Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF

31-Mar-2016
706

Va reamintim ca ANAF a publicat proiectul de ordin al ministrului finantelor publice si al ministrului justitiei privind aprobarea procedurilor de stabilire, plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit.

Potrivit dispozitiilor art.111 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice care realizeaza venituri din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii, asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, datoreaza impozit pe venit.

In cazul in care, transmisiunea dreptului de proprietate se realizeaza prin procedura notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului sau, dupa caz, intocmirea incheierii de finalizare a succesiunii si se plateste pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat.

De asemenea, notarii publici au obligatia sa depuna semestrial, la organul fiscal teritorial, o declaratie informativa privind transferurile de proprietati imobiliare, cuprinzand elemente pentru fiecare tranzactie, pe beneficiari de venit.

In cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului, notarul public comunica organului fiscal competent aceasta situatie, cu motivarea cauzelor care au determinat eroarea sau omisiunea. Organul fiscal competent stabileste impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal datorat si diferenta de impozit de plata si emite o decizie de impunere, potrivit dispozitiilor art.112 din Codul fiscal.

In situatia in care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembramintelor acestuia se realizeaza prin hotarare judecatoreasca ori prin alta procedura decat cea notariala, impozitul se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent, pe baza deciziei de impunere, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Procedura de calcul, incasare si plata a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, precum si obligatiile declarative, se stabilesc prin norme metodologice emise prin ordin comun al ministrului finantelor publice si ministrului justitiei, cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, in conformitate cu dispozitiile art.111, alin.(8) din Codul fiscal.

In vederea aplicarii dispozitiilor art.111, alin.(8) din Codul fiscal, prin prezentul proiect de ordin se propune:

1. Aprobarea modelului si continutului urmatoarelor formulare, precum si a instructiunilor de completare a acestora:

- formular 208 „Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea impozitului calculat si incasat de notarii publici, pe beneficiari de venit;

Totodata, in vederea simplificarii procedurii de notificare a organului fiscal privind tranzactiile cu valoare declarata sub valoarea minima stabilita prin studiul de piata, propunem introducerea in continutul formularului 208 a unor informatii care vor permite notarilor publici indeplinirea obligatiei prevazuta la art.111 alin.(4) din Codul fiscal, pe baza aceluiasi formular prin care se declara impozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare si celelalte elemente privind tranzactiile imobiliare.

- 209 "Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru declararea veniturilor obtinute din transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare prin alta procedura decat cea notariala sau judecatoreasca;

- 253 "Decizie de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat de organul fiscal competent pentru stabilirea impozitului pe venit, in cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra proprietatilor imobiliare se face prin alta procedura decat cea notariala;

- 254 "Decizie de impunere privind rectificarea impozitului venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", utilizat pentru stabilirea diferentelor de impozit de plata, in cazul in care, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala, de catre notarul public, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului;

- Borderou privind distribuirea catre unitatile administrativ - teritoriale a sumei reprezentand impozit pe venitul din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal";

- Situatia centralizata a sumelor care urmeaza a fi virate unitatilor administrativ - teritoriale publice in contul 21.03.02.18 - Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din transferurile proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

2. Aprobarea procedurii privind declararea si plata impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

3. Aprobarea procedurii de emitere a Deciziei de impunere privind venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

4. Aprobarea procedurii de rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
Proiectul de ordin a fost elaborat si cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi formulare in administrarea impozitului pe venit. Proiect ANAF":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.