Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ne mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?

22-Sep-2016
1134

Totul se muta online in zilele noastre si, mai mult, totul se muta in Cloud. Cu siguranta ati auzit de companii mici si mari, ba chiar si de firme ce ofera servicii de contabilitate/fiscalitate, care lucreaza exclusiv "in cloud" si lauda de zor acest tip de serviciu. Ce inseamna asta si cu ne ne ajuta? Vom vedea mai jos.



Luam ca exemplu una dintre cele mai cunoscute aplicatii din tara, oferita de Smart Bill. 40.000 de clienti, investitie de 1 milion de euro si doua servicii majore oferite: facturare si gestiune. Practic, tot ce are nevoie o companie pentru a functiona. (...vedeti aici cum arata aplicatia >>)

Mai intai, trebuie sa va explicam ce inseamna faimosul "cloud" despre care tot auzim. In esenta, ne ajuta sa nu avem nevoie de echipamente locale (servere, calculatoare) pe care sa stocam datele. Toate informatiile se vor regasi in baze de date stocate online, pe care le accesam cu ajutorul internetului. Astfel, putem lucra sau avea acces la aplicatie de oriunde, cu conditia sa avem acces la internet.

In plus, un mare avantaj este faptul ca, atunci cand o companie are mai multe persoane implicate in facturare ori gestiune, acestea pot lucra simultan din locatii diferite fara niciun fel de probleme. La fel si in cazul in care angajatii sunt pe teren si au nevoie de date gen stocuri sau date clienti. Tot ce le trebuie este o conexiune la internet si au acces instant.
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Nu trebuie ignorate nici aspectele privind securitatea si actualizarea datelor. Backupul se face automat in cloud (zilnic sau la alte intervale presetate), astfel incat nu exista riscul sa pierdem informatii care ne sunt necesare.

Cum functioneaza, practic, acest tip de aplicatie? Iata exemplul aplicatiei de gestiune si facturare Smart Bill Cloud.
Contul de utilizator se creeaza folosind CUI-ul firmei. Este de ajuns sa il completam in caseta de mai jos si datele firmei sunt preluate automat din informatiile disponibile in mod public. Astfel, ne scuteste de corvoada completarii tuturor datelor necesare.

Nu uitati sa precizati si un alt aspect extrem de important, si anume daca firma este, sau nu, platitoare de TVA. Ajunsi in fereastra de administrare Smart Bill, putem face o serie de configurari care ne vor ajuta ulterior. (...click aici pentru a accesa aplicatia >>)

Ne-am propus sa facem o nota de receptie pentru un produs, astfel incat sa vedem cat de usor (sau nu) se poate lucra si cat de rapid poate decurge intreaga operatiune in aplicatia Smart Bill.

Primul pas: accesam sectiunea Achizitii - Receptie de la furnizor (NIR)

In acel moment, aplicatia Smart Bill ne intreaba care sunt seriile pentru receptii. Completam si mergem mai departe.

Dupa ce am trecut de acest pas, avem sectiunea dedicata NIR-ului, unde va trebui sa introducem datele prezentate mai jos:


Avem nevoie de numele furnizorului sau de CIF-ul sau. In cazul in care CIF-ul este valid, datele partenerului se pot completa automate, iar noi trebuie doar sa le validam intr-un alt pop-up.

Adaugam, apoi, numarul si data emiterii documentului, dupa care introducem efectiv produsul care urmeaza sa fie receptionat, tipul sau (produs sau serviciu), unitatea de masura si pretul de achizitie. Avem optiunea de a stabili daca exista TVA inclus sau nu. Daca dorim, putem trece si mentiuni suplimentare, precum comisia de receptie, delegatul si auto, dar acestea nu sunt obligatorii. (...gasiti aici detalii >>)

Tot ce trebuie sa facem acum este sa apasam butonul "Salvare" si alegem daca dorim sa salvam produsul in nomenclatorul de produse.

In acest moment nota este gata inregistrata si se poate lista, iar produsul il avem deja incarcat pe stoc.
Este mai simplu online si in cloud? Raspunsul pare sa fie categoric da. Avem optiuni de precompletare, putem sa sarim sau sa usuram o serie de pasi. Este mai rapid? Si aici raspunsul este da, caci din cateva clickuri suntem la finalul operatiuni. Este mai avantajos? Daca aveti mai multe locatii, daca aveti oameni care lucreaza din teren, daca aveti nevoie chiar dvs. sa puteti accesa oricand sistemul, evident ca da.

...Click AICI pentru a testa aplicatia >>

In concluzie, Smart Bill este o aplicatie de gestiune si facturare usor de folosit, intuitiva si foarte folositoare. Iar stocarea in cloud poate face diferenta atunci cand ai nevoie mai mult de rapiditate si accesibilitate.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ne mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?":
Rating:

Nota: 2 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"