Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF

17-Ian-2017
5628

Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.



Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi

Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc urmatoarele conditii: 
• au realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea activitatilor prevazute la art. 48 alin. (6), respectiv:
- activitati in domeniul bancar;
- activitati in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii;


- activitati in domeniul jocurilor de noroc;
- desfasoara activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale.

• au realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;
• au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro (fata de 100.000 euro conform prevederilor legale in vigoare la data de 31.12.2016). Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;
• capitalul social al acestora este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
• nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile, respectiv de 4,5411 lei/euro la data de 31.12.2016.

Modificarea conditiei referitoare la nivelul veniturilor realizate (de la 100.000 euro la 500.000 euro) au ca si consecinta faptul ca, societatile comerciale care au realizat la 31.12.2016 peste 100.000 euro dar nu au depasit 500.000 euro, sunt obligate sa achite impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 1 februarie 2016.

Totodata, aceste persoane juridice au obligatia de a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 februarie 2017 inclusiv, prin depunerea "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", formular 010.

Totodata, pana la data de 25 februarie 2017 se va depune si declaratia privind impozitul pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut in perioada 1 - 31 ianuarie 2017, rezultatul fiscal ajustandu-se corespunzator acestei perioade fiscale.


Pentru anul 2017, cotele de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sunt:
- 1% pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati;
- 3% pentru microintreprinderile care nu au salariati
.

O persoana juridica romana care este nou-infiintata este obligata sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, exceptand situatia in care, la data inregistrarii in registrul comertului, capitalul social al acesteia este detinut de stat sau unitatile administrativ-teritoriale sau intentioneaza sa desfasoare activitati in domeniul bancar, asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, jocurilor de noroc, activitatilor de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale.

Totodata, de la data de 1 ianuarie 2017 au intrat in vigoare prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, potrivit carora persoanele juridice romane nou-infiintate care, la data inregistrarii in registrul comertului, au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta pentru plata impozitului pe profit, aceasta optiune fiind definitiva, cu conditia mentinerii valorii capitalului social de la data inregistrarii, pentru intreaga perioada de existenta a persoanei juridice respective. in cazul in care aceasta conditie nu este respectata, persoana juridica va plati impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea de 45.000 lei.

Microintreprinderile existente care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta pentru plata impozitului pe profit incepand cu 1 ianuarie 2017 sau cu trimestrul in care aceasta conditie este indeplinita. Optiunea este definitiva, cu conditia mentinerii valorii capitalului social pentru intreaga perioada de existenta a persoanei juridice respective. Calculul si plata impozitului pe profit de catre microintreprinderile care opteaza pentru aplicarea Titlului II „Impozitul pe profit" , se efectueaza luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul respectiv.

In cazul in care aceasta conditie nu este respectata, persoana juridica va fi obligata la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea de 45.000 lei, Reamintim facilitatea conform careia, microintreprinderile care achizitioneaza case de marcat, au posibilitatea sa deduca valoarea de achizitie a acestora din baza impozabila, in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Neamt

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF":
Rating:

Nota: 3.79 din 14 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016