Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019

15-Ian-2019
13899

Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017.

Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt:

1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania, supuse impozitului pe venit, provenind din:

- activitati independente;
- cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda;
- activitati agricole impuse in sistem real;
- silvicultura si piscicultura.

Formularul se foloseste pentru:

- declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere;
- exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net;
- recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat, potrivit legii.

2. Formularul 221, declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit si Anexa la Declaratie

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile in Romania, din activati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din:

- cultivarea produselor agricole vegetale;
- exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea;
- cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala.

3. Formularul 222, declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele juridice, fizice sau orice alta entitate la care isi desfasoara activitatea persoanele fizice potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitate in Romania si obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate.

4. Formularul 223, declaratia privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si pentru entitatile supuse regimului transparentei fiscale

Declaratia se completeaza in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente – activitati de productie, comert, prestari de servicii si profesii liberale, inclusiv din activitati adiacente, venituri din activitati agricole pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, precum si venituri din silvicultura si piscicultura.

Declaratia se depune si in cazul persoanelor fizice care obtin venituri dintr-o activitate desfasurata intr-o forma de organizare cu personalitate juridica, constituita potrivit legii speciale, societate profesionala cu raspundere limitata si care este supusa regimului transparentei fiscale.

In cazul societatii civile cu personalitate juridica constituite potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

5. Formularul 224, declaratia privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care isi desfasoara activitatea in Romania, obtin venituri sub forma de salarii sau asimilate salariilor de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, si care nu au incheiat cu angajatorul un acord referitor la obligatia declararii si platii contributiilor sociale obligatorii.

In ceea ce priveste deciziile pentru impunere din oficiu, potrivit legestart.ro, sunt trei formulare:

1. Formularul 256, decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice si Anexa la Decizie;
2. Formularul 257, decizia de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
3. Formularul 260, decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat si anexa Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019":
Rating:

Nota: 4 din 12 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016