Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificarile majore in domeniul TVA dupa aprobarea OANAF 605/2017

03-Feb-2017
5343

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan - Nicolae Stan, impreuna cu specialistii institutiei, au cerut tuturor structurilor subordonate, responsabile cu aplicarea procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoare adaugata, respectarea principiului bunei credinte, cu privire la analiza tuturor solicitarilor de inregistrare in scop de TVA. Totodata, ANAF pretinde buna credinta si din partea contribuabililor.



Presedintele ANAF a subliniat ca in cazul clarificarii situatiei unei cereri, vor fi solicitate numai documentele strict necesare, generate de informatiile si datele subsecvente cererii.

Mai precis, organul fiscal nu va mai pretinde planuri de afaceri si alte date nerelevante. Organele fiscale vor aplica in mod unitar aceasta procedura, insistandu-se asupra schimbului de bune practici, iar periodic, vor fi realizate analize cu privire la modul de derulare si implementare a procedurii. In cazul in care se vor constata vicii de procedura, se vor dispune reglajele necesare.

"Necesitatea mentinerii procedurii rezida din prevederile Codului Fiscal precum si din nivelul inca ridicat al evaziunii fiscale. Din analizele noastre a rezultat faptul ca, desi numarul firmelor inregistrate in scop de TVA a scazut in anul 2016 comparativ cu 2015, se constata o crestere a bazei aferente TVA colectat. Aceasta situatie creeaza premisele unui mediu concurential sanatos, in care numarul firmelor care au comportament de tip fantoma s-a diminuat in mod considerabil, iar efectul se resimte in piata tranzactiilor. Exista practici identificate de ANAF, in care un detinator al unui cod de TVA deruleaza operatiuni comerciale, intr-un termen foarte scurt, fara a declara si plati taxa pe valoare adaugata sau achizitioneaza cu taxare inversa produse din statele membre ale Uniunii Europene si vinde la un pret sub-evaluat, distorsionand, astfel, mediul concurential." a declarat domnul Bogdan Nicolae Stan, presedintele ANAF.


Precizam ca in data de 01.02.2017, in M.O. nr. 93 a fost publicat Ordinul nr. 605 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h)
din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului care nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Principalele modificari survenite in urma adoptarii acestui ordin sunt:

Eliminarea obligativitatii contribuabililor de a depune declaratia 088;

Folosirea datelor interne si obtinute de la terti, in baza protocoalelor de schimb de informatii, pentru stabilirea intentiei si a capacitatii contribuabilului de a desfasura activitati economice si de a colecta TVA, in numele statului roman.

Solicitarea prezentei reprezentantului legal, a imputernicitului, a persoanei impozabile, la sediul organului fiscal pentru clarificarea situatiei generate de lipsa unor date care se regaseau in Formularul 088 (exemple: contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii conform Legii nr. 182/1991, documente care sa ateste tipul de viza detinuta de administratori persoana fizica, nerezident, conform OUG 194/2002, etc.);

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din perspectiva justificarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice, se va aplica numai persoanelor impozabile la inregistrarea in scopuri de TVA care prezinta risc fiscal.

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarile majore in domeniul TVA dupa aprobarea OANAF 605/2017":
Rating:

Nota: 3.73 din 11 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016