Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi reguli de functionare penrtu Garda Financiara. Vezi proiectul

16-Aug-2012
2193
Ministerul de Finante a publicat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare - publicat in data de 14.08.2012.

Redam mai jos continul integral al proiectului:

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

ART. I

Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele j), m) si n) se abroga.
2. La articolul 2 alineatul (2), literele k) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv de asistenta financiara acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;
o) de autoritate competenta pentru elaborarea si implementarea politicii in domeniul sistemelor de control intern/ managerial;"

3. La articolul 3 alineatul (1), punctele 38, 55, 59 si 79 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"38. asigura relatia cu Consiliul Economic si Social, Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social, sindicatele, patronatele si alte asociatii legal constituite, in problemele specifice activitatii ministerului, printr-un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, in spiritul respectului
reciproc si in conformitate cu principiile si standardele europene, in vederea asigurarii eficientei activitatii si stabilitatii sociale;"

55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, instrumente structurale, Facilitatea de Tranzitie, instrumentul de asistenta pentru preaderare cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul Financiar Norvegian, catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali si certifica cheltuielile cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene/statelor donatoare;

59. realizeaza activitatile aferente procesului de inchidere tehnica si financiara a memorandumurilor de finantare ex-ISPA, PHARE si Facilitatea de Tranzitie, precum si activitatile aferente procesului de ratificare si/sau amendare a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;

79. realizeaza activitati de solutionare a plangerilor prealabile formulate de operatorii economici impotriva dispozitiilor obligatorii emise de catre organul de inspectie economico-financiara, activitati de solutionare a contestatiilor administrative formulate de operatorii economici impotriva
titlului de creanta si de stabilire a corectiilor financiare, emise de structura de specialitate cu privire la obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, precum si solutionarea sesizarilor si reclamatiilor referitoare la actele de control emise de structura de specialitate responsabila cu inspectia activitatii proprii a ministerului."

4. La articolul 3 alineatul (1), punctele 56, 64, 65, 66, 68, 69 si 70 se abroga.
5. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 97 se introduc 18 puncte noi, punctele 98-116, cu urmatorul cuprins:
"98. elaboreaza Raportul anual asupra sistemului de control intern/managerial al Ministerului Finantelor Publice;
99. elaboreaza Raportul anual privind stadiul implementarii sistemului de control intern/managerial la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul controlului financiar public intern;
101. indruma metodologic, coordoneaza si supravegheaza implementarea sistemelor de control intern/managerial;
102. exercita monitorizarea operatiunilor financiare ale institutiilor publice la care controlul preventiv a fost integrat in sfera raspunderii manageriale;
103. indruma metodologic si participa la organizarea activitatilor privind pregatirea profesionala a personalului cu atributii in domeniul sistemelor de control intern/managerial, din cadrul institutiilor publice;
104. exercita, prin organele sale de specialitate, activitatea de inspectieeconomico-financiara;

105. realizeaza activitati de inspectie privind constatarea neregulilor si stabilirea creantelor bugetare aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora in care exista cazuri de incompatibilitate la nivelul structurilor de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene ori la solicitarea autoritatii de certificare, cand aceasta constata ca structurile de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene nu au investigat in mod corespunzator constatarile cu implicatii financiare sau cu posibile implicatii financiare din rapoartele sale de verificare;

106. realizeaza activitati de inspectie pentru activitatea proprie a ministerului, precum si la unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului;
107. coordoneaza sistemul de recrutare, de atestare nationala si de pregatire profesionala a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice, sistemul de cooperare in realizarea functiei de audit intern si monitorizeaza infiintarea comitetelor de audit intern;
108. coordoneaza activitatile de investitii proprii si ale structurilor subordonate;
109. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari aferente activitatilor proprii;
110. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari pentru institutiile subordonate, in baza ordinului ministrului finantelor publice;
111. gestioneaza bunurile aflate in patrimoniu;
112. organizeaza intreaga activitate de servicii interne;
113. asigura scoaterea la licitatie, pe platforma comuna stabilita la nivelul Uniunii Europene, a certificatelor de emisii gaze cu efect de sera atribuite Romaniei, incaseaza si distribuie sumele provenite din vanzarea acestora;

114. indeplineste atributiile de autoritate publica tutelara in procesul de selectie a candidatilor pentru functiile de membri ai consiliului de administratie pentru C.N. Loteria Romana S.A. si C.N. Imprimeria Nationala S.A., in conformitate cu prevederile legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

115. realizeaza activitati de evaluare/selectie prealabila in vederea desemnarii reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice, in consiliul de administratie al regiilor autonome la nivel central si local, potrivit prevederilor legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

116. elaboreaza si prezinta Guvernului, in fiecare an, un raport privitor la activitatea regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul detine o participatie majoritara sau integrala, realizat pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele anuale elaborate de fiecare autoritate
publica tutelara pentru regiile autonome si societatile comerciale aflate sub tutela sa, raport care se publica pe pagina proprie de internet a Ministerului Finantelor Publice.".

6. Alineatul (3) al articolului 7, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.794, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului."
7. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1 si 2, la prezenta hotarare.

ART. II
Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti este de 24.748, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

2. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147. Repartizarea numarului de posturi pe Comisariatul General, sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea comisarului general."
3. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de functionar public, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute de Legea nr.188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
4. Anexele nr.1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.3 si 4 la prezenta hotarare.
5. Nota de subsol (**) a anexei nr.3 va avea urmatorul cuprins:
"**) Cele 30 de autoturisme sunt destinate activitatii Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de integritate si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspectie fiscala si vor fi conduse de persoanele nominalizate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

Art. III
Hotararea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 127 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Autoritatea Nationala a Vamilor este condusa de un vicepresedinteal Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. in subordinea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor se organizeaza si functioneaza, potrivit legii, cabinetul demnitarului."
2. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Autoritatea Nationala a Vamilor si unitatile subordonate acesteia este de 3.159, inclusiv postul de demnitar si cabinetul acestuia."
3. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.5 la prezenta hotarare.

Art. IV
Hotararea Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147."

2. Anexa nr.1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.6 la prezenta hotarare.
Art. V
incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.
PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi reguli de functionare penrtu Garda Financiara. Vezi proiectul":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

  • Cresterea productiei industriale: Romania, locul doi in UE, in luna iunie
    • Romania a avut o crestere a productiei industruiale care a clasat-o pe locul doi in UE, in luna iunie 2018, dupa Irlanda, arata raportul publicat, marti, de Eurostat. Printre tarile cu cele mai semnificative scaderi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se numara Danemarca, Portugalia si Olanda. Dintre statele membre UE pentru care sunt disponibile date, cele mai mari cresteri ale productiei industriale din luna iunie 2018, comparativ cu perioada similara din anul precedent, au fost...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016