Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA

16-Oct-2017
527

Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA.

Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici "intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice", fiind suficient sa nu existe un risc fiscal ridicat.

Se mentin insa interviurile ANAF:

"Administratorii firmelor carora le-a fost intocmit referat de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA vor putea da explicatii suplimentare, in audienta, organului fiscal pentru a li se solutiona cererea, potrivit unui ordin pregatit de ANAF, pentru a respecta dreptul contribuabililor de a fi ascultati", scrie StartUpCafe.ro

A fost in acest sens publicat proiectul de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2011/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art.316 alin.(12) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Se va stabili astfel procedura prin care sa se asigure exercitarea, de catre contribuabil, a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care organul fiscal urmeaza sa respinga cererea de reinregistrare in scopuri de TVA, informeaza aceeasi sursa.

Astfel, explica sursa citata, pentru solutionarea cererii de inregistrare in scopuri de TVA depusa de o firma, compartimentul de specialitate verifica daca pentru aceasta persoana impozabila s-a primit, de la compartimentul cu atributii in evaluarea riscului fiscal, vreun referat intocmit urmare inscrierii firmei in selectia efectuata in baza criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Vezi detalii
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
Vezi detalii

In continuare, "daca exista vreun astfel de referat, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA", se arata in aceeasi analiza. 

Insa aici intervine dreptul contribuabilului de a fi ascultat, inainte de luarea deciziei de respingere a cererii de inregistrare. 

Dupa audiere, se intocmeste procesul-verbal in care vor fi incluse:

  • numele si prenumele organului fiscal care participa la audiere,
  • numele si prenumele reprezentantului legal al contribuabilului care participa la audiere,
  • data la care are loc audierea,
  • informatii referitoare la cererea contribuabilului (numar si data cererii, situatia in care se incadreaza),
  • documentele si informatiile prezentate la audiere care au fost solicitate sau probele suplimentare considerate relevante de catre contribuabil,
  • constatarile organului fiscal cuprinse in referat, precum si punctul de vedere al contribuabilului.

Mentiuni privind audierea se inscriu si in cuprinsul deciziei emise de organul fiscal.

Conform aceleiasi surse, in ce priveste persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se va face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii. Firma in cauza va putea depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA, de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrarea in scopuri de TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Video: Declaratia Unica cu privire la drepturile de autor. Ce romani nu trebuie sa o depuna?
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de seminare online cu privire la modificarile majore din Codul fiscal 2018, prezentate de specialisti precum Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati http://www.seminare.ro/. Ce presupune Declaratia unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - a...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Cum se procedeaza in cazul dobanzii?
    • In analiza de mai jos, un asociat - persoana juridica - acorda un imprumut societatii la care detine 90% din capital. Vom vedea daca contractul de imprumut este obligatoriu sa fie purtator de dobanda. Iata raspunsul specialistului! Datorita faptului ca cele doua societati sunt afiliate, societatea care acorda imprumutul trebuie sa manifeste prudenta si sa aiba in vedere prevederile art.7 punctul 33 din noul Cod fiscal care precizeaza ca: "33. Principiul valorii de piata - atunci cand conditiile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii