Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari in Codul de procedura fiscala: termene noi case de marcat electronice

05-Sep-2017
2089

Regasiti mai jos textul de lege inclus in Ordonanta nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene, in vigoare de la 3 septembrie 2017.


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 si pct. XII din Legea nr. 161/2017 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 31, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"
(5) Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si data incepand cu care acestea se conecteaza la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

2. La articolul 5, alineatul (14) va avea urmatorul cuprins:


14) Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 31 iulie 2018."

3. La articolul 10, litera aa) va avea urmatorul cuprins:

"
a) comercializarea de catre distribuitorii autorizati sau de catre unitatile din reteaua acestora acreditate pentru comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1), incepand cu data de 1 august 2018;".

4. La articolul 10, literele ee) si gg) se abroga.

5. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 11. -

(1) Contraventiile prevazute la art. 10 se sanctioneaza cu amenda aplicata operatorilor economici dupa cum urmeaza:

a) cele prevazute la art. 10 lit. i), s) si v), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei;

b) cele prevazute la art. 10 lit. o), p), u) si bb), cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei;

c) cea prevazuta la art. 10 lit. j), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei;

d) cele prevazute la art. 10 lit. e) si dd), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor incasate, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. dd);

(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator, precum si confiscarea sumelor pentru care nu au fost emise documente justificative, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. e);

e) cele prevazute la art. 10 lit. c) si d):

(i) cu avertisment, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(ii) cu amenda in cuantum de 1.500 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iii) cu amenda in cuantum de 2.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iv) cu amenda in cuantum de 10.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(v) cu amenda in cuantum de 5.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(vi) cu amenda in cuantum de 20.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

f) cea prevazuta la art. 10 lit. cc), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor nejustificate;


(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;

g) cele prevazute la art. 10 lit. k), n) si r), cu amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei;

h) cele prevazute la art. 10 lit. f), h), s), t), t) si aa), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. t);

i) cele prevazute la art. 10 lit. a), l), m), x) si y), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. a);

j) cele prevazute la art. 10 lit. z) si ff), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(2) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei.

(3) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.

(4) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.


(5) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b) pentru care fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(6) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei prevazute la alin. (1) lit. c), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.

(7) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei de la alin. (1) lit. c) pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 50.000 lei.

(8) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(9) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(10) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi).

(11) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), dupa caz, si se dispune si sanctiunea complementara constand in suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile.

(12) in situatiile prevazute la alin. (11), daca operatorul economic achita amenda contraventionala, precum si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la CEC BANK - S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire daca aceasta a fost transmisa prin posta.


(13) Contraventia prevazuta la art. 10 lit. g) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei, care se aplica persoanelor fizice.

(14) Pe durata de suspendare a activitatii, unitatea este sigilata de echipa de control constituita potrivit legii. Concomitent cu sigilarea unitatii se afiseaza la loc vizibil un anunt cu privire la aceasta situatie. Anuntul va fi scris cu litere de tipar avand inaltimea minima de 10 cm.

(15) Sumele confiscate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se fac venit la bugetul de stat."

6. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"
(3) Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a)-d) si f)-j), precum si la art. 11 alin. (2), (4), (6) si (13) ori, dupa caz, jumatate din cuantumul amenzii aplicate potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi) sau art. 11 alin. (8), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal. Contravenientul nu are aceasta posibilitate in situatiile prevazute la art. 11 alin. (3), (5), (7), (9), (10) si (11)."

Art. II. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul II, alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:

"
Art. II. -
(1) Incepand cu data de 1 aprilie 2018, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Incepand cu data de 1 august 2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul II, alineatul (4) se abroga.

3. Articolul III va avea urmatorul cuprins:


Art. III. -
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, se modifica pana la data de 30 septembrie 2017."

Art. III. -
Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completari le ulterioare, se aplica incepand cu data de 1 decembrie 2017.

Art. IV. -
incepand cu data de 1 ianuarie 2018, Comisia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizeaza distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta.

Art. V. -

Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 31 octombrie 2017.

Art. VI. -
Informatiile continute in registrul prevazut la art. 31 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 septembrie 2017.

Art. VII. -
Articolele XVI si XVII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2016 pentru prorogarea unor termene, instituirea unor noi termene, privind unele masuri pentru finalizarea activitatilor cuprinse in contractele incheiate in cadrul Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind reforma sistemului judiciar, semnat la Bucuresti la 27 ianuarie 2006, ratificat prin Legea nr. 205/2006, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.030 din 21 decembrie 2016, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2017, se abroga.

Art. VIII. -
Dispozitiile art. I referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale,
Lucian Sova
Bucuresti, 30 august 2017.

Nr. 20.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari in Codul de procedura fiscala: termene noi case de marcat electronice":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016