Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi reguli de functionare penrtu Garda Financiara. Vezi proiectul

16-Aug-2012
3905
Ministerul de Finante a publicat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare - publicat in data de 14.08.2012.

Redam mai jos continul integral al proiectului:

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Depunere situatii financiare intermediare Referitor la situatiile financiare interimare intocmite la 30.09.2025 as avea urmatoarele intrebari: - pe langa formularul 10 si 20 se depune si raportul cenzorilor, raportul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Prelungire mandat cenzor Daca contractul unui cenzor a expirat, care sunt pasii de urmat?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectie factura emisa eronat cu taxare inversa Se poate face corectie la o tranzactie cu taxare inversa, si anume din vanzare cu taxare inversa din 2024, sa corectam in 2025 in vanzare scutita de TVA? Se poate corecta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Microintreprindere. Plafon cifra de afaceri Plafonul pentru micro este in valoare de 100.000 euro la data de 31.12.2025. Ce venituri se iau in calcul pentru a analiza daca societatea trebuie sa opteze pentru trecerea la...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligativitate eco taxa pungi Societatea achizitioneaza de la producatori interni pungi personalizate si nepersonalizate, pentru impachetarea produselor finite (paine si produse de panificatie). Societatea...citeste mai mult


Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele j), m) si n) se abroga.
2. La articolul 2 alineatul (2), literele k) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv de asistenta financiara acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;
o) de autoritate competenta pentru elaborarea si implementarea politicii in domeniul sistemelor de control intern/ managerial;"

3. La articolul 3 alineatul (1), punctele 38, 55, 59 si 79 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"38. asigura relatia cu Consiliul Economic si Social, Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social, sindicatele, patronatele si alte asociatii legal constituite, in problemele specifice activitatii ministerului, printr-un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, in spiritul respectului
reciproc si in conformitate cu principiile si standardele europene, in vederea asigurarii eficientei activitatii si stabilitatii sociale;"

55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, instrumente structurale, Facilitatea de Tranzitie, instrumentul de asistenta pentru preaderare cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul Financiar Norvegian, catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali si certifica cheltuielile cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene/statelor donatoare;

59. realizeaza activitatile aferente procesului de inchidere tehnica si financiara a memorandumurilor de finantare ex-ISPA, PHARE si Facilitatea de Tranzitie, precum si activitatile aferente procesului de ratificare si/sau amendare a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;

79. realizeaza activitati de solutionare a plangerilor prealabile formulate de operatorii economici impotriva dispozitiilor obligatorii emise de catre organul de inspectie economico-financiara, activitati de solutionare a contestatiilor administrative formulate de operatorii economici impotriva
titlului de creanta si de stabilire a corectiilor financiare, emise de structura de specialitate cu privire la obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, precum si solutionarea sesizarilor si reclamatiilor referitoare la actele de control emise de structura de specialitate responsabila cu inspectia activitatii proprii a ministerului."

4. La articolul 3 alineatul (1), punctele 56, 64, 65, 66, 68, 69 si 70 se abroga.
5. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 97 se introduc 18 puncte noi, punctele 98-116, cu urmatorul cuprins:
"98. elaboreaza Raportul anual asupra sistemului de control intern/managerial al Ministerului Finantelor Publice;
99. elaboreaza Raportul anual privind stadiul implementarii sistemului de control intern/managerial la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul controlului financiar public intern;
101. indruma metodologic, coordoneaza si supravegheaza implementarea sistemelor de control intern/managerial;
102. exercita monitorizarea operatiunilor financiare ale institutiilor publice la care controlul preventiv a fost integrat in sfera raspunderii manageriale;
103. indruma metodologic si participa la organizarea activitatilor privind pregatirea profesionala a personalului cu atributii in domeniul sistemelor de control intern/managerial, din cadrul institutiilor publice;
104. exercita, prin organele sale de specialitate, activitatea de inspectieeconomico-financiara;

105. realizeaza activitati de inspectie privind constatarea neregulilor si stabilirea creantelor bugetare aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora in care exista cazuri de incompatibilitate la nivelul structurilor de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene ori la solicitarea autoritatii de certificare, cand aceasta constata ca structurile de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene nu au investigat in mod corespunzator constatarile cu implicatii financiare sau cu posibile implicatii financiare din rapoartele sale de verificare;

106. realizeaza activitati de inspectie pentru activitatea proprie a ministerului, precum si la unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului;
107. coordoneaza sistemul de recrutare, de atestare nationala si de pregatire profesionala a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice, sistemul de cooperare in realizarea functiei de audit intern si monitorizeaza infiintarea comitetelor de audit intern;
108. coordoneaza activitatile de investitii proprii si ale structurilor subordonate;
109. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari aferente activitatilor proprii;
110. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari pentru institutiile subordonate, in baza ordinului ministrului finantelor publice;
111. gestioneaza bunurile aflate in patrimoniu;
112. organizeaza intreaga activitate de servicii interne;
113. asigura scoaterea la licitatie, pe platforma comuna stabilita la nivelul Uniunii Europene, a certificatelor de emisii gaze cu efect de sera atribuite Romaniei, incaseaza si distribuie sumele provenite din vanzarea acestora;

114. indeplineste atributiile de autoritate publica tutelara in procesul de selectie a candidatilor pentru functiile de membri ai consiliului de administratie pentru C.N. Loteria Romana S.A. si C.N. Imprimeria Nationala S.A., in conformitate cu prevederile legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

115. realizeaza activitati de evaluare/selectie prealabila in vederea desemnarii reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice, in consiliul de administratie al regiilor autonome la nivel central si local, potrivit prevederilor legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

116. elaboreaza si prezinta Guvernului, in fiecare an, un raport privitor la activitatea regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul detine o participatie majoritara sau integrala, realizat pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele anuale elaborate de fiecare autoritate
publica tutelara pentru regiile autonome si societatile comerciale aflate sub tutela sa, raport care se publica pe pagina proprie de internet a Ministerului Finantelor Publice.".

6. Alineatul (3) al articolului 7, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.794, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului."
7. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1 si 2, la prezenta hotarare.

ART. II
Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti este de 24.748, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

2. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147. Repartizarea numarului de posturi pe Comisariatul General, sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea comisarului general."
3. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de functionar public, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute de Legea nr.188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
4. Anexele nr.1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.3 si 4 la prezenta hotarare.
5. Nota de subsol (**) a anexei nr.3 va avea urmatorul cuprins:
"**) Cele 30 de autoturisme sunt destinate activitatii Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de integritate si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspectie fiscala si vor fi conduse de persoanele nominalizate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

Art. III
Hotararea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 127 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Autoritatea Nationala a Vamilor este condusa de un vicepresedinteal Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. in subordinea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor se organizeaza si functioneaza, potrivit legii, cabinetul demnitarului."
2. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Autoritatea Nationala a Vamilor si unitatile subordonate acesteia este de 3.159, inclusiv postul de demnitar si cabinetul acestuia."
3. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.5 la prezenta hotarare.

Art. IV
Hotararea Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147."

2. Anexa nr.1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.6 la prezenta hotarare.
Art. V
incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.
PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016