Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!

17-Nov-2017
4385

Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017 privind infiintarea Centrului National pentru Informatii Financiare.

 

Prin prezentul proiect de act normativ se propun urmatoarele:

A. La Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice

1. In cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza Centrul National pentru Informatii Financiare, structura fara personalitate juridica organizata la nivel de directie generala, prin reorganizarea Directiei generale a tehnologiei informatiei si preluarea activitatii in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, precum si a numarului de posturi si personalului aferent acestei activitati, inclusiv a activitatii de imprimare rapida, posturilor si personalului aferent, de la aparatul central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice si de la Comisia Nationala de Prognoza.

Centrul National pentru Informatii Financiare va coordona in mod direct activitatea din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.

In acest context, proiectul de act normativ prevede:

  • completarea atributiilor referitoare la activitatea in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, ca urmare a preluarii acesteia de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, de la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice si de la Comisia Nationala de Prognoza, respectiv:

- operarea si dezvoltarea sistemului informatic pentru a asigura serviciile de specialitate in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor necesare pentru indeplinirea atributiilor Ministerului Finantelor Publice si institutiilor din subordine, atat in relatiile dintre acestea, cat si in relatiile cu contribuabilii, precum si a serviciilor tehnice necesare pentru interoperabilitate in administratia publica aferente acestora;

- asigurarea suportului de specialitate in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor necesar pentru implementarea proiectului derulat de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in baza acordului de imprumut ratificat prin Legea nr.212/3013, cu modificarile ulterioare;

- posibilitatea punerii la dispozitia entitatilor publice, cu titlu gratuit, de servicii de tehnologia informatiei si comunicatiilor daca sunt indeplinite in mod cumulativ anumite conditii;

- coordonarea in mod direct a activitatii persoanelor si structurilor de tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice;

- initierea si derularea, in conditiile legii, in mod centralizat, a achizitiilor publice pentru echipamente, bunuri si servicii din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor pentru Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice si Comisia Nationala de Prognoza, in baza referatelor de necesitate si a specificatiilor tehnice intocmite de catre Centrul National pentru Informatii Financiare, achizitiile aflate in curs de derulare urmand a fi finalizate de catre fiecare institutie care le-au initiat.

  • stabilirea numarului maxim de posturi al aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice la 1884 posturi, exclusiv demnitarii (7 posturi), ca urmare a preluarii unui numar de 361 de posturi (359 posturi de la ANAF – pentru structura de tehnologia informatiei si comunicatiilor si structurile suport MFP si 2 posturi de la ANAP).

  • modificarea Anexei nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Finantelor Publice" ca urmare a infiintarii Centrului National pentru Informatii Financiare (CNIF), care va functiona la nivel de directie generala in cadrul ministerului si a modificarii numarului maxim de posturi.

  • modificarea Anexei nr. 2 "Unitatile aflate in subordinea, administrarea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice si societatile la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de reprezentant al statului ca actionar" ca urmare a modificarii numarului de posturi intre minister si unitatile subordonate.

2. Avand in vedere prevederile H.G. nr. 799/2014 privind implementarea Programului operational Ajutorarea persoanelor defavorizate, potrivit carora Autoritatea de Certificare si Plata a fost desemnata Autoritate de certificare si plata pentru acest program, se completeaza atributiile ministerului in domeniul fondurilor europene, respectiv al fondului european de dezvoltare regionala, fondului social european, fondului de coeziune, fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, pentru perioada de programare 2014-2020.

3. Avand in vedere prevederile art.8 din O.U.G nr.88/2012 privind cadrul institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare acordate Romaniei prin Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si prin Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 – 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern este desemnata ca Autoritate de Audit, atat in ceea ce priveste Mecanismul Financiar SEE 2009 – 2014, cat si in ceea ce priveste Mecanismul Financiar Norvegian 2009-2014, precum si faptul ca incepand cu anul 2017 vor fi demarate actiunile legate de procedurile de inchidere ale programelor finantate si va fi necesara semnarea declaratiilor de inchidere ale acestora de catre reprezentantul legal al ministerului, se completeaza functiile ministerului cu cea de Autoritate de Audit pentru Mecanismul Financiar SEE, Mecanismul Financiar Norvegian si Programul de Cooperare Elvetiano-Roman conform regulamentelor proprii aferente fiecarui mecanism.

In acest context, se introduc noi atributii ministerului, respectiv:

- evaluarea conformitatii sistemelor de management si control si verificarea modului in care functioneaza sistemele de management si control la nivelul institutiilor implicate in derularea Programelor aferente Mecanismului Financiar SEE, Mecanismului Financiar Norvegian si Programului de Cooperare Elvetiano-Roman;

- desfasurarea de misiuni de audit operational al proiectelor aprobate in cadrul programelor finantate prin Mecanismul Financiar SEE, Mecanismul Financiar Norvegian si Programul de Cooperare Elvetiano-Roman;

- derularea activitatilor de inchidere a programelor si transmiterea catre Comitetul Mecanismului Financiar, pentru Mecanismul Financiar SEE si Ministerul Afacerilor Externe Norvegian, pentru Mecanismul Financiar Norvegian, a unei declaratii de inchidere care sa evalueze valabilitatea cererii de plata a soldului final solicitat in Raportul final al programului;

- elaborarea strategiei de audit pentru Mecanismul Financiar SEE si pentru Mecanismul Financiar Norvegian;

- elaborarea raportului anual de audit aferent programelor auditate in anul de referinta si emiterea unei opinii cu privire la functionarea eficace a sistemului de management si control, astfel incat sa ofere o asigurare rezonabila ca declaratiile de cheltuieli efectuate sunt corecte si tranzactiile ce stau la baza acestora sunt legale si corecte.

4. Totodata, atributiile Ministerului Finantelor Publice se completeaza si cu urmatoarele:

- fundamenteaza, elaboreaza si propune proiectul de buget pentru alocarea resurselor financiare necesare functionarii ministerului;

- monitorizeaza executia bugetara pentru activitatile din domeniul sau de activitate si ia masuri operative pentru achitarea tuturor obligatiilor de plata, in limita fondurilor aprobate;

- intocmeste situatiile financiare trimestriale si anuale pentru activitatea aparatului propriu al ministerului si centralizate la nivel de ordonator principal de credite.

5. Reorganizarea Serviciului administrarea participatiilor statului din cadrul Directiei generale management al domeniilor reglementate specific in Directia pentru administrarea participatiilor statului. Aceasta va coordona actiunile si demersurile statului ca actionar in societatile si entitatile in care statul este reprezentat ca actionar prin Ministerul Finantelor Publice. Personalul si atributiile Serviciului administrarea participatiilor statului vor trece in coordonarea noii directii. Totodata, noua directie va prelua si atributiile similare derivand din calitatea de actionar al statului la doua entitati care urmeaza sa fie create in scopul dezvoltarii sustenabile, in conformitate cu Programul de Guvernare, si anume Banca Nationala de Dezvoltare si Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii. Astfel, personalul noii directii va fi implicat in activitatea de monitorizare a entitatilor/societatilor de stat, a performantei acestora si a incadrarii in strategiile specifice, precum si in cea de elaborare a pozitiilor si mandatelor pentru ordinea de zi a sedintelor adunarilor generale ale actionarilor ale societatilor respective, nefiind implicat in activitatea de creare a cadrului de reglementare si functionare a acestor entitati/societati (ex: elaborarea cadrului legal si procedural aferent Bancii Nationale de Dezvoltare si Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii). Prin crearea acestei directii va fi gestionata in mod unitar aceasta activitate foarte specifica care vizeaza activitatea unor institutii foarte complexe, cu un specific aparte (ex: FSDI si Banca Nationala de Dezvoltare), a unor institutii financiare (atat de credit - CEC si Eximbank cat si financiare nebancare - FNGCIMM aflate sub supravegherea BNR) cat si a altor entitati specifice (Loteria Nationala, Imprimeria Nationala si Fondul Roman de Contragarantare), realizandu-se sinergii din punct de vedere al competentelor specifice si a unui cadru de diseminare a experientelor acumulate, cu efecte pozitive asupra modului de indeplinire a atributiilor specifice.

 

B. Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:

In vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017 privind infiintarea Centrului National pentru Informatii Financiare, se opereaza urmatoarele modificari:

1. eliminarea atributiilor referitoare la activitatea in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor;

2. precizarea modalitatii de coordonare a structurii tehnologiei informatiei si comunicatiilor, ca structura coordonata metodologic de structurile de specialitate din aparatul propriu al ministerului;

3. stabilirea numarului maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si structurile subordonate la 27.590, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor;

4. modificarea Anexei nr. 1 "Structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala" ca urmare a eliminarii din anexa a Directiei generale de tehnologia informatiei, a Directiei tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala si a Unitatii de imprimare rapida, care functiona la nivel de serviciu.

 

C. Hotararea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice:

1. stabilirea numarului maxim de posturi la 433, exclusiv demnitarul,

2. modificarea Anexei nr. 1 "Structura organizatorica a Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice" ca urmare a eliminarii din anexa a Compartimentului IT si a modificarii numarului maxim de posturi.

 

Click aici pentru a consulta proiectul de hotarare. >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016