Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministrul de afaceri: Beneficiarii Start-Up Nation care nu au credit-punte trebuie sa astepte rectificarea bugetara pentru demararea afacerii

06-Sep-2017
781

Beneficiarii programului Start-Up Nation, care au luat un credit-punte de la una dintre bancile partenere, pot incepe implementarea proiectelor, insa cei care au optat pentru cerere de plata sau rambursare trebuie sa astepte rectificarea bugetara, moment in care creditele de angajament se vor transforma in credite bugetare, a declarat, miercuri, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ilan Laufer, intr-o conferinta de presa.

"Din punctul meu de vedere, al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat si al Guvernului, au fost discutii pentru partea de credite de angajament sa fie transformate in credite bugetare in conformitate cu gradul de contractare pe care il avem. Va pot spune ca discutiile cu Finantele au decurs bine si ne-au asigurat de buna desfasurare a programului Start-Up Nation, ca sa nu existe niciun fel de dubii in acest sens", a precizat Laufer, citat de Agerpres.

De asemenea, acesta a explicat ca au fost depuse 19.296 de dosare in cadrul acestui program si, la acest moment, 4.424 de dosare au fost verificate, 3.330 de dosare deja sunt admise si au primit instiintare in acest sens, 552 de dosare sunt in clarificari si 542 de dosare au fost respinse. Gradul de respingere este de 12%.

Aceeasi sursa precizeaza ca, intrebat ce ii raspunde presedintelui Consiliului National pentru Intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR), Florin Jianu, care s-a aratat ingrijorat, luni, ca nu sunt bani pentru beneficiarii Start-Up Nation, in lipsa unei rectificari bugetare, Laufer a precizat ca ministerul depune toate eforturile ca acest program sa functioneze bine si sa se incadreze in termenul propus.

"I-am raspuns si in privat (lui Florin Jianu - n. r.) si nu asta este problema. Atunci cand lansezi o asemenea afirmatie, problema este ca se creeaza o stare de nesiguranta, adica celor carora aplica evident ca la fiecare gen de informatie de acest fel vehiculata cred ca nu le pica foarte bine. Dorinta mea este sa-i asiguram pe toti cei care au aplicat ca acest minister depune toate eforturile si toate resursele de care dispune ca acest program sa functioneze bine si sa ne incadram si in termenul propus", a replicat Laufer.

Laufer a subliniat ca a primit asigurari de la Ministerul de Finante ca la rectificare programul va primi toti banii necesari.

"Finantele m-au asigurat ca vom transforma creditele de angajament in credite bugetare ca sa putem implementa programul. Nu stiu daca toata suma, noi am cerut 1,2 miliarde de lei, dar eu vreau sa fiu foarte transparent. Circa 50% din dosare se vor duce pe credit-punte, iar acele sume care vor fi pe credit-punte le putem amana la urmatoare rectificare. Deci, la aceasta rectificare important pentru noi este sa avem bani transformati din credite de angajament in credite bugetare suficient de mult incat sa platim ce avem noi de plata ca si minister, adica ce nu se implementeaza prin partenerii nostri de implementare. si am garantia ca acest lucru se va intampla", a adaugat ministrul.

Totodata, cand i s-a spus ca unii antreprenori au primit sfaturi de la agentiile din teritoriu sa nu se grabeasca cu platile pentru ca nu sunt bani, Laufer a raspuns: "Colegii mei din teritoriu fac un lucru extraordinar, incearca sa echilibreze situatia, fac tot ce depinde de ei si salut acest lucru".

"Cei care au credit-punte deja pot incepe implementarea planului de afaceri. Cei care sunt pe cerere de plata sau pe rambursare, adica cei care nu au optat pentru credit-punte, au nevoie sa astepte pana in momentul rectificarii, ceea ce este perfect adevarat", a adaugat acesta, conform aceleiasi surse. 

Intrebat daca in octombrie va avea loc rectificarea bugetara, oficialul MMACA a raspuns: "Daca ma intrebati pe mine, eu cred ca da, dar nu este ceva ce pot eu sa anunt, pentru ca nu stiu".

"Lucrul acesta (rectificarea - n.r.) se va intampla probabil curand. Nu este nici decizia mea si nici nu pot sa-mi asum asa ceva. Este o decizie care depinde 100% de premierul Mihai Tudose si dansul ma gandesc ca va anunta acest lucru intr-un timp destul de scurt. in momentul in care va anunta, noi ne vom pregati pentru rectificare sa transformam creditele de angajament in bugetare si in acel moment inclusiv cei care nu au credit-punte se pot apuca de implementare. in acest sens colegii mei (din teritoriu - n.r.) le-au spus sa mai astepte putin", a explicat ministrul.

Partenerii de implementare, de la care antreprenorii pot accesa credite-punte, sunt bancile CEC Bank, BRD si BCR.

Bugetul pentru acest an al programului este de 1,7 miliarde de lei, din care 500 de milioane de lei din fonduri europene si 1,2 miliarde de lei din bugetul de stat.

"In acest moment avem in buget cei 500 de milioane de lei din fonduri europene, sunt credite bugetare, si o sa avem nevoie de intreaga diferenta pentru cei care implementeaza planul de afaceri pe baza cererii de plata sau rambursare, iar pe aceia o sa-i avem. Am primit garantii de la Finante chiar de 2-3 ori consecutiv la discutiile avute in ultima perioada ca acest lucru este aprobat", a mai spus Laufer.

El a subliniat ca banii pot fi platiti catre beneficiari in trei transe, conform procedurii, transe care se pot intinde pe doi ani, respectiv 2017 si 2018, in functie de dorinta beneficiarului.

"Dupa evaluare vom avea o situatie clara cu privire la cati bani vom avea nevoie la rectificare pentru platile care se vor face in 2017 si avem posibilitatea ca diferentele sa le achitam in 2018 in cazul in care nu cheltuim banii in 2017, aceasta este procedura", a completat ministrul pentru Mediul de Afaceri.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministrul de afaceri: Beneficiarii Start-Up Nation care nu au credit-punte trebuie sa astepte rectificarea bugetara pentru demararea afacerii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016