Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila indemnizatie somaj tehnic, zile libere, decontare 41.5% din salariu. Corectare bilant

25-Sep-2020
10260

1. Daca la un bilant am atasat din greseala un alt zip, cum se poate corecta eroarea? Am inteles ca se depune fizic, dar si in format electronic numai la Registratura ANAF pe stick sau...?

2. Va rog sa ma ajutati cu inregistarile contabile pentru: somajul tehnic, ajutor 41.5, ore libere supraveghere copii.

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:

1) Potrivit prevederilor pct. 4 lit. b) din Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, reprezinta erori ce pot face obiectul corectiei si transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe propria raspundere, raportul auditorului statutar etc.).

Transmiterea unor note explicative atasate arhivei zip eronate echivaleaza cu netransmiterea acestora si se poate incadra la tipul de eroare prevazut la pct. 4 lit. b) din procedura.

In conditiile in care situatia financiara anuala cu eroarea respectiva a fost deja depusa, corectia se realizeaza prin depunerea numai la registratura unitatilor teritoriale ale MFP a unui alt set de situatie financiare anuala, care sa contina in arhiva zip notele explicative corecte.

Depunerea se realizeaza in format electronic (pe stick, CD, DVD), insotit de un format listat si semnat al situatiei financiare anuale corectate. Concomitent, dupa cum se prevede la pct. 6 din Procedura, administratorul trebuie sa depuna si o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca documentele respective au fost retransmise ca urmare a corectarii erorilor constatate, cu indicarea naturii erorii corectate, precum si faptul ca acestea reflecta realitatea entitatii raportoare.

Aceasta declaratie pe propria raspundere se va include in fisierul zip atasat bilantului PDF.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Dobanzi bancare incasate. Declaratia unica Va rugam sa ne specificati daca dobanzile obtinute din depozitele bancare de catre persoana fizica trebuie declarate in declaratia unica. Multumim frumos!citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    CASS 2025 prin optiune In situatia in care un PFA cu activitate in anii trecuti si cu toate Declaratiile Unice depuse in termen si cu obligatiile fiscale achitate, estimeaza pentru anul 2025 ca va obtine...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate cheltuieli. Amnistia Intreprinderea individuala desfasoara in perioada 2011-2018 activitatea de fabricare articole imbracaminte si acumuleaza datorii catre buget privind contributiile salariale pe...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Operatiuni din strainatate. Coduri TVA in SAF-T In ce sectiune din declaratia SAF-T vor trebui declarate facturile emise de societatea din Romania pe codul fiscal detinut de societate in Cehia/Slovacia? Vor avea o codificare...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura primita de doua ori prin SPV Avem un furnizor care a transmis in portalul E-factura, o factura de 2 ori cu acelasi numar (doar o singura factura este corecta), insa au descrieri diferite. Noi suntem nevoiti sa...citeste mai mult

Un exemplar in format tiparit al acestei declaratii va fi depus la registraturile unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, impreuna cu situatiile financiare/raportarile anuale corectate.

Potrivit prevederilor pct. 6 indice 1, situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale care cuprind informatii corectate conform pct. 4 se pot depune cel tarziu pana la termenul maxim de depunere a situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar/anului urmator celui la care se refera situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la care s-au constatat erori.

Asadar, situatia financiara anuala corectata aferenta anului 2019 se poate depune cel tarziu pana la termenul maxim de depunere a situatiei financiare anuale aferenta anului 2020.

2) Ca si monografie contabila, in toate cazurile inregistrarile sunt asemanatoare, diferind doar modalitatea de decontare a acestor sume, astfel:

- Indemnizatia de somaj tehnic este decontata din bugetul asigurarilor de somaj in suma bruta, din care angajatorul are obligatia retinerii impozitelor si contributiilor sociale obligatorii (impozit pe venit, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate), dar este exceptata de la plata contributiei asiguratorii pentru munca, datorata de angajator. Indemnizatia se trateaza ca o subventie, astfel:

Incasarea subventiei: 5121 = 4452

Inregistrarea salariilor brute:
641 Cheltuieli cu salariile personalului= 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

Recunoasterea drept venituri a cheltuielilor aferente pe care urmeaza sa le compenseze subventia (suma bruta solicitata la plata):
4452 = 7414. Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului

- In cazul acordarii zilelor libere, contractul individual de munca nu se suspenda, salariatii fiind evidentiati in pontaj cu zile libere pentru supravegherea copiilor. Indemnizatia pentru supravegherea copiilor ce se plateste in prima faza de catre angajator si ulterior se recupereaza de la AJOFM, este de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (75% din 5429 lei).

Aceasta indemnizatie reprezinta un venit asimilat salariului, conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, astfel, se vor datora atat impozit cat si contributii sociale obligatorii.

Inregistrarea salariilor brute:
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

Recunoasterea drept venituri a cheltuielilor aferente pe care urmeaza sa le compenseze subventia (doar cu suma neta solicitata la plata):
4452 = 7414 Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului.

Incasarea subventiei: 5121 = 4452 cu suma neta solicitata pentru supravegherea copilului

- pentru decontarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice documentele necesare, respectiv o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere, lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului si documente justificative (extras de cont), dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata.

Inregistrarile contabile sunt:

Se inregistreaza cheltuieli cu salarii brute:
641 Cheluieli cu salariile personalului= 421 Personal salarii datorate

Inregistrarea retinerilor din salarii:
421 Personal salarii datorate = %
4315 Contributia de asigurari sociale (25%)
4316 Contributia de asigurari soc.de sanatate (10%)
444 Impozitul pe salarii (10%)

- inregistrarea in luna a sumelor ce urmeaza a fi solicitate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, pornind de la cheltuielile cu salariile deja inregistrate in contabilitate
4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii” = 7414 „Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului”

- incasarea sumelor de la bugetul asigurarilor pentru somaj
5121 „Conturi la banci in lei” = 4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii”.

 

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016