Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ne mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?

22-Sep-2016
1589

Totul se muta online in zilele noastre si, mai mult, totul se muta in Cloud. Cu siguranta ati auzit de companii mici si mari, ba chiar si de firme ce ofera servicii de contabilitate/fiscalitate, care lucreaza exclusiv "in cloud" si lauda de zor acest tip de serviciu. Ce inseamna asta si cu ne ne ajuta? Vom vedea mai jos.



Luam ca exemplu una dintre cele mai cunoscute aplicatii din tara, oferita de Smart Bill. 40.000 de clienti, investitie de 1 milion de euro si doua servicii majore oferite: facturare si gestiune. Practic, tot ce are nevoie o companie pentru a functiona. (...vedeti aici cum arata aplicatia >>)

Mai intai, trebuie sa va explicam ce inseamna faimosul "cloud" despre care tot auzim. In esenta, ne ajuta sa nu avem nevoie de echipamente locale (servere, calculatoare) pe care sa stocam datele. Toate informatiile se vor regasi in baze de date stocate online, pe care le accesam cu ajutorul internetului. Astfel, putem lucra sau avea acces la aplicatie de oriunde, cu conditia sa avem acces la internet.

In plus, un mare avantaj este faptul ca, atunci cand o companie are mai multe persoane implicate in facturare ori gestiune, acestea pot lucra simultan din locatii diferite fara niciun fel de probleme. La fel si in cazul in care angajatii sunt pe teren si au nevoie de date gen stocuri sau date clienti. Tot ce le trebuie este o conexiune la internet si au acces instant.
Nu trebuie ignorate nici aspectele privind securitatea si actualizarea datelor. Backupul se face automat in cloud (zilnic sau la alte intervale presetate), astfel incat nu exista riscul sa pierdem informatii care ne sunt necesare.

Cum functioneaza, practic, acest tip de aplicatie? Iata exemplul aplicatiei de gestiune si facturare Smart Bill Cloud.
Contul de utilizator se creeaza folosind CUI-ul firmei. Este de ajuns sa il completam in caseta de mai jos si datele firmei sunt preluate automat din informatiile disponibile in mod public. Astfel, ne scuteste de corvoada completarii tuturor datelor necesare.

Nu uitati sa precizati si un alt aspect extrem de important, si anume daca firma este, sau nu, platitoare de TVA. Ajunsi in fereastra de administrare Smart Bill, putem face o serie de configurari care ne vor ajuta ulterior. (...click aici pentru a accesa aplicatia >>)

Ne-am propus sa facem o nota de receptie pentru un produs, astfel incat sa vedem cat de usor (sau nu) se poate lucra si cat de rapid poate decurge intreaga operatiune in aplicatia Smart Bill.

Primul pas: accesam sectiunea Achizitii - Receptie de la furnizor (NIR)

In acel moment, aplicatia Smart Bill ne intreaba care sunt seriile pentru receptii. Completam si mergem mai departe.

Dupa ce am trecut de acest pas, avem sectiunea dedicata NIR-ului, unde va trebui sa introducem datele prezentate mai jos:


Avem nevoie de numele furnizorului sau de CIF-ul sau. In cazul in care CIF-ul este valid, datele partenerului se pot completa automate, iar noi trebuie doar sa le validam intr-un alt pop-up.

Adaugam, apoi, numarul si data emiterii documentului, dupa care introducem efectiv produsul care urmeaza sa fie receptionat, tipul sau (produs sau serviciu), unitatea de masura si pretul de achizitie. Avem optiunea de a stabili daca exista TVA inclus sau nu. Daca dorim, putem trece si mentiuni suplimentare, precum comisia de receptie, delegatul si auto, dar acestea nu sunt obligatorii. (...gasiti aici detalii >>)

Tot ce trebuie sa facem acum este sa apasam butonul "Salvare" si alegem daca dorim sa salvam produsul in nomenclatorul de produse.

In acest moment nota este gata inregistrata si se poate lista, iar produsul il avem deja incarcat pe stoc.
Este mai simplu online si in cloud? Raspunsul pare sa fie categoric da. Avem optiuni de precompletare, putem sa sarim sau sa usuram o serie de pasi. Este mai rapid? Si aici raspunsul este da, caci din cateva clickuri suntem la finalul operatiuni. Este mai avantajos? Daca aveti mai multe locatii, daca aveti oameni care lucreaza din teren, daca aveti nevoie chiar dvs. sa puteti accesa oricand sistemul, evident ca da.

...Click AICI pentru a testa aplicatia >>

In concluzie, Smart Bill este o aplicatie de gestiune si facturare usor de folosit, intuitiva si foarte folositoare. Iar stocarea in cloud poate face diferenta atunci cand ai nevoie mai mult de rapiditate si accesibilitate.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ne mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?":
Rating:

Nota: 2 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016