Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Neconcordanta in Declaratii: Completare corecta a formularelor

31-Aug-2018
640

Nu de putine ori se intampla ca ANAF sa trimita contribuabililor notificari privindneconconcerodanta intre declaratiile depuse. Astazi vom analiza o astfel de situatie, in care o firma a primit de la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice o adresa prin care era notificata asupra deficientelor/neconcordantelor stabilite intre declaratiile 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aferente anului 2016, si 207 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa venituri scutite pe beneficiar de venit nerezidenti” aferenta aceluiasi an.

Din spusele companiei respective, in “DECLARATIA INFORMATIVA 207” aferenta anului 2016 s-au bifat si completat urmatoarele:

- in capitol III “Date privind natura veniturilor” s-a bifat punct 07. (litera g);

- la capitolul IV “date informative privind impozitul retinut la sursa venituri scutite,…” coloana 5. “Venit brut scutit” a fost trecuta valoarea veniturile obtinute de nerezidentii din comunitate pentru servicii prestate pentru societatea respectiva;

- in coloana 7 “Impozit retinut” s-a trecut valoarea 0.

In declaratia 100 nu a fost selectata obligatia privind impozitul pe veniturile din servicii prestate de persoane nerezidende, nu s-a trecut nicio suma, deoarece nu se datora impozit pentru acele venituri.

Firma detine certificat de rezidenta fiscala de la societatile respective, iar conform conventiei de evitare a dublei impuneri cu statele respective, veniturile acelea erau neimpozabile in Romania.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In adresa primita se precizeaza ca notificarea se face in urma adresei primite de la Curtea de Conturi; urmare a discutiilor telefonice avute cu ANAF, compania a fost indrumata sa depuna declaratia 100 cu valoarea zero la obligatia “Impozit venituri nerezidenti”. Cum este corect sa se procedeze in aceasta situatie?

Iata raspunsul specialistului

Formularul 207, Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, a aparut la inceputul anului 2017 prin OPANAF 3695/ 27.12.2016 si s-a completat incepand cu datele anului 2016, de catre platitorii de venituri care intra in sfera impozitului pe veniturile realizate de nerezidenti din Romania, prevazute la art.224, alin.(1) din Codul fiscal.

In 2017, dar si in prezent, declaratia se completeaza si se depune si pentru veniturile scutite de impozit potrivit Titlului VI din Codul fiscal sau conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state.

Categoriile de venituri realizate de beneficiarii de venit nerezidenti, pentru care se completeaza declaratia, sunt urmatoarele:

1. Venituri pentru care platitorul de venituri are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa:
- Venituri din dividende,
- Venituri din dobanzi,
- Venituri din redevente,
- Venituri din comisioane,
- Venituri din activitati sportive si de divertisment,
- Venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane,
- Venituri din servicii prestate de persoane nerezidente, potrivit art.223 alin.(1) lit.i), k) si l) din Codul fiscal
- Venituri obtinute de persoane fizice nerezidente din premii acordate la concursuri organizate in Romania,
- Venituri obtinute la jocuri de noroc practicate in Romania de persoane nerezidente,
- Venituri din lichidarea unei persoane juridice romane, realizate de persoane nerezidente,
- Venituri realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident.

2. Venituri scutite de impozitul pe veniturile obtinute din Romania, conform art.229 din Codul fiscal sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state(art. 229):

- venituri din dobanzi potrivit art.229 alin.(1) lit. a), lit.b), lit.g) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri obtinute din tranzactiile cu instrumente financiare derivate utilizate pentru realizarea operatiunilor de administrare a riscurilor asociate obligatiilor de natura datoriei publice guvernamentale, venituri obtinute din tranzactionarea titlurilor de stat si a obligatiunilor emise de catre unitatile administrativ teritoriale si venituri obtinute din tranzactionarea valorilor mobiliare emise de catre Banca Nationala a Romaniei, potrivit art.229 alin.(1) lit. a);
- venituri din dividende potrivit art.229 alin.(1) lit. c) si lit.h) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din premii potrivit art.229 alin.(1) lit. d) si lit.e);
- venituri din redevente potrivit art.229 alin.(1) lit. g) sau potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state, dupa caz;
- venituri din activitati de consultanta potrivit art.229 alin.(1) lit. f);
- venituri realizate ca urmare a participarii in alt stat la un joc de noroc, ale carui fonduri de castiguri provin si din Romania, potrivit art.229 alin.(1) lit. i).

Declaratia 207 se depune anual, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat si ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, caz in care se completeaza si depune o declaratie rectificativa.

Declaratia 207 se depune la organul fiscal central la care platitorii de venituri, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal sunt inregistrati in evidenta fiscala.

Completarea declaratiei 207 se face potrivit Instructiunilor de completare care se regasesc in Anexa 5 a Ordinului nr. 3695/27.12.2016, modificat prin OPANAF 3726/ 19.12.2017-publicate pe site-ul anaf. .

Pornind de la prevederile mentionate mai sus, parerea mea este ca firma a procedat corect atat in completarea Declaratiei 207 cat si a Declaratiei 100, problema este la corelatiile asigurate de catre specialisti prin programul ANAF; nu este alta solutie decat sa se rectifice Declaratia 100 prin alegerea creantei fiscale respective – impozitul pe veniturile obtinute din Romania de persoane nerezidente – la care sa se mentioneze valoarea zero.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Neconcordanta in Declaratii: Completare corecta a formularelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata in urmatoarele zile
    • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata pana la 1 octombrie, a anuntat, marti, 25 septembrie,consilierul de stat si coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila, Laszlo Borbely, la conferinta "Strategia de dezvoltare a Romaniei". "Noi am avut o problema, am conceput multe lucruri intre 1996 si 2000 dar au ramas la nivelul hartiilor de multe ori pentru ca nu s-a tinut cont care sunt prioritatile. Toate sunt prioritati, dar daca le iei pe toate...» citeste mai departe aici

  • Termenul depunerii declaratiei informative 107, in cazul unei societati cu anul fiscal modificat
    • In cazul unei societati comerciala cu an fiscal modificat, aflata la incheirea celui de-al III an modificat, 01.07.2017-30.06.2018, ce declaratii trebuie depuse si pana cand? Se va depune Declaratia 107 pana astazi, 25.09.18, impreuna cu Declaratia 101 sau se va depune in anul 2019 pentru anul 01.07.2018-30.06.2019? Raspunsul specialistului Potrivit art. 42 alin. 3 din Codul fiscal si OPANAF 1825/2018, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016