Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic. Iata conditiile!

19-Dec-2017
5746

Noile case de marcat cu jurnal electronic, ce vor deveni obligatorii de la 1 iunie si 1 august 2018, adica in doua etape, trebuie sa fie avizate tehnic, inainte sa fie scoase pe piata catre companiile distribuitoare. Conform unui proiect de ordin publicat luni, pe data de 18.12.2017, pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, pe acestea le vor inlocui treptat aparatele de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Potrivit site-ului startupcafe.ro, Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti este institutia publica ce emite avizul tehnic favorabil pentru noile case de marcat cu jurnal electronic.

Importatorii si distribuitorii care aduc pe piata din Romania aceste aparate de marcat si solicita avizul tehnic in acest sens trebuie sa depuna la ICI urmatoarele:

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;

- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;



- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, tradusa in limba romana, in cazul celor provenite din afara tarii;

- copia Declaratiei de conformitate CE, precum si a Certificatului de Conformitate examinare CE de tip in cazul taximetrelor;

- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele si/sau programele de citire a memoriei fiscale si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;

- declaratia producatorului cu privire la asigurarea stocarii datelor si functionarea ceasului de timp real pe perioada minima prevazuta de normele metodologice;

- declaratia producatorului cu privire la modulul criptografic, din care sa reiasa certificarea acestuia in conformitate cu standarul prevazut de normele metodologice;

- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, o memorie fiscala la limita de umplere si un dispozitiv de memorare jurnal electronic;

ICI Bucuresti testeaza:

- programarea aparatului de marcat electronic fiscal;
- functiile obligatorii;
- programul aparatului de marcat electronic fiscal;
- memoria fiscala;
- jurnalul electronic;
- operarea in cadrul unui sistem de gestiune(daca este cazul);
- posibilitatile de inlaturare a situatiilor de pana.

Modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat tehnic este inseriat de catre ICI Bucuresti, care emite avizul tehnic si aplica o eticheta ce cuprinde numarul acestuia. Eticheta va fi aplicata astfel incat sa nu poata fi inlocuita si sa nu permita accesul in echipamentul avizat.

Noile case de marcat cu jurnal electronic: care sunt obligatiile firmelor


Potrivit sursei citate mai sus, firmele care vand bunuri si servicii catre populatie vor fi obligate sa treaca de la actualele case de marcat cu jurnal pe hartie la case marcat cu jurnal electronic, racordate la sistemele ANAF, pentru reducerea evaziunii fiscale.
Termenele de aplicare, amanate de mai multe ori, sunt urmatoarele, pana in prezent.

Pentru utilizarea exclusiva a caselor de marcat cu jurnal electronic termenul comun este 1 iunie 2018, pentru firmele mari si pentru firmele mijlocii.

Firmele mici au termen 1 august 2018 sa treaca si ele la casele de marcat cu jurnal electronic. Data la care se va interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola pe suport de hartie va coincide cu data limita la care utilizatorii au obligatia sa se doteze cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018.

Obligatia introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic va reveni astfel tuturor operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/ debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Puteti consulta modelul de cerere si pe cel pentru aviz tehnic aici. >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Noile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic. Iata conditiile!":
Rating:

Nota: 3.94 din 9 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016