Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor

13-Mai-2016
1376

Incepand cu data de 1 iulie 2016, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor se va modifica ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 66/2016 publicata in Monitorul Oficial nr. 304 din 20.04.2016.

Ca urmare a modificarii, nu se mai conditioneaza acordarea indemnizatiei pentru cresterea copiilor de realizarea veniturilor supuse impozitului intr-o perioada limitata strict la 12 luni anterioare nasterii ci largeste intervalul de timp in care beneficiarul poate sa realizeze veniturile supuse impozitarii la 2 ani, perioada in care salariatul trebuie sa realizeze venituri supuse impozitarii timp de 12 luni. Drept urmare, vor beneficia de drepturile conferite de OUG nr. 111/2010 si persoanele care nu realizeaza venituri supuse impozitarii in ultimele 12 luni anterioare nasterii, dar au realizat astfel de venituri in ultimele 24 de luni.

Perioada de 12 luni poate fi continua sau poate sa fie compusa din perioade mai scurte dar care impreuna totalizeaza 12 luni.
O alta modificare importanta a OUG nr. 111/2010 vizeaza durata concediului acordat pentru cresterea copilului. Daca anterior modificarii OUG nr. 111/2010, persoana indreptatita avea posibilitatea de a opta intre concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an sau concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, incepand cu data de 01.07.2016, o astfel de optiune este exclusa.

Dupa intrarea in vigoare a modificarilor, solicitantul poate beneficia de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, perioada in care, parintele va beneficia si de o indemnizatie lunara. Drept urmare se elimina si obligatia beneficiarului de a opta pentru unul dintre cele doua tipuri de concedii.



Veniturile supuse impozitului avute in vedere la stabilirea cuantumului indemnizatiei de crestere a copilului se pot constitui integral sau cumulat din:

a) Venituri din salarii
b) Venituri asimilate salariilor
c) Veniturile din activitati agricole cuprind veniturile obtinute individual sau intr-o forma de asociere, fara personalitate juridica, din:
d) Veniturile din silvicultura si piscicultura reprezinta veniturile obtinute din recoltarea si valorificarea produselor specifice fondului forestier national, respectiv a produselor lemnoase si nelemnoase, precum si cele obtinute din exploatarea amenajarilor piscicole.

Incepand cu data de 01 iulie 2016, persoanele care, in perioada in care sunt indreptatite sa beneficieze de concediul pentru cresterea copilului obtin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de insertie in cuantum lunar de 50% din cuantumul minim al indemnizatiei calculata ca fiind 85% din cuantumul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Astfel, incepand cu aceasta data cuantumul stimulentului de insertie este de 531, 25 lei/luna.

Persoanele care obtin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile inainte de implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap, vor beneficia de plata stimulentului de insertie astfel:

- pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani;
- pana la implinirea de catre copil a varstei de 4 ani, in cazul copilului cu handicap.

Pentru persoanele care nu obtin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile inainte de implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, acordarea concediului de crestere si a stimulentului de insertie, daca este cazul, inceteaza la data la care copilul implineste varsta de 2 ani.


Situatia persoanelor care beneficiaza la data de 01 iulie 2016 de concediul pentru cresterea copilului este urmatoarea:

a. Pentru persoanele care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an sau in plata stimulentului de insertie, precum si pentru persoanele aflate in concediul fara plata cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, modificarea optiunii se realizeaza pe baza de cerere si acte doveditoare privind suspendarea realizarii de venituri supuse impozitului, pentru perioada ramasa pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap.
b. Pentru persoanele care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, modificarea cuantumului indemnizatiei lunare aferente se realizeaza din oficiu, pe baza documentelor care au stat la baza acordarii dreptului. Astfel, in acest caz, modificarea se va produce in mod automat, fara a mai fi necesar vreun demers din partea acestor persoane.
c. Pentru persoanele aflate in plata stimulentului de insertie, indiferent de optiunea de concediu exprimata initial, prelungirea perioadei de acordare a stimulentului pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani, in cazul copilului cu handicap, se face din oficiu.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016