Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)

03-Nov-2016
2858

Ministerul de Finante a publicat la începutul lunii noiembrie proiectul de lege privind aprobarea aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

 Proiectul de lege a fost initiat in baza Legii nr.590/2003 privind tratatele si are drept scop ratificarea de catre Parlamentul Romaniei a aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

Recomandarile noastre pe aceeasi tema:


>>> DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri


>>> Atentie! Ordinul 442/2016 modifica politica preturilor de transfer. Noile obligatii din 2016

Calitatea de asociat BEPS presupune urmatoarele: - toate tarile si jurisdictiile vor lucra cu OCDE si membrii G20 la dezvoltarea standardelor legate de acesta si la monitorizarea implementarii intregului pachet BEPS; - evaluarea celor 4 standarde minime BEPS referitoare la: practici fiscale neloiale, abuzul de acorduri fiscale, cerinte de raportare de la tara la tara (country by country reporting) si mecanismele de rezolvare a disputelor; - angajamentul de a introduce pachetul BEPS si de a-l aplica, tinand cont de faptul ca termenele limita de implementare pot diferi de la tara la tara, in functie de nivelul de dezvoltare; - participarea unei tari la realizarea cadrului BEPS va permite proiectarea implementarii proiectului BEPS in propria tara si va da certitudinea ca solutiile BEPS se pot aplica pentru toate tarile si jurisdictiile implicate. O tara sau jurisdictie devine asociata BEPS prin transmiterea acceptului de participare catre secretariatul OCDE. Romania a transmis acceptul de participare la data de 7 iunie 2016, in baza aprobarii Guvernului obtinuta in sedinta din data de 2 iunie 2016. in baza aprobarii Guvernului, Romania a fost reprezentata la prima intalnire care a avut loc la Kyoto, in perioada 30 iunie – 1 iulie 2016.


Pachetul BEPS este format din: patru standarde minime, abordari comune, consolidarea standardelor internationale, cele mai bune practici, precum si rapoarte analitice. Multe din actiunile propuse sunt gata sa fie implementate in legislatiile interne ale statelor contractante, precum si in acordurile bilaterale, astfel: 1.Standardele minime (practicile fiscale daunatoare, abuzul de tratate fiscale, raportarea tara cu tara si mecanismul de solutionare a litigiilor) au fost convenite, in special, pentru a aborda problemele care apar in cazul in care neinitierea de actiuni de catre alte tari ar conduce la efecte colaterale negative asupra altor tari. Acestea constituie nucleul implementarii BEPS. Monitorizarea va consta dintr-o evaluare a respectarii standardelor minime sub forma unui raport periodic si public cu privire la masurile pe care tarile le-au intreprins pentru a pune in aplicare aceste rezultate BEPS.

2.Abordarile comune (aranjamentele hibride si deductibilitatea dobanzilor) vor facilita convergenta practicilor nationale. Punctele de vedere ale tarilor sunt de asteptat sa se apropie mai mult de-a lungul timpului, prin punerea in aplicare a acestor actiuni. Au fost realizate recomandari pentru modificarea legislatiilor interne si a prevederilor din conventiile de evitare a dublei impuneri, impreuna cu comentarii detaliate pentru punerea in aplicare a acestora. Aceste abordari comune ar putea deveni standarde minime in viitor.

3.Consolidarea standardelor internationale (sediu permanent si preturi de transfer). Standardele existente au fost actualizate pentru a fi mai eficiente, in vederea eliminarii dublei impuneri si a opri abuzurile. Acest lucru se traduce printr-un set de orientari convenite sa reflecte intelegerea si interpretarea dispozitiilor din conventiile de evitare a dublei impuneri bazate pe modelul OCDE si cel al Organizatiei Natiunilor Unite (ONU). Va fi necesar un efort suplimentar in aceste domenii si pentru a permite Comitetului de Afaceri fiscale, in cazul in care este necesar, pentru a oferi clarificari suplimentare cu privire la noua formulare de tratat si orientarile introduse prin rapoartele privind actiunea 7 si actiunile 8 la 10. Acest lucru va conduce la aducerea la zi a Conventiei de evitare a dublei impuneri OECD si a Ghidului OCDE referitor la preturile de transfer pentru intreprinderile multinationale si administratiile fiscale.

4. Cele mai bune practici (prevederi pentru societati straine controlate si reguli de prezentare a informatiilor obligatorii). Au fost concepute pentru a sprijini tarile care intentioneaza sa consolideze legislatia lor interna in domenii specifice. Cea mai buna practica nu este obligatorie, chiar si pentru tarile membre ale OCDE, doar reflecta un acord intre tarile participante, care se asteapta sa fie urmata in practica. O tara poate completa aceasta abordare, cu alte reguli.

5. Rapoarte analitice (provocari fiscale ale economiei digitale, analiza economica a BEPS si dezvoltarea unui instrument multilateral) au fost, de asemenea emise, conducand la o monitorizare ulterioara si la o punere in aplicare mai eficienta a lucrarilor. Evolutiile fluxurilor de lucru cu privire la Actiunea 1 si Actiunea 11 vor trebui sa fie monitorizate, in timp ce negocierile privind dezvoltarea unui instrument multilateral (in cadrul Actiunii 15) sunt in curs de desfasurare. Programul de lucru al Comitetului de Afaceri Fiscale si cadrul general BEPS va incorpora activitatea suplimentara si de monitorizare necesare pentru punerea in aplicare a pachetului BEPS.

Masurile referitoare la acordurile de evitare a dublei impuneri vor fi implementate prin intermediul instrumentului multilateral care se negociaza in cadrul grupului Ad hoc, constituit in anul 2015 in acest scop. Grupul include 96 de state membre si jurisdictii.

Negocierile vor fi finalizate inainte de sfarsitul anului 2016, cand instrumentul va fi deschis pentru semnare. Ceremonia de semnare este planificata in prima jumatate a anului 2017.

Restul actiunilor vor fi realizate in cadrul general, toate tarile si jurisdictiile asociate participand la Comitetul de Afaceri Fiscale al OECD.

In acelasi timp, luand in considerare statutul de stat membru al Uniunii Europene, precum si concluziile Consiliului Uniunii Europene care au subliniat necesitatea de a identifica solutii comune la nivelul UE, in concordanta cu concluziile BEPS, dar si o punere in aplicare coordonata, eficace si rapida a unor masuri, s-a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne, care asigura un cadru comun coerent si coordonat, pentru implementarea Actiunilor 2, 3, 4 si pentru 5 partea legata de substanta tranzactiilor.
Termenul de transpunere este 31 decembrie 2018.

Aceasta abordare la nivelul statelor membre asigura si certitudinea juridica ca masurile respective sunt compatibile cu dreptul Uniunii dar si faptul ca in acest fel este imbunatatita functionarea pietei interne si se maximizeaza efectele pozitive ale initiativei BEPS. Romania aderand la Planul BEPS in calitate de membru asociat:

- se va alatura activitatilor legate de aspectele tehnice ,de exemplu, in domeniul tratatelor fiscale si a preturilor de transfer. Aceasta include lucrarile referitoare la dezvoltarea ghidului preturilor de transfer si a conventiilor de evitare a dublei impuneri; - va implementa cele patru standarde minime ale BEPS (Actiunea 5 privind practicile fiscale daunatoare, Actiunea 6 privind abuzul de tratate fiscale, Actiunea 13 privind raportarea tara cu tara si actiunea 14 cu privire la mecanismele de solutionare a litigiilor);

- se va monitoriza evolutia impozitelor ca urmare a provocarilor economiei digitale (Actiunea 1), precum si prin analiza economica a BEPS (Actiunea 11);

- se alatura organismelor cheie de luare a deciziilor in domeniul fiscal international, cum ar fi Comisia pentru afaceri fiscale a OECD si a organelor sale subsidiare;

- va implementa Actiunile 2,3 si 4 pornind de la transpunerea Directivei (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne;

 - se va participa la grupurile de lucru ale OECD.

IMPORTANT!

O tara asociata la proiectul de implementare BEPS trebuie sa plateasca o contributie anuala de 20.000 euro. S-a convenit ca pentru tarile care au devenit asociate BEPS in anul 2016, taxa pentru 2016 sa fie platita in anul 2017, numai pe jumatate de an, adica 10.000 euro, astfel incat bugetul pentru 2016 sa nu fie afectat. incepand cu anul 2017, taxa anuala de 20.000 euro va fi actualizata de catre OCDE cu rata anuala a inflatiei si se va plati pe baza facturii, emise de aceasta organizatie.

Contributia Romaniei se plateste anual din bugetul Ministerului Finantelor Publice. Pentru estimarea impactului financiar asupra bugetului de stat a fost luata in considerare o rata anuala a inflatiei de 2% si un curs de schimb mediu anual de 4,5 lei/euro.

Datele reprezinta o apreciere a Directiei Generale de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale, fiind utilizate rata anuala a inflatiei totale prognozata de OECD (https://data.oecd.org/price/inflation-forecast.htm) pentru anul 2017 si cursul de schimb mediu anual, comunicat in iulie 2016 de Comisia Nationala de Prognoza (Proiectia principalilor indicatori macroeconomici 2016-2019 – pentru Programul de Convergenta). Mentionam ca aceasta estimare poate sa fie diferita fata de suma din factura (avand in vedere fluctuatia cursului valutar, precum si rata inflatiei calculata de OECD).

Cheltuielile rezultate din aplicarea prezentei legi se asigura cu incadrare in prevederile bugetare anuale aprobate pentru Ministerul Finantelor Publice.


Proiectul poate fi consultat aici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016