Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministerul Finantelor Publice propune prima rectificare a bugetelor de stat si asigurarilor sociale pe anul 2016

29-Iul-2016
947

Ministerul de Finante a publicat recent un proiect care vizeaza mentinerea deficitului bugetar pe anul 2016 la nivelul de 2,8% din PIB in termeni cash si 2,95% din PIB potrivit metodologiei ESA. Documentul asigura fondurile suplimentare pentru domeniile sanatatii si invatamantului, sumele necesare pentru aplicarea masurilor legislative adoptate in cursul anului curent si fondurile pentru continuarea proiectelor de investitii fezabile, fiind asigurate sume la nivelul necesarului de lucrari ce se pot efectua pana la finele anului.

Propunerea de rectificare are in vedere majorarea per sold a veniturilor bugetului general consolidat cu 2,92 miliarde de lei si a cheltuielilor bugetului general consolidate tot cu 2,92 miliarde de lei.

Astfel, prin propunerea de rectificare elaborata de MFP s-au asigurat, in principal, urmatoarelor domenii:
- 568,6 milioane de lei pentru domeniul sanatate - (la Ministerul Sanatatii -+297,6 milioane de lei si la Casa de Nationala de Asigurari de Sanatate - +271 milioane de lei) pentru asigurarea sumelor necesare platii salariilor majorate conform OUG nr. 20/2016 si destinate personalului medico-sanitar, precum si pentru lucrari de reabilitare la maternitati, investitii la serviciile de ambulanta si UPU/CPU, dotare medicamente si materiale sanitare din cabinetele de medicina generala si dentara din unitatile de invatamant;
- 1,01 miliarde de lei la invatamant - pentru diferente salariale prevazute de Legea nr.85/2016 pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar si universitar si sume pentru plata majorarilor salariale aprobate prin OUG nr.20/2016;
- 2,80 miliarde de lei in plus pentru asistenta sociala, din care: 1,40 miliarde de lei pentru asigurarea fondurilor necesare platii integrale a drepturilor de asistenta sociala (indemnizatii pentru crestere copil, ajutoare sociale, alocatii de stat pentru copii, indemnizatii pentru persoanele cu handicap) si 1,42 miliarde de lei pentru subventia de echilibrare pentru Bugetul asigurarilor sociale de stat;
- 405,3 milioane de lei pentru agricultura, subventii pentru plata deconturilor la motorina trim II si III 2016 si acordare ajutoare de minimis pentru sectorul zootehnic (suma s-a asigurat prin redistribuire din bugetul Ministerului Agriculturii);


- 22,5 milioane de lei pentru cultura - pentru achizitionarea operei de arta "Cumintenia Pamantului". Suma este echivalenta celor 5 milioane de euro pe care Guvernul i-a alocat din totalul de 11 milioane de euro.

Pentru bugetele locale au fost alocate prin sume 655 milioane de lei pentru:
- cheltuieli de personal din invatamantul preuniversitar (597,9 milioane de lei diferente salariale conform Legea 85/2016 si titluri executorii);
- programul "fructe in scoli" ( 20,9 milioane de lei);
- camine de batrani (5,4 milioane de lei),
- contributii la salarizarea personalului neclerical (30,8 milioane de lei, majorare necesara ca urmare a cresterii salariului minim de la 1.050 de lei la 1.250 de lei).

Mentionam ca in proiectul de buget rectificat au fost incluse cca. 2,3 miliarde de lei pentru aplicarea masurilor legislative adoptate de Parlament. Este vorba despre:

- Legea 293/2015 prin care se majoreaza salariilor personalului din autoritatile publice la nivelul serviciilor parlamentare.
- Legea nr.342/22 dec. 2015, Legea 293/2015, Legea nr. 66/2016, Legea nr.83/2015, Legea nr. 130/2015, Legea nr. 216/2015, Legea nr. 69/2015, Legea nr. 7/2016 – Prin aceste acte normative s-au aprobat suplimentari ale cheltuielilor cu asistenta sociala generate de:
cresterea numarului de beneficiari de ajutor social prin excluderea alocatiei de stat pentru copii din veniturile familiei la stabilirea ajutorului social (VMG);
majorarea indemnizatiei acordate adultului cu handicap vizual grav prin majorarea cu 25% a salariului net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi, si majorarea numarului de persoane incadrate in diverse tipuri de handicap;
majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si stimulentul de insertie;
pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, functionari publici parlamentari, auditori ai Curtii de Conturi.

- Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare.
- Legea 85/2016 prin care personalul didactic beneficiaza de plata diferentelor salariale pentru octombrie 2008 - 13 mai 2011 fara a fi obtinut aceste drepturi prin hotarari judecatoresti. Impact bugetar: 888,5 milioane de lei.

Sumele suplimentare alocate din bugetul de stat ministerelor sunt urmatoarele:

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice: +2.80 miliarde de lei per sold din care: 1,4 miliarde de lei pentru plata integrala a drepturilor de asistenta sociala (indemnizatii pentru crestere copil, ajutoare sociale, alocatii de stat pentru copii, indemnizatii pentru persoanele cu handicap) si 1,42 miliarde de lei subventia de echilibrare pentru Bugetul asigurarilor sociale de stat;

Ministerul Finantelor Publice - Actiuni Generale: +613,6 milioane de lei din care: 310,9 milioane de lei dobanzi la creditele externe contractate si rambursate de statul roman;

Ministerul Afacerilor Interne: +367,9 milioane de lei din care: 182 milioane de lei cheltuieli de personal aferente organizarii alegerilor parlamentare;
Ministerul Sanatatii: +297,6 milioane de lei per sold pentru: asigurarea sumelor necesare platii salariilor majorate conform OUG nr. 20/2016 pentru personalul medico-sanitar, fonduri pentru lucrari de reabilitare la maternitati, investitii la serviciile de ambulanta si UPU/CPU, dotare medicamente si materiale sanitare din cabinetele de medicina generala si dentara din unitatile de invatamant, asigurarea contributiei de asigurari de sanatate pentru pensionarii cu pensii mai mici de 872 de lei;
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice: +265 milioane de lei, per sold din care: 417,8 milioane de lei, pentru plata diferentelor salariale prevazute de Legea nr.85/2016 pentru personalul didactic din invatamantul universitar si sume pentru plata majorarilor salariale aprobate prin OUG nr.20/2016; conform Legii nr.85/2016 personalul didactic care nu a obtinut hotarari judecatoresti pentru plata diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2008 - 13 mai 2011 beneficiaza de aceste drepturi incepand cu 2016;

Autoritatea Electorala Permanenta: +55 milioane de lei din care: 49,8 milioane de lei pentru asigurarea fondurilor necesare rambursarii cheltuielilor cu campania electorala aferenta alegerilor locale efectuate de partidele politice;
Serviciul Roman de Informatii: +37,7 milioane de lei in principal pentru programe majore de achizitii derulate de Serviciul Roman de Informatii;

Ministerul Afacerilor Externe: +35,1 milioane de lei in principal pentru asistenta pentru dezvoltare (Facilitatea Turcia) – 18 milioane de lei si cheltuieli de personal;

Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor: +25 milioane de lei, in principal pentru programul actiunilor de supraveghere, prevenire si control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia mediului, de identificare si inregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor si caprinelor.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Finantelor Publice propune prima rectificare a bugetelor de stat si asigurarilor sociale pe anul 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016