise de Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, conform legislatiei in vigoare (0,2mld. lei), burse pentru elevi si studenti, precum si alte despagubiri civile, acestea au insumat 0,49 mld lei, majorandu-se cu 23% fata de ianuarie 2019. 

Cheltuielile privind proiectele finantate din fonduri externe nerambursabile (inclusiv subventiile de la Uniunea Europeana aferente agriculturii) au fost de 1,26 mld lei, cu 2,8% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Tabelul comparativ al cheltuielilor totale (pentru anii 2019 si 2020):


Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016