Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ne mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?

22-Sep-2016
3564

Totul se muta online in zilele noastre si, mai mult, totul se muta in Cloud. Cu siguranta ati auzit de companii mici si mari, ba chiar si de firme ce ofera servicii de contabilitate/fiscalitate, care lucreaza exclusiv "in cloud" si lauda de zor acest tip de serviciu. Ce inseamna asta si cu ne ne ajuta? Vom vedea mai jos.



Luam ca exemplu una dintre cele mai cunoscute aplicatii din tara, oferita de Smart Bill. 40.000 de clienti, investitie de 1 milion de euro si doua servicii majore oferite: facturare si gestiune. Practic, tot ce are nevoie o companie pentru a functiona. (...vedeti aici cum arata aplicatia >>)

Mai intai, trebuie sa va explicam ce inseamna faimosul "cloud" despre care tot auzim. In esenta, ne ajuta sa nu avem nevoie de echipamente locale (servere, calculatoare) pe care sa stocam datele. Toate informatiile se vor regasi in baze de date stocate online, pe care le accesam cu ajutorul internetului. Astfel, putem lucra sau avea acces la aplicatie de oriunde, cu conditia sa avem acces la internet.

In plus, un mare avantaj este faptul ca, atunci cand o companie are mai multe persoane implicate in facturare ori gestiune, acestea pot lucra simultan din locatii diferite fara niciun fel de probleme. La fel si in cazul in care angajatii sunt pe teren si au nevoie de date gen stocuri sau date clienti. Tot ce le trebuie este o conexiune la internet si au acces instant.
Nu trebuie ignorate nici aspectele privind securitatea si actualizarea datelor. Backupul se face automat in cloud (zilnic sau la alte intervale presetate), astfel incat nu exista riscul sa pierdem informatii care ne sunt necesare.


Cum functioneaza, practic, acest tip de aplicatie? Iata exemplul aplicatiei de gestiune si facturare Smart Bill Cloud.
Contul de utilizator se creeaza folosind CUI-ul firmei. Este de ajuns sa il completam in caseta de mai jos si datele firmei sunt preluate automat din informatiile disponibile in mod public. Astfel, ne scuteste de corvoada completarii tuturor datelor necesare.

Nu uitati sa precizati si un alt aspect extrem de important, si anume daca firma este, sau nu, platitoare de TVA. Ajunsi in fereastra de administrare Smart Bill, putem face o serie de configurari care ne vor ajuta ulterior. (...click aici pentru a accesa aplicatia >>)

Ne-am propus sa facem o nota de receptie pentru un produs, astfel incat sa vedem cat de usor (sau nu) se poate lucra si cat de rapid poate decurge intreaga operatiune in aplicatia Smart Bill.

Primul pas: accesam sectiunea Achizitii - Receptie de la furnizor (NIR)

In acel moment, aplicatia Smart Bill ne intreaba care sunt seriile pentru receptii. Completam si mergem mai departe.

Dupa ce am trecut de acest pas, avem sectiunea dedicata NIR-ului, unde va trebui sa introducem datele prezentate mai jos:


Avem nevoie de numele furnizorului sau de CIF-ul sau. In cazul in care CIF-ul este valid, datele partenerului se pot completa automate, iar noi trebuie doar sa le validam intr-un alt pop-up.

Adaugam, apoi, numarul si data emiterii documentului, dupa care introducem efectiv produsul care urmeaza sa fie receptionat, tipul sau (produs sau serviciu), unitatea de masura si pretul de achizitie. Avem optiunea de a stabili daca exista TVA inclus sau nu. Daca dorim, putem trece si mentiuni suplimentare, precum comisia de receptie, delegatul si auto, dar acestea nu sunt obligatorii. (...gasiti aici detalii >>)

Tot ce trebuie sa facem acum este sa apasam butonul "Salvare" si alegem daca dorim sa salvam produsul in nomenclatorul de produse.

In acest moment nota este gata inregistrata si se poate lista, iar produsul il avem deja incarcat pe stoc.
Este mai simplu online si in cloud? Raspunsul pare sa fie categoric da. Avem optiuni de precompletare, putem sa sarim sau sa usuram o serie de pasi. Este mai rapid? Si aici raspunsul este da, caci din cateva clickuri suntem la finalul operatiuni. Este mai avantajos? Daca aveti mai multe locatii, daca aveti oameni care lucreaza din teren, daca aveti nevoie chiar dvs. sa puteti accesa oricand sistemul, evident ca da.

...Click AICI pentru a testa aplicatia >>

In concluzie, Smart Bill este o aplicatie de gestiune si facturare usor de folosit, intuitiva si foarte folositoare. Iar stocarea in cloud poate face diferenta atunci cand ai nevoie mai mult de rapiditate si accesibilitate.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016