Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari ale legislatiei! Acordarea bonificatiilor in cazul impozitului pe profit, incepand cu decretarea starii de urgenta(Informare ANAF)

21-Iul-2020
1689

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat in data de 16 iulie 2020 un material informativ cu privire la modificarile legislatiei privind impozitul pe profit, incepand cu decretarea starii de urgenta.

Acordarea unor bonificatii 

Cine poate beneficia de bonificatie? 

- Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si de plata (trimestrial sau anual cu plati anticipate trimestriale) care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, 25 iulie 2020 inclusiv, pentru trimestrul II al anului 2020, respectiv 25 octombrie 2020 inclusiv, pentru trimestrul III al anului 2020, beneficiaza de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat trimestrial/platii anticipate trimestriale.

- Contribuabilii care au optat ca anul fiscal sa corespunda exercitiului financiar diferit de anul calendaristic beneficiaza de bonificatia de 10% daca achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenul scadent cuprins, dupa caz, in perioada 26 iunie - 25 septembrie 2020 inclusiv si in perioada 26 septembrie - 25 decembrie 2020 inclusiv.

- Contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru impozitul pe profit/plata anticipata trimestriala aferenta trimestrelor II si III ale anului 2020, determinat pentru activitatile desfasurate, altele decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de lege.

Cum se determina impozitul pe profit de plata? 

Contribuabilii determina impozitul pe profit de plata prin scaderea din impozitul datorat a bonificatiei de 10% calculata asupra impozitului datorat trimestrial/platii anticipate trimestriale. Bonificatia de 10% se inscrie in mod distinct in declaratia anuala de impozit pe profit. 

* pentru trimestrul I, in conditiile efectuarii platii impozitului datorat pana la 25 aprilie 2020 sau, dupa caz, in cazul celor cu an fiscal diferit, pana la termenul scadent cuprins in perioada 25 aprilie - 25 iunie 2020, platitorii au beneficiat de asemenea de o bonificatie de 10% din impozitul datorat.

[OUG 33/2020, articolul 1 (completat si modificat prin OUG 99/2020)] 

Prin Ordinul ANAF 935/2020 au fost completate formularele 100 si 710 si instructiunile de completare ale acestora, aprobate prin Ordinul ANAF 587/2016, prin introducerea unui nou rand "1.2 Bonificatie" pentru evidentierea bonificatiei de care beneficiaza platitorii de impozit pe profit si de impozit pe veniturile microintreprinderilor. 

Calculul impozitului pe profit anticipat in cazul contribuabililor care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial 

Pentru anul 2020 contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, pot efectua platile anticipate trimestriale pentru anul 2020, la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent. Modul de calcul se pastreaza pentru toate trimestrele anului fiscal 2020. 

In cazul contribuabililor cu an fiscal modificat, calculul de mai sus se aplica pentru platile anticipate datorate pentru trimestrele ramase din anul modificat care se incheie in anul 2020, precum si pentru calculul celor care sunt aferente trimestrelor din anul fiscal modificat care incepe in anul 2020 si sunt cuprinse in anul calendaristic 2020.

 [OUG nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, articolul VIII]

Cheltuieli deductibile 

Cheltuielile inregistrate din cesiunile de titluri de stat, obligatiuni si alte instrumente de datorie care confera detinatorului un drept contractual de a incasa numerar, sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal. 

In cazul cesiunii acestor creante nu se aplica prevederile art. 25 alin. (10) din Codul fiscal, conform carora, in cazul creantelor cesionate, pierderea neta reprezentand diferenta dintre pretul de cesiune si valoarea creantei cesionate este deductibila in limita unui plafon de 30% din valoarea acestei pierderi. in cazul in care cesionarul cedeaza creanta, pierderea neta se determina ca diferenta intre pretul de cesiune si costul de achizitie al creantei. 

In cazul institutiilor de credit, in situatia in care creantele cesionate sunt acoperite partial sau integral cu ajustari pentru pierderi asteptate, precum si in situatia in care creantele sunt scoase din evidenta in conturi in afara bilantului si apoi sunt cesionate, 70% din diferenta dintre valoarea creantei instrainate si pretul de cesiune reprezinta elemente similare veniturilor. 

[OUG nr. 70/2020, punctul VII, articolul 33, prevederi in vigoare cu 14.05.2020] 

O categorie distincta in cadrul impozitului pe profit, unitatea locala de cult 

Unitatea locala de cult - unitate cu personalitate juridica, parte componenta a structurii organizatorice locale a unui cult religios, potrivit legii si statutelor/codurilor canonice proprii, care obtine venituri, in conformitate cu legea de organizare si functionare, si conduce contabilitatea in partida simpla, in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile. 

Unitatile locale de cult, conform definitiei nou introduse, nu intra sub incidenta Titlului II „Impozit pe profit” in masura in care veniturile obtinute sunt utilizate, in anul curent si/sau in anii urmatori, pentru intretinerea si functionarea unitatii de cult, pentru lucrari de constructie, de reparatie si de consolidare a lacasurilor de cult si a cladirilor ecleziastice, pentru invatamant, pentru furnizarea, in nume propriu si/sau in parteneriat, de servicii sociale, acreditate in conditiile legii, pentru actiuni specifice si alte activitati nonprofit ale cultelor religioase, potrivit Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor, republicata. 

Conditiile pe care trebuie sa indeplineasca entitatile/unitatile de cult pentru inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, se completeaza cu mentiunea ca unitatile locale de cult nu au obligatia indeplinirii conditiei referitoare la indeplinirea tuturor obligatiilor fiscale declarative prevazute de lege in ceea ce priveste declaratia anuala de impozit pe profit. 

[Legea 32/2020, articolul II] 

BAZA LEGALA: 

- OUG nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare

- ORDIN ANAF nr. 935/2020 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa

- OUG nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare;

- OUG nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Legea nr. 32/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., precum si a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale si pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Modificari ale legislatiei! Acordarea bonificatiilor in cazul impozitului pe profit, incepand cu decretarea starii de urgenta(Informare ANAF)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016