Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA

16-Oct-2017
797

Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA.

Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici "intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice", fiind suficient sa nu existe un risc fiscal ridicat.

Se mentin insa interviurile ANAF:

"Administratorii firmelor carora le-a fost intocmit referat de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA vor putea da explicatii suplimentare, in audienta, organului fiscal pentru a li se solutiona cererea, potrivit unui ordin pregatit de ANAF, pentru a respecta dreptul contribuabililor de a fi ascultati", scrie StartUpCafe.ro

A fost in acest sens publicat proiectul de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2011/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art.316 alin.(12) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Se va stabili astfel procedura prin care sa se asigure exercitarea, de catre contribuabil, a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care organul fiscal urmeaza sa respinga cererea de reinregistrare in scopuri de TVA, informeaza aceeasi sursa.

Astfel, explica sursa citata, pentru solutionarea cererii de inregistrare in scopuri de TVA depusa de o firma, compartimentul de specialitate verifica daca pentru aceasta persoana impozabila s-a primit, de la compartimentul cu atributii in evaluarea riscului fiscal, vreun referat intocmit urmare inscrierii firmei in selectia efectuata in baza criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal.

In continuare, "daca exista vreun astfel de referat, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA", se arata in aceeasi analiza. 

Insa aici intervine dreptul contribuabilului de a fi ascultat, inainte de luarea deciziei de respingere a cererii de inregistrare. 

Dupa audiere, se intocmeste procesul-verbal in care vor fi incluse:

  • numele si prenumele organului fiscal care participa la audiere,
  • numele si prenumele reprezentantului legal al contribuabilului care participa la audiere,
  • data la care are loc audierea,
  • informatii referitoare la cererea contribuabilului (numar si data cererii, situatia in care se incadreaza),
  • documentele si informatiile prezentate la audiere care au fost solicitate sau probele suplimentare considerate relevante de catre contribuabil,
  • constatarile organului fiscal cuprinse in referat, precum si punctul de vedere al contribuabilului.

Mentiuni privind audierea se inscriu si in cuprinsul deciziei emise de organul fiscal.

Conform aceleiasi surse, in ce priveste persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se va face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii. Firma in cauza va putea depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA, de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrarea in scopuri de TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

  • Detii un business la inceput de drum? Ai nevoie de o agentie de marketing online!
    • Competitia intre business-urile online este din ce in ce mai acerba. In fond, este absolut normal: oricine isi doreste ca afacerea lui sa prospere. Dar stiai ca aproximativ jumatate dintre business-urile nou aparute nu supravietuiesc mai mult de cinci ani? Daca nu-ti doresti sa ajungi in aceeasi situatie, este nevoie sa investesti in succesul tau. Cu toate acestea, multe persoane evita sa colaboreze cu o agentie de marketing online. Experientele anterioare neplacute reprezinta...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016