Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarile majore in domeniul TVA dupa aprobarea OANAF 605/2017

03-Feb-2017
6436

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan - Nicolae Stan, impreuna cu specialistii institutiei, au cerut tuturor structurilor subordonate, responsabile cu aplicarea procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoare adaugata, respectarea principiului bunei credinte, cu privire la analiza tuturor solicitarilor de inregistrare in scop de TVA. Totodata, ANAF pretinde buna credinta si din partea contribuabililor.



Presedintele ANAF a subliniat ca in cazul clarificarii situatiei unei cereri, vor fi solicitate numai documentele strict necesare, generate de informatiile si datele subsecvente cererii.

Mai precis, organul fiscal nu va mai pretinde planuri de afaceri si alte date nerelevante. Organele fiscale vor aplica in mod unitar aceasta procedura, insistandu-se asupra schimbului de bune practici, iar periodic, vor fi realizate analize cu privire la modul de derulare si implementare a procedurii. In cazul in care se vor constata vicii de procedura, se vor dispune reglajele necesare.

"Necesitatea mentinerii procedurii rezida din prevederile Codului Fiscal precum si din nivelul inca ridicat al evaziunii fiscale. Din analizele noastre a rezultat faptul ca, desi numarul firmelor inregistrate in scop de TVA a scazut in anul 2016 comparativ cu 2015, se constata o crestere a bazei aferente TVA colectat. Aceasta situatie creeaza premisele unui mediu concurential sanatos, in care numarul firmelor care au comportament de tip fantoma s-a diminuat in mod considerabil, iar efectul se resimte in piata tranzactiilor. Exista practici identificate de ANAF, in care un detinator al unui cod de TVA deruleaza operatiuni comerciale, intr-un termen foarte scurt, fara a declara si plati taxa pe valoare adaugata sau achizitioneaza cu taxare inversa produse din statele membre ale Uniunii Europene si vinde la un pret sub-evaluat, distorsionand, astfel, mediul concurential." a declarat domnul Bogdan Nicolae Stan, presedintele ANAF.

Precizam ca in data de 01.02.2017, in M.O. nr. 93 a fost publicat Ordinul nr. 605 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h)


din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului care nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Principalele modificari survenite in urma adoptarii acestui ordin sunt:

Eliminarea obligativitatii contribuabililor de a depune declaratia 088;

Folosirea datelor interne si obtinute de la terti, in baza protocoalelor de schimb de informatii, pentru stabilirea intentiei si a capacitatii contribuabilului de a desfasura activitati economice si de a colecta TVA, in numele statului roman.

Solicitarea prezentei reprezentantului legal, a imputernicitului, a persoanei impozabile, la sediul organului fiscal pentru clarificarea situatiei generate de lipsa unor date care se regaseau in Formularul 088 (exemple: contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii conform Legii nr. 182/1991, documente care sa ateste tipul de viza detinuta de administratori persoana fizica, nerezident, conform OUG 194/2002, etc.);

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din perspectiva justificarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice, se va aplica numai persoanelor impozabile la inregistrarea in scopuri de TVA care prezinta risc fiscal.

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Modificarile majore in domeniul TVA dupa aprobarea OANAF 605/2017":
Rating:

Nota: 3.73 din 11 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016