Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificarea Codului Fiscal: Asistentii sociali ar putea fi scutiti de impozitul pe venit

02-Nov-2018
1842

Asistentii sociali ar putea fi scutiti de plata impozitului pe profit, daca modificarile legislative propuse de mai multi deputati si senatori pentru Codul Fiscal vor fi aprobate.

Mai multi deputati si senatori neafiliati au initiat un proiect de modificare a Codului Fiscal pentru scutirea impozitului de profit in cazul asistentilor sociali.

“Serviciile oferite de stat constituie o componenta a sistemului national de asistenta sociala si au drept scop sprijinirea persoanelor vulnerabile pentru depasirea situatiilor de dificultate, prevenirea si combaterea riscului de excluziune sociala, cresterea calitatii vietii si promovarea incluziunii sociale a acestora. (...) Din informatiile existente la Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, din martie 2014 si pana la data de 31 decembrie 2017, au fost depuse de furnizorii de servicii sociale 3.755 de dosare, in scopul obtinerii certificatelor de acreditare a furnizorilor de servicii sociale. La data de 31 decembrie 2017 erau acreditati 3.254 de furnizori de servicii sociale. (...) Munca pe care acesti specialisti o fac devine vizibila si rezultatele sunt evidente in momentul in care beneficiarii devin independenti”, arata initiatorii proiectului in expunerea de motive.

De asemenea, acestia subliniaza faptul ca nevoia furnizarii de servicii sociale este in crestere, iar majorarea numarului de specialisti ar trebui sa fie una dintre prioritatile statului, scopul fiind acela al cresterii calitatii actului prestat. Totodata, acestia au aratat si ca suma cheltuita in anul 2017 din bugetul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale pentru finantarea serviciilor sociale a fost mai mica cu 29,2% fata de 2016.

“Personalul de specialitate angajat in aceste structuri lucreaza cu persoane in nevoie dedicandu-se dezvoltarii acestora si solutionarii situatiilor de dificultate in care se afla. Ei sunt angajati de cele mai multe ori cu timp partial de lucru, datorita interventiilor pe care le efectueaza si sunt nevoiti sa plateasca integral contribuiile la bugetul de stat, la nivelul salariului minim pe economie”, potrivit initiatorilor proiectului.

Conform initiatorilor, impactul bugetar ar fi "nesemnificativ pentru o categorie de angajati care, prin munca lor, vin in sustinerea politicilor statului de asistenta sociala a persoanelor in dificultate".

Daca proiectul de lege va fi aprobat, atunci specialistii in probleme sociale vor face parte din aceeasi categorie cu personalul din IT si cu cel din cercetare-dezvoltare.

Proiectul legislativ are un singur articol care modifica art. 60 din Codul fiscal prin introducerea unui nou alineat:

Art. 60 - Scutiri
(...)
41) Personalul de specialitate de ingrijire si asistenta, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract individual de munca incheiat cu entitati nonprofit si/sau unitati de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu licentiat, in conditiile legii."

Citeste materialul integral pe E-juridic.ro >>>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarea Codului Fiscal: Asistentii sociali ar putea fi scutiti de impozitul pe venit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016