Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Neconcordanta in Declaratii: Completare corecta a formularelor

31-Aug-2018
1193

Nu de putine ori se intampla ca ANAF sa trimita contribuabililor notificari privindneconconcerodanta intre declaratiile depuse. Astazi vom analiza o astfel de situatie, in care o firma a primit de la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice o adresa prin care era notificata asupra deficientelor/neconcordantelor stabilite intre declaratiile 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aferente anului 2016, si 207 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa venituri scutite pe beneficiar de venit nerezidenti” aferenta aceluiasi an.

Din spusele companiei respective, in “DECLARATIA INFORMATIVA 207” aferenta anului 2016 s-au bifat si completat urmatoarele:

- in capitol III “Date privind natura veniturilor” s-a bifat punct 07. (litera g);

- la capitolul IV “date informative privind impozitul retinut la sursa venituri scutite,…” coloana 5. “Venit brut scutit” a fost trecuta valoarea veniturile obtinute de nerezidentii din comunitate pentru servicii prestate pentru societatea respectiva;

- in coloana 7 “Impozit retinut” s-a trecut valoarea 0.

In declaratia 100 nu a fost selectata obligatia privind impozitul pe veniturile din servicii prestate de persoane nerezidende, nu s-a trecut nicio suma, deoarece nu se datora impozit pentru acele venituri.

Firma detine certificat de rezidenta fiscala de la societatile respective, iar conform conventiei de evitare a dublei impuneri cu statele respective, veniturile acelea erau neimpozabile in Romania.

In adresa primita se precizeaza ca notificarea se face in urma adresei primite de la Curtea de Conturi; urmare a discutiilor telefonice avute cu ANAF, compania a fost indrumata sa depuna declaratia 100 cu valoarea zero la obligatia “Impozit venituri nerezidenti”. Cum este corect sa se procedeze in aceasta situatie?

Iata raspunsul specialistului

Formularul 207, Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, a aparut la inceputul anului 2017 prin OPANAF 3695/ 27.12.2016 si s-a completat incepand cu datele anului 2016, de catre platitorii de venituri care intra in sfera impozitului pe veniturile realizate de nerezidenti din Romania, prevazute la art.224, alin.(1) din Codul fiscal.

In 2017, dar si in prezent, declaratia se completeaza si se depune si pentru veniturile scutite de impozit potrivit Titlului VI din Codul fiscal sau conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state.

Categoriile de venituri realizate de beneficiarii de venit nerezidenti, pentru care se completeaza declaratia, sunt urmatoarele:

1. Venituri pentru care platitorul de venituri are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa:
- Venituri din dividende,
- Venituri din dobanzi,
- Venituri din redevente,
- Venituri din comisioane,
- Venituri din activitati sportive si de divertisment,
- Venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane,
- Venituri din servicii prestate de persoane nerezidente, potrivit art.223 alin.(1) lit.i), k) si l) din Codul fiscal
- Venituri obtinute de persoane fizice nerezidente din premii acordate la concursuri organizate in Romania,
- Venituri obtinute la jocuri de noroc practicate in Romania de persoane nerezidente,
- Venituri din lichidarea unei persoane juridice romane, realizate de persoane nerezidente,
- Venituri realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident.

2. Venituri scutite de impozitul pe veniturile obtinute din Romania, conform art.229 din Codul fiscal sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state(art. 229):

- venituri din dobanzi potrivit art.229 alin.(1) lit. a), lit.b), lit.g) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri obtinute din tranzactiile cu instrumente financiare derivate utilizate pentru realizarea operatiunilor de administrare a riscurilor asociate obligatiilor de natura datoriei publice guvernamentale, venituri obtinute din tranzactionarea titlurilor de stat si a obligatiunilor emise de catre unitatile administrativ teritoriale si venituri obtinute din tranzactionarea valorilor mobiliare emise de catre Banca Nationala a Romaniei, potrivit art.229 alin.(1) lit. a);
- venituri din dividende potrivit art.229 alin.(1) lit. c) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din premii potrivit art.229 alin.(1) lit. d) si lit.e);
- venituri din redevente potrivit art.229 alin.(1) lit. g) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din activitati de consultanta potrivit art.229 alin.(1) lit. f);
- venituri realizate ca urmare a participarii in alt stat la un joc de noroc, ale carui fonduri de castiguri provin si din Romania, potrivit art.229 alin.(1) lit. i).

Declaratia 207 se depune anual, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat si ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, caz in care se completeaza si depune o declaratie rectificativa.

Declaratia 207 se depune la organul fiscal central la care platitorii de venituri, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal sunt inregistrati in evidenta fiscala.

Completarea declaratiei 207 se face potrivit Instructiunilor de completare care se regasesc in Anexa 5 a Ordinului nr. 3695/27.12.2016, modificat prin OPANAF 3726/ 19.12.2017-publicate pe site-ul anaf. .

Pornind de la prevederile mentionate mai sus, parerea mea este ca firma a procedat corect atat in completarea Declaratiei 207 cat si a Declaratiei 100, problema este la corelatiile asigurate de catre specialisti prin programul ANAF; nu este alta solutie decat sa se rectifice Declaratia 100 prin alegerea creantei fiscale respective – impozitul pe veniturile obtinute din Romania de persoane nerezidente – la care sa se mentioneze valoarea zero.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Neconcordanta in Declaratii: Completare corecta a formularelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

  • Aproape 300 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii care vor sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor tarii pot opta pentru unul dintre joburile scoase la concurs de angajatorii din Spatiul Economic European. Acestia ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 283 locuri de munca vacante, anunta ANOFM. Astfel, cele mai multe locuri de munca disponibile in SEE sunt in Olanda, care ofera 125 de locuri de munca pentru romani, urmat de Germania cu 54 de locuri de munca si de Austria cu 32 de joburi vacante. Iata, detaliat, situatia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016