Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Neconcordanta in Declaratii: Completare corecta a formularelor

31-Aug-2018
3847

Nu de putine ori se intampla ca ANAF sa trimita contribuabililor notificari privindneconconcerodanta intre declaratiile depuse. Astazi vom analiza o astfel de situatie, in care o firma a primit de la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice o adresa prin care era notificata asupra deficientelor/neconcordantelor stabilite intre declaratiile 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aferente anului 2016, si 207 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa venituri scutite pe beneficiar de venit nerezidenti” aferenta aceluiasi an.

Din spusele companiei respective, in “DECLARATIA INFORMATIVA 207” aferenta anului 2016 s-au bifat si completat urmatoarele:

- in capitol III “Date privind natura veniturilor” s-a bifat punct 07. (litera g);

- la capitolul IV “date informative privind impozitul retinut la sursa venituri scutite,…” coloana 5. “Venit brut scutit” a fost trecuta valoarea veniturile obtinute de nerezidentii din comunitate pentru servicii prestate pentru societatea respectiva;

- in coloana 7 “Impozit retinut” s-a trecut valoarea 0.

In declaratia 100 nu a fost selectata obligatia privind impozitul pe veniturile din servicii prestate de persoane nerezidende, nu s-a trecut nicio suma, deoarece nu se datora impozit pentru acele venituri.

Firma detine certificat de rezidenta fiscala de la societatile respective, iar conform conventiei de evitare a dublei impuneri cu statele respective, veniturile acelea erau neimpozabile in Romania.

In adresa primita se precizeaza ca notificarea se face in urma adresei primite de la Curtea de Conturi; urmare a discutiilor telefonice avute cu ANAF, compania a fost indrumata sa depuna declaratia 100 cu valoarea zero la obligatia “Impozit venituri nerezidenti”. Cum este corect sa se procedeze in aceasta situatie?

Iata raspunsul specialistului

Formularul 207, Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, a aparut la inceputul anului 2017 prin OPANAF 3695/ 27.12.2016 si s-a completat incepand cu datele anului 2016, de catre platitorii de venituri care intra in sfera impozitului pe veniturile realizate de nerezidenti din Romania, prevazute la art.224, alin.(1) din Codul fiscal.

In 2017, dar si in prezent, declaratia se completeaza si se depune si pentru veniturile scutite de impozit potrivit Titlului VI din Codul fiscal sau conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state.

Categoriile de venituri realizate de beneficiarii de venit nerezidenti, pentru care se completeaza declaratia, sunt urmatoarele:

1. Venituri pentru care platitorul de venituri are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa:
- Venituri din dividende,
- Venituri din dobanzi,
- Venituri din redevente,
- Venituri din comisioane,
- Venituri din activitati sportive si de divertisment,
- Venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane,
- Venituri din servicii prestate de persoane nerezidente, potrivit art.223 alin.(1) lit.i), k) si l) din Codul fiscal
- Venituri obtinute de persoane fizice nerezidente din premii acordate la concursuri organizate in Romania,
- Venituri obtinute la jocuri de noroc practicate in Romania de persoane nerezidente,
- Venituri din lichidarea unei persoane juridice romane, realizate de persoane nerezidente,
- Venituri realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident.

2. Venituri scutite de impozitul pe veniturile obtinute din Romania, conform art.229 din Codul fiscal sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state(art. 229):

- venituri din dobanzi potrivit art.229 alin.(1) lit. a), lit.b), lit.g) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri obtinute din tranzactiile cu instrumente financiare derivate utilizate pentru realizarea operatiunilor de administrare a riscurilor asociate obligatiilor de natura datoriei publice guvernamentale, venituri obtinute din tranzactionarea titlurilor de stat si a obligatiunilor emise de catre unitatile administrativ teritoriale si venituri obtinute din tranzactionarea valorilor mobiliare emise de catre Banca Nationala a Romaniei, potrivit art.229 alin.(1) lit. a);
- venituri din dividende potrivit art.229 alin.(1) lit. c) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din premii potrivit art.229 alin.(1) lit. d) si lit.e);
- venituri din redevente potrivit art.229 alin.(1) lit. g) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din activitati de consultanta potrivit art.229 alin.(1) lit. f);
- venituri realizate ca urmare a participarii in alt stat la un joc de noroc, ale carui fonduri de castiguri provin si din Romania, potrivit art.229 alin.(1) lit. i).

Declaratia 207 se depune anual, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat si ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, caz in care se completeaza si depune o declaratie rectificativa.

Declaratia 207 se depune la organul fiscal central la care platitorii de venituri, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal sunt inregistrati in evidenta fiscala.

Completarea declaratiei 207 se face potrivit Instructiunilor de completare care se regasesc in Anexa 5 a Ordinului nr. 3695/27.12.2016, modificat prin OPANAF 3726/ 19.12.2017-publicate pe site-ul anaf. .

Pornind de la prevederile mentionate mai sus, parerea mea este ca firma a procedat corect atat in completarea Declaratiei 207 cat si a Declaratiei 100, problema este la corelatiile asigurate de catre specialisti prin programul ANAF; nu este alta solutie decat sa se rectifice Declaratia 100 prin alegerea creantei fiscale respective – impozitul pe veniturile obtinute din Romania de persoane nerezidente – la care sa se mentioneze valoarea zero.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016