Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF

31-Mar-2016
1067

Va reamintim ca ANAF a publicat proiectul de ordin al ministrului finantelor publice si al ministrului justitiei privind aprobarea procedurilor de stabilire, plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit.

Potrivit dispozitiilor art.111 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice care realizeaza venituri din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii, asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, datoreaza impozit pe venit.

In cazul in care, transmisiunea dreptului de proprietate se realizeaza prin procedura notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului sau, dupa caz, intocmirea incheierii de finalizare a succesiunii si se plateste pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat.

De asemenea, notarii publici au obligatia sa depuna semestrial, la organul fiscal teritorial, o declaratie informativa privind transferurile de proprietati imobiliare, cuprinzand elemente pentru fiecare tranzactie, pe beneficiari de venit.

In cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului, notarul public comunica organului fiscal competent aceasta situatie, cu motivarea cauzelor care au determinat eroarea sau omisiunea. Organul fiscal competent stabileste impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal datorat si diferenta de impozit de plata si emite o decizie de impunere, potrivit dispozitiilor art.112 din Codul fiscal.

In situatia in care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembramintelor acestuia se realizeaza prin hotarare judecatoreasca ori prin alta procedura decat cea notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent, pe baza deciziei de impunere, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Procedura de calcul, incasare si plata a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, precum si obligatiile declarative, se stabilesc prin norme metodologice emise prin ordin comun al ministrului finantelor publice si ministrului justitiei, cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, in conformitate cu dispozitiile art.111, alin.(8) din Codul fiscal.

In vederea aplicarii dispozitiilor art.111, alin.(8) din Codul fiscal, prin prezentul proiect de ordin se propune:

1. Aprobarea modelului si continutului urmatoarelor formulare, precum si a instructiunilor de completare a acestora:

- formular 208 „Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea impozitului calculat si incasat de notarii publici, pe beneficiari de venit;

Totodata, in vederea simplificarii procedurii de notificare a organului fiscal privind tranzactiile cu valoare declarata sub valoarea minima stabilita prin studiul de piata, propunem introducerea in continutul formularului 208 a unor informatii care vor permite notarilor publici indeplinirea obligatiei prevazuta la art.111 alin.(4) din Codul fiscal, pe baza aceluiasi formular prin care se declara impozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare si celelalte elemente privind tranzactiile imobiliare.

- 209 "Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea veniturilor obtinute din transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare prin alta procedura decat cea notariala sau judecatoreasca;

- 253 "Decizie de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat de organul fiscal competent pentru stabilirea impozitului pe venit, in cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare se face prin alta procedura decat cea notariala;

- 254 "Decizie de impunere privind rectificarea impozitului venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru stabilirea diferentelor de impozit de plata, in cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, de catre notarul public, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului;

- Borderou privind distribuirea catre unitatile administrativ - teritoriale a sumei reprezentand impozit pe venitul din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal";

- Situatia centralizata a sumelor care urmeaza a fi virate unitatilor administrativ - teritoriale publice in contul 21.03.02.18 - Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

2. Aprobarea procedurii privind declararea si plata impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

3. Aprobarea procedurii de emitere a Deciziei de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

4. Aprobarea procedurii de rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
Proiectul de ordin a fost elaborat si cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016