Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi concluzii privind locurile de munca, cresterea economica, investitiile si competitivitatea

05-Sep-2016
2056

Viceprim-Ministrul Costin Borc, Ministrul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a avut la inceputul luni septembrie o intrevedere cu Jyrki Katainen, Vice-Presedinte al Comisiei Europene si Comisar European pentru locuri de munca, crestere economica, investitii si competitivitate. In cadrul discutiilor, au fost abordate subiecte referitoare la sustinerea investitiilor in cadrul Planului de Investitii pentru Europa (Planul Juncker), implicit la dezvoltarea sectorului IMM-urilor, dar si la proiectul Romania competitiva.


S-a pus accent pe modalitatile de stimulare a investitiilor in vederea consolidarii sectorului de afaceri, dar si de facilitare a accesului la finantare, in special a intreprinderilor mici si mijlocii. De asemenea, o importanta deosebita se acorda si implementarii celui de-al treilea pilon al Planului de investitii, in vederea imbunatatirii mediului de afaceri intern.

Ca urmare a masurilor de implementare a Planului Juncker, Romania are in prezent 8 proiecte de investitii depuse pe portalul european pentru proiecte de investitii, in valoare totala de peste 570 milioane de euro, in domenii precum eficienta energetica, educatie, agricultura ecologica. Totodata, o serie de proiecte, care totalizeaza peste 470 milioane de euro, se afla in faza de evaluare a directiilor de specialitate ale Comisiei Europene. in analiza se afla alte 14 solicitari de imbunatatire a calitatii proiectelor prin acordarea de consiliere in cadrul European Investment Advisory Hub. Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri si Ministerul Finantelor Publice monitorizeaza, la nivel national, Planul de Investitii pentru Europa. MECRMA a stabilit un punct de contact national si, de asemenea, faciliteaza periodic discutii intre BEI si companii cu capital de stat interesate de contractarea imprumuturilor BEI/FESI. BEI are in paralel discutii si cu companii mari private pentru finantare prin acelasi program.

Referitor la strategia Romania Competitiva, Viceprim-ministrul Costin Borc a precizat ca obiectivele vizate de aceasta se refera la stimularea cresterii economice de la 3% la 5% pana in 2020 printr-un plan de reforme structurale in 16 domenii cheie cu impact asupra celor 3 factori care determina PIB-ul potential: productivitate, forta de munca si capital.

Potrivit comunicatului transmis de Ministerul Economiei, Romania competitiva-un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila traverseaza un amplu proces de consultare dedicat fiecarui domeniu strategic, cu participarea cat mai multor actori sociali relevanti si reprezentativi. Pana acum s-au desfasurat deja 9 sesiuni consultative, care au intrunit peste 300 de participanti pe temele Debirocratizare, Agricultura, Achizitii publice, Sanatate, Sectoare creative, Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor, Diaspora - Mobilitatea fortei de munca – brain re-gain, Educatia si Natalitate si Declin demografic.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016