Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF

31-Mar-2016
1097

Va reamintim ca ANAF a publicat proiectul de ordin al ministrului finantelor publice si al ministrului justitiei privind aprobarea procedurilor de stabilire, plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit.

Potrivit dispozitiilor art.111 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice care realizeaza venituri din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii, asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, datoreaza impozit pe venit.

In cazul in care, transmisiunea dreptului de proprietate se realizeaza prin procedura notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului sau, dupa caz, intocmirea incheierii de finalizare a succesiunii si se plateste pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat.

De asemenea, notarii publici au obligatia sa depuna semestrial, la organul fiscal teritorial, o declaratie informativa privind transferurile de proprietati imobiliare, cuprinzand elemente pentru fiecare tranzactie, pe beneficiari de venit.

In cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului, notarul public comunica organului fiscal competent aceasta situatie, cu motivarea cauzelor care au determinat eroarea sau omisiunea. Organul fiscal competent stabileste impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal datorat si diferenta de impozit de plata si emite o decizie de impunere, potrivit dispozitiilor art.112 din Codul fiscal.

In situatia in care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembramintelor acestuia se realizeaza prin hotarare judecatoreasca ori prin alta procedura decat cea notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent, pe baza deciziei de impunere, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Procedura de calcul, incasare si plata a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, precum si obligatiile declarative, se stabilesc prin norme metodologice emise prin ordin comun al ministrului finantelor publice si ministrului justitiei, cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, in conformitate cu dispozitiile art.111, alin.(8) din Codul fiscal.

In vederea aplicarii dispozitiilor art.111, alin.(8) din Codul fiscal, prin prezentul proiect de ordin se propune:

1. Aprobarea modelului si continutului urmatoarelor formulare, precum si a instructiunilor de completare a acestora:

- formular 208 „Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea impozitului calculat si incasat de notarii publici, pe beneficiari de venit;

Totodata, in vederea simplificarii procedurii de notificare a organului fiscal privind tranzactiile cu valoare declarata sub valoarea minima stabilita prin studiul de piata, propunem introducerea in continutul formularului 208 a unor informatii care vor permite notarilor publici indeplinirea obligatiei prevazuta la art.111 alin.(4) din Codul fiscal, pe baza aceluiasi formular prin care se declara impozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare si celelalte elemente privind tranzactiile imobiliare.

- 209 "Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea veniturilor obtinute din transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare prin alta procedura decat cea notariala sau judecatoreasca;

- 253 "Decizie de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat de organul fiscal competent pentru stabilirea impozitului pe venit, in cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare se face prin alta procedura decat cea notariala;

- 254 "Decizie de impunere privind rectificarea impozitului venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru stabilirea diferentelor de impozit de plata, in cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, de catre notarul public, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului;

- Borderou privind distribuirea catre unitatile administrativ - teritoriale a sumei reprezentand impozit pe venitul din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal";

- Situatia centralizata a sumelor care urmeaza a fi virate unitatilor administrativ - teritoriale publice in contul 21.03.02.18 - Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

2. Aprobarea procedurii privind declararea si plata impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

3. Aprobarea procedurii de emitere a Deciziei de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

4. Aprobarea procedurii de rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
Proiectul de ordin a fost elaborat si cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016