Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile modificari ale reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, analizate de Irina Dumitrescu

07-Feb-2017
2654

Prin OANAF 166/2017, publicat in M.OF. nr. 86 din 31 ianuarie 2017, au fost aduse modificari si completari Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014.

Principalele modificari vizeaza:

Reevaluarea mijloacelor fixe. Note explicative

Conform modificarilor aduse, in cazul in care se efectueaza reevaluarea, in notele explicative trebuie prezentate urmatoarele informatii:
a) daca a fost implicat un evaluator autorizat, potrivit legii;
b) pentru fiecare categorie de imobilizari corporale reevaluata, valoarea contabila care ar fi fost recunoscuta daca activele ar fi fost inregistrate la cost istoric;
c) surplusul din reevaluare, indicand modificarea aferenta perioadei.

Pana la aceste modificari, in notele explicative se prezentau, separat pentru fiecare element din bilant de natura imobilizarilor corporale reevaluate:
a) valoarea la cost istoric a imobilizarilor reevaluate si suma ajustarilor cumulate de valoare; sau
b) valoarea la data bilantului a diferentei dintre valoarea rezultata din reevaluare si cea reprezentand costul istoric si, atunci cand este cazul, valoarea cumulata a ajustarilor suplimentare de valoare.

Inregistrarea costurilor de testare a activelor imobilizate incluse in costul acestora.

Costurile de testare a functionarii corecte a activului, dupa deducerea incasarilor nete provenite din vanzarea elementelor produse in timpul aducerii activului la amplasamentul si conditia de functionare (cum ar fi esantioanele produse la testarea echipamentului). Din punct de vedere contabil, conform OMFP 166, cheltuielile reprezentand costuri de testare si veniturile mentionate mai sus se inregistreaza distinct, in functie de natura acestora, diferenta dintre cheltuielile si veniturile respective urmand a fi inregistrata apoi pe seama activului in curs de constructie (articol contabil 231 «Imobilizari corporale in curs de executie» = 722 «Venituri din productia de imobilizari corporale»);".


Amortizarea investitiilor imobiliare

In cazul investitiilor imobiliare pentru care nu au fost gasiti inca chiriasi, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Corelarea prevederilor pct. 276 cu tratamentul contabil aplicabil ansamblurilor sau complexurilor de locuinte destinate vanzarii. Desi la pct. 274 alin. (2) din reglementari se preciza ca, in categoria stocurilor se cuprind si activele cu ciclu lung de fabricatie, destinate vanzarii (de exemplu, echipamente, nave, ansambluri sau complexuri de locuinte etc., realizate de entitatile ce au ca activitate principala obtinerea si vanzarea unor astfel de produse) aceste active nu se regaseau la pct. 276 ca fiind incluse in categoria stocurilor.


Recunoasterea dobanzilor si penalitatilor de intarziere precum si altor datorii de natura similara.

Acestea se recunosc fie in contul de profit si pierdere, fie in rezultatul reportat, in functie de perioada careia ii corespund si cu respectarea prevederilor reglementarilor contabile.

Introducerea unor prevederi privind asistenta guvernamentala.

Asistenta guvernamentala reprezinta actiunile intreprinse de guvern cu scopul de a acorda beneficii economice specifice unei entitati sau unei categorii de entitati care indeplinesc anumite criterii. Asistenta acordata de guvern se reflecta distinct in cadrul decontarilor cu bugetul statului. In acest sens, asistenta guvernamentala nu include beneficii care sunt oferite doar indirect, prin actiuni ale guvernului care influenteaza conditiile generale de activitate economica, cum ar fi punerea la dispozitie de infrastructura in zonele aflate in dezvoltare sau impunerea unor constrangeri comerciale entitatilor concurente. Acele forme de asistenta guvernamentala carora nu li se poate atribui, in mod rezonabil, o anumita valoare, precum si acele tranzactii cu guvernul care nu se pot distinge de operatiunile comerciale normale ale entitatii nu li se aplica tratamentul contabil specific subventiilor.

Recunoasterea cheltuielilor – promisiuni de cumparare.

Reglementarile contabile prevad ca o promisiune de vanzare nu genereaza contabilizarea veniturilor. Prin OMFP 166 se aduc clarificari si in cazul promisiunilor de cumparare – „O promisiune de cumparare nu genereaza contabilizarea de cheltuieli.".

Planul de conturi si functiunea conturilor

Contul 8031 "Imobilizari corporale luate cu chirie" se transforma in 8031 «Imobilizari corporale primite cu chirie sau in baza altor contracte similare»

Se introduc doua noi conturi: 4318 "Alte contributii pentru asigurarile sociale de sanatate" si 7865 "Venituri financiare din amortizarea diferentelor aferente titlurilor de stat". In contul 4318 se va inregistra contributia datorata, potrivit legii, de alte persoane decat angajatii, pentru asigurarile sociale de sanatate.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile modificari ale reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, analizate de Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016