Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila indemnizatie somaj tehnic, zile libere, decontare 41.5% din salariu. Corectare bilant

25-Sep-2020
6535

1. Daca la un bilant am atasat din greseala un alt zip, cum se poate corecta eroarea? Am inteles ca se depune fizic, dar si in format electronic numai la Registratura ANAF pe stick sau...?

2. Va rog sa ma ajutati cu inregistarile contabile pentru: somajul tehnic, ajutor 41.5, ore libere supraveghere copii.

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:

1) Potrivit prevederilor pct. 4 lit. b) din Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, reprezinta erori ce pot face obiectul corectiei si transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe propria raspundere, raportul auditorului statutar etc.).

Transmiterea unor note explicative atasate arhivei zip eronate echivaleaza cu netransmiterea acestora si se poate incadra la tipul de eroare prevazut la pct. 4 lit. b) din procedura.

In conditiile in care situatia financiara anuala cu eroarea respectiva a fost deja depusa, corectia se realizeaza prin depunerea numai la registratura unitatilor teritoriale ale MFP a unui alt set de situatie financiare anuala, care sa contina in arhiva zip notele explicative corecte.

Depunerea se realizeaza in format electronic (pe stick, CD, DVD), insotit de un format listat si semnat al situatiei financiare anuale corectate. Concomitent, dupa cum se prevede la pct. 6 din Procedura, administratorul trebuie sa depuna si o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca documentele respective au fost retransmise ca urmare a corectarii erorilor constatate, cu indicarea naturii erorii corectate, precum si faptul ca acestea reflecta realitatea entitatii raportoare.

Aceasta declaratie pe propria raspundere se va include in fisierul zip atasat bilantului PDF.

Un exemplar in format tiparit al acestei declaratii va fi depus la registraturile unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, impreuna cu situatiile financiare/raportarile anuale corectate.

Potrivit prevederilor pct. 6 indice 1, situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale care cuprind informatii corectate conform pct. 4 se pot depune cel tarziu pana la termenul maxim de depunere a situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar/anului urmator celui la care se refera situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la care s-au constatat erori.

Asadar, situatia financiara anuala corectata aferenta anului 2019 se poate depune cel tarziu pana la termenul maxim de depunere a situatiei financiare anuale aferenta anului 2020.

2) Ca si monografie contabila, in toate cazurile inregistrarile sunt asemanatoare, diferind doar modalitatea de decontare a acestor sume, astfel:

- Indemnizatia de somaj tehnic este decontata din bugetul asigurarilor de somaj in suma bruta, din care angajatorul are obligatia retinerii impozitelor si contributiilor sociale obligatorii (impozit pe venit, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate), dar este exceptata de la plata contributiei asiguratorii pentru munca, datorata de angajator. Indemnizatia se trateaza ca o subventie, astfel:

Incasarea subventiei: 5121 = 4452

Inregistrarea salariilor brute:
641 Cheltuieli cu salariile personalului= 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

Recunoasterea drept venituri a cheltuielilor aferente pe care urmeaza sa le compenseze subventia (suma bruta solicitata la plata):
4452 = 7414. Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului

- In cazul acordarii zilelor libere, contractul individual de munca nu se suspenda, salariatii fiind evidentiati in pontaj cu zile libere pentru supravegherea copiilor. Indemnizatia pentru supravegherea copiilor ce se plateste in prima faza de catre angajator si ulterior se recupereaza de la AJOFM, este de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (75% din 5429 lei).

Aceasta indemnizatie reprezinta un venit asimilat salariului, conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, astfel, se vor datora atat impozit cat si contributii sociale obligatorii.

Inregistrarea salariilor brute:
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

Recunoasterea drept venituri a cheltuielilor aferente pe care urmeaza sa le compenseze subventia (doar cu suma neta solicitata la plata):
4452 = 7414 Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului.

Incasarea subventiei: 5121 = 4452 cu suma neta solicitata pentru supravegherea copilului

- pentru decontarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice documentele necesare, respectiv o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere, lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului si documente justificative (extras de cont), dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata.

Inregistrarile contabile sunt:

Se inregistreaza cheltuieli cu salarii brute:
641 Cheluieli cu salariile personalului= 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

- inregistrarea in luna a sumelor ce urmeaza a fi solicitate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, pornind de la cheltuielile cu salariile deja inregistrate in contabilitate
4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii” = 7414 „Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului”

- incasarea sumelor de la bugetul asigurarilor pentru somaj
5121 „Conturi la banci in lei” = 4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii”.

 

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Monografie contabila indemnizatie somaj tehnic, zile libere, decontare 41.5% din salariu. Corectare bilant":
Rating:

Nota: 3.25 din 8 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Cum s-a schimbat industria de retail si ce trebuie sa stii pentru a te adapta noilor cerinte
    • Retailul traditional nu dispare, se schimba. Pandemia de coronavirus a modificat comportamentul de cumparare al oamenilor, insa acest lucru nu a afectat toata industria cu amanuntul, unele magazine fizice inregistrand cresteri la nivelul vanzarilor. Selectarea unei structuri de business corecte, elaborarea unui plan de lucru detaliat, alegerea mobilierului si dispozitivelor potrivite si identificarea celor mai bune instrumente de promovare sunt doar cateva dintre aspectele de care este bine sa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016