Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)

03-Nov-2016
1813

Ministerul de Finante a publicat la începutul lunii noiembrie proiectul de lege privind aprobarea aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

 Proiectul de lege a fost initiat in baza Legii nr.590/2003 privind tratatele si are drept scop ratificarea de catre Parlamentul Romaniei a aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

Recomandarile noastre pe aceeasi tema:


>>> DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri


>>> Atentie! Ordinul 442/2016 modifica politica preturilor de transfer. Noile obligatii din 2016

Calitatea de asociat BEPS presupune urmatoarele: - toate tarile si jurisdictiile vor lucra cu OCDE si membrii G20 la dezvoltarea standardelor legate de acesta si la monitorizarea implementarii intregului pachet BEPS; - evaluarea celor 4 standarde minime BEPS referitoare la: practici fiscale neloiale, abuzul de acorduri fiscale, cerinte de raportare de la tara la tara (country by country reporting) si mecanismele de rezolvare a disputelor; - angajamentul de a introduce pachetul BEPS si de a-l aplica, tinand cont de faptul ca termenele limita de implementare pot diferi de la tara la tara, in functie de nivelul de dezvoltare; - participarea unei tari la realizarea cadrului BEPS va permite proiectarea implementarii proiectului BEPS in propria tara si va da certitudinea ca solutiile BEPS se pot aplica pentru toate tarile si jurisdictiile implicate. O tara sau jurisdictie devine asociata BEPS prin transmiterea acceptului de participare catre secretariatul OCDE. Romania a transmis acceptul de participare la data de 7 iunie 2016, in baza aprobarii Guvernului obtinuta in sedinta din data de 2 iunie 2016. in baza aprobarii Guvernului, Romania a fost reprezentata la prima intalnire care a avut loc la Kyoto, in perioada 30 iunie – 1 iulie 2016.


Pachetul BEPS este format din: patru standarde minime, abordari comune, consolidarea standardelor internationale, cele mai bune practici, precum si rapoarte analitice. Multe din actiunile propuse sunt gata sa fie implementate in legislatiile interne ale statelor contractante, precum si in acordurile bilaterale, astfel: 1.Standardele minime (practicile fiscale daunatoare, abuzul de tratate fiscale, raportarea tara cu tara si mecanismul de solutionare a litigiilor) au fost convenite, in special, pentru a aborda problemele care apar in cazul in care neinitierea de actiuni de catre alte tari ar conduce la efecte colaterale negative asupra altor tari. Acestea constituie nucleul implementarii BEPS. Monitorizarea va consta dintr-o evaluare a respectarii standardelor minime sub forma unui raport periodic si public cu privire la masurile pe care tarile le-au intreprins pentru a pune in aplicare aceste rezultate BEPS.

2.Abordarile comune (aranjamentele hibride si deductibilitatea dobanzilor) vor facilita convergenta practicilor nationale. Punctele de vedere ale tarilor sunt de asteptat sa se apropie mai mult de-a lungul timpului, prin punerea in aplicare a acestor actiuni. Au fost realizate recomandari pentru modificarea legislatiilor interne si a prevederilor din conventiile de evitare a dublei impuneri, impreuna cu comentarii detaliate pentru punerea in aplicare a acestora. Aceste abordari comune ar putea deveni standarde minime in viitor.

3.Consolidarea standardelor internationale (sediu permanent si preturi de transfer). Standardele existente au fost actualizate pentru a fi mai eficiente, in vederea eliminarii dublei impuneri si a opri abuzurile. Acest lucru se traduce printr-un set de orientari convenite sa reflecte intelegerea si interpretarea dispozitiilor din conventiile de evitare a dublei impuneri bazate pe modelul OCDE si cel al Organizatiei Natiunilor Unite (ONU). Va fi necesar un efort suplimentar in aceste domenii si pentru a permite Comitetului de Afaceri fiscale, in cazul in care este necesar, pentru a oferi clarificari suplimentare cu privire la noua formulare de tratat si orientarile introduse prin rapoartele privind actiunea 7 si actiunile 8 la 10. Acest lucru va conduce la aducerea la zi a Conventiei de evitare a dublei impuneri OECD si a Ghidului OCDE referitor la preturile de transfer pentru intreprinderile multinationale si administratiile fiscale.

4. Cele mai bune practici (prevederi pentru societati straine controlate si reguli de prezentare a informatiilor obligatorii). Au fost concepute pentru a sprijini tarile care intentioneaza sa consolideze legislatia lor interna in domenii specifice. Cea mai buna practica nu este obligatorie, chiar si pentru tarile membre ale OCDE, doar reflecta un acord intre tarile participante, care se asteapta sa fie urmata in practica. O tara poate completa aceasta abordare, cu alte reguli.

5. Rapoarte analitice (provocari fiscale ale economiei digitale, analiza economica a BEPS si dezvoltarea unui instrument multilateral) au fost, de asemenea emise, conducand la o monitorizare ulterioara si la o punere in aplicare mai eficienta a lucrarilor. Evolutiile fluxurilor de lucru cu privire la Actiunea 1 si Actiunea 11 vor trebui sa fie monitorizate, in timp ce negocierile privind dezvoltarea unui instrument multilateral (in cadrul Actiunii 15) sunt in curs de desfasurare. Programul de lucru al Comitetului de Afaceri Fiscale si cadrul general BEPS va incorpora activitatea suplimentara si de monitorizare necesare pentru punerea in aplicare a pachetului BEPS.

Masurile referitoare la acordurile de evitare a dublei impuneri vor fi implementate prin intermediul instrumentului multilateral care se negociaza in cadrul grupului Ad hoc, constituit in anul 2015 in acest scop. Grupul include 96 de state membre si jurisdictii.

Negocierile vor fi finalizate inainte de sfarsitul anului 2016, cand instrumentul va fi deschis pentru semnare. Ceremonia de semnare este planificata in prima jumatate a anului 2017.

Restul actiunilor vor fi realizate in cadrul general, toate tarile si jurisdictiile asociate participand la Comitetul de Afaceri Fiscale al OECD.

In acelasi timp, luand in considerare statutul de stat membru al Uniunii Europene, precum si concluziile Consiliului Uniunii Europene care au subliniat necesitatea de a identifica solutii comune la nivelul UE, in concordanta cu concluziile BEPS, dar si o punere in aplicare coordonata, eficace si rapida a unor masuri, s-a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne, care asigura un cadru comun coerent si coordonat, pentru implementarea Actiunilor 2, 3, 4 si pentru 5 partea legata de substanta tranzactiilor.
Termenul de transpunere este 31 decembrie 2018.

Aceasta abordare la nivelul statelor membre asigura si certitudinea juridica ca masurile respective sunt compatibile cu dreptul Uniunii dar si faptul ca in acest fel este imbunatatita functionarea pietei interne si se maximizeaza efectele pozitive ale initiativei BEPS. Romania aderand la Planul BEPS in calitate de membru asociat:

- se va alatura activitatilor legate de aspectele tehnice ,de exemplu, in domeniul tratatelor fiscale si a preturilor de transfer. Aceasta include lucrarile referitoare la dezvoltarea ghidului preturilor de transfer si a conventiilor de evitare a dublei impuneri; - va implementa cele patru standarde minime ale BEPS (Actiunea 5 privind practicile fiscale daunatoare, Actiunea 6 privind abuzul de tratate fiscale, Actiunea 13 privind raportarea tara cu tara si actiunea 14 cu privire la mecanismele de solutionare a litigiilor);

- se va monitoriza evolutia impozitelor ca urmare a provocarilor economiei digitale (Actiunea 1), precum si prin analiza economica a BEPS (Actiunea 11);

- se alatura organismelor cheie de luare a deciziilor in domeniul fiscal international, cum ar fi Comisia pentru afaceri fiscale a OECD si a organelor sale subsidiare;

- va implementa Actiunile 2,3 si 4 pornind de la transpunerea Directivei (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne;

 - se va participa la grupurile de lucru ale OECD.

IMPORTANT!

O tara asociata la proiectul de implementare BEPS trebuie sa plateasca o contributie anuala de 20.000 euro. S-a convenit ca pentru tarile care au devenit asociate BEPS in anul 2016, taxa pentru 2016 sa fie platita in anul 2017, numai pe jumatate de an, adica 10.000 euro, astfel incat bugetul pentru 2016 sa nu fie afectat. incepand cu anul 2017, taxa anuala de 20.000 euro va fi actualizata de catre OCDE cu rata anuala a inflatiei si se va plati pe baza facturii, emise de aceasta organizatie.

Contributia Romaniei se plateste anual din bugetul Ministerului Finantelor Publice. Pentru estimarea impactului financiar asupra bugetului de stat a fost luata in considerare o rata anuala a inflatiei de 2% si un curs de schimb mediu anual de 4,5 lei/euro.

Datele reprezinta o apreciere a Directiei Generale de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale, fiind utilizate rata anuala a inflatiei totale prognozata de OECD (https://data.oecd.org/price/inflation-forecast.htm) pentru anul 2017 si cursul de schimb mediu anual, comunicat in iulie 2016 de Comisia Nationala de Prognoza (Proiectia principalilor indicatori macroeconomici 2016-2019 – pentru Programul de Convergenta). Mentionam ca aceasta estimare poate sa fie diferita fata de suma din factura (avand in vedere fluctuatia cursului valutar, precum si rata inflatiei calculata de OECD).

Cheltuielile rezultate din aplicarea prezentei legi se asigura cu incadrare in prevederile bugetare anuale aprobate pentru Ministerul Finantelor Publice.


Proiectul poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016