Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile schimbari privind casele de marcat. Proiect de Hotarare

15-Iul-2016
3502

Redam mai jos propunerile aduse de proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 - publicat in data de 12.07.2016

In prezent, regimul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementat in prezent de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si respectiv de Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum se aminteste si in Nota de fundamentare a proiectului.

De asemenea, la aceasta ora, in Romania se utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie (aparate de generatie veche) si memorie fiscala in care sunt stocate informatii precum denumirea si codul fiscal ale emitentului, adresa de la locul de instalare a aparatului, logotipul, seria fiscala a aparatului si datele de sinteza cu caracter fiscal provenite din rapoartele fiscale de inchidere zilnica, pe cand in tarile membre UE s-a trecut de mult atat la producerea cat si la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat, folosind memorii energoindependente precum SDC sau MMC pentru inscrierea informatiilor din rola jurnal, sub forma unor fisiere electronice securizate.

Sunt enumerate, de asemenea, si elementele de noutate aduse de OUG 91/2014, dintre care amintim de reglementarea autorizarii caselor de marcat cu jurnal electronic pe grupe de contribuabili; introducerea in sarcina utilizatorilor, a obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala; avizarea tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic de catre o institutie publica /institutie de drept public, desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala; dotarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu dispozitive de salvare si comunicatie externa si blocarea functionarii lor cand sunt inactive oricare din dispozitivele controlate de modulul fiscal; etapizarea procesului de inlocuire treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic.


NOILE PROPUNERI pentru continuarea procesului de inlocuire a caselor de marcat vechi cu aparate de marcat de generatie noua, cu jurnal electronic:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Proiectul de act normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:
>> au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;
>> a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
>> au fost descrise aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program unic pentru a permite una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;
>> au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii :

 Sa contina
- o memorie fiscala unic inscriptibila tip (E)PROM sau tip OTP;
- un dispozitiv de comunicatie externa care permite conectarea intr-un sistem informatic, folosind un canal public de comunicatie pe baza unui protocol TLS/SSL;
- un modul criptografic in conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 care sa stocheze un certificat digital intern X.509.V3 cu lungimea cheii RSA de cel putin 2048 biti, instalat de catre producatorul aparatului de marcat.

Sa permita
- inlocuirea certificatului digital prin descarcarea unui certificat emis de o Autoritate de Certificare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- interpretarea profilurilor furnizate de sistemul informatic cu privire la o serie de parametrii cum ar fi: produse/servicii si/sau categorie de produse/servicii, ritmicitate, perioada;
- actualizarea/modificarea profilurilor furnizate de sistemul informatic, iar cerintele cuprinse de acestea vor putea fi schimbate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in functie de necesitatile identificate;
- primirea, interpretarea si crearea de fisiere in format XML pentru definirea profilurilor transmise.

>> a fost stabilita modalitatea de securizare a datelor din jurnalul electronic, dispozitiv care inlocuieste vechile role jurnal, in speta Secure Hash Algorithm 2;
>> au fost definite aparatele de marcat portabile ca fiind aparate de dimensiuni si greutate reduse, usor transportabile care pot fi utilizate in activitatile de comert/servicii prestate in regim ambulant, in mijloacele de transport si altele asemenea;
>> au fost introduse prevederi prin care aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure, prin comenzi de la tastatura, in regim de raportare, tiparirea de rapoarte si emiterea pe un dispozitiv extern a fisierelor electronice cu numele seriei fiscale si extensia "JE", tiparirea de rapoarte cu initializarile jurnalului electronic, tiparirea de rapoarte cu modificarile inregistrarilor antetului bonului fiscal si a judetului de instalare etc;

>> au fost completate prevederile cu privire la datele care trebuie inregistrate si stocate in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
>> a fost introdusa o prevedere potrivit careia aparatele de marcat electronice fiscale destinate statiilor de comercializare a carburantilor pot fi echipate cu doua echipamente fiscale distincte controlate de un singur program de aplicatie, acesta asigurand gestionarea distincta a vanzarilor de carburanti fata de celelalte produse;
>> a fost reglementat numarul maxim de inregistrari de modificare a antetului bonului fiscal si a judetului de instalare pe care il poate stoca memoria fiscala; au fost eliminate prevederile privind prezentarea la comisie, pentru inregistrare, a legitimatiilor tehnicienilor de service si introdusa obligatia, atat pentru distribuitorii autorizati cat si pentru unitatile de service acreditate, de a emite legitimatii pentru toti salariatii inregistrati la Comisie ca tehnicieni de service si de a inscrie in legitimatii numarul de identificare atribuit de catre Comisie tehicienilor in cauza;
a fost introdusa posibilitatea de a evidentia in valuta pe bonurile fiscale contravaloarea bunurilor livrate si serviciilor prestate clientilor de catre operatorii economici care realizeaza activitati in conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr.4/2005 privind regimul valutar;

>> au fost stabilite prevederile privind solicitarea numarului de ordine din registrul national de evidenta al aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, in sensul ca pentru aparatele de generatie veche acesta se solicita de catre utilizatori de la Directiile generale regionale ale finantelor publice, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic acesta va fi alocat aleatoriu din Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale la inregistrarea aparatelor de catre producatorul/importatorul/distribuitorul autorizat;
a fost eliminata obligativitatea prezentei organului fiscal la operatiunile efectuate in legatura cu aparatele de marcat electronice fiscale, avand in vedere lipsa resurselor umane cu care se confrunta ANAF

>> a fost reglementata modalitatea de tiparire a rolei jurnal memorata in jurnalul electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic, elementele de securizare folosite, inchiderea automata a fisierului jurnal electronic de catre modulul fiscal atunci cand la comanda de deschidere a unui bon fiscal mai sunt mai putin de 500 de linii de inregistrare asigurand inscrierea raportului fiscal zilnic si a amprentei valorii SHA;

>> au fost introduse prevederi privind datele care se vor inregistra in raportul fiscal de inchidere zilnica in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic;
>> a fost eliminata obligatia contribuabilului de a solicita si obtine certificatul de atestare fiscala de la organul fiscal competent din cadrul ANAF in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, certificatul de atestare fiscala urmand a fi solicitat de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific;a fost majorat termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani si a fost introdusa notiunea de reautorizare, aceasta putand fi solicitata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei. Nesolicitarea reautorizarii conduce la retragerea dreptului de distributie si comercializare a aparatelor, obtinut in baza autorizatiei respective;

>> a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a instiinta Comisia cu privire la orice modificare intervenita asupra datelor initiale avute in vedere la avizare/autorizare;

- pentru cresterea gradului de conformare la plata si pentru a asigura un tratament echitabil pentru toti operatorii economici care activeaza pe piata aparatelor de marcat electronice fiscale, a fost reglementata expres obligatia distribuitorilor autorizati, precum si a unitatilor acreditate pentru comercializare si/sau service, de a nu inregistra obligatii restante la plata de natura celor administrate de organul fiscal central, asa cum acesta este definit de Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

- se specifica faptul ca orice modificare hardware a unui aparat de marcat electronic fiscal sau software a programului de control deja avizat presupune obtinerea unui supliment de aviz tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal emis de autoritatea prevazuta de lege. Un exemplar al suplimentului de aviz tehnic favorabil se transmite Comisiei.
Totodata, un program de aplicatie identificabil care face parte din configuratia unui aparat de marcat electronic fiscal deja autorizat poate fi actualizat numai daca nu presupune modificari software ale programului de control, cu conditia pastrarii functiilor obligatorii deja avizate.Implementarea acestei prevederi se face numai in baza suplimentului de aviz tehnic favorabil emis anterior de autoritatea prevazuta de lege.

>> au fost completate dispozitiile referitoare la reconstituirea cartii de interventie si a registrului special;
>> au fost eliminate prevederile art.110 - art.114 ca fiind caduce, precum si pe cele privind suspendarea, sigilarea unitatii intrucat acestea au fost preluate prin dispozitiile O.U.G.nr.28/1999 si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr.218/2015 pentru aprobarea procedurii de sigilare a unitatii operatorului economic pe perioada de suspendare a activitatii, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale;
>> au fost introduse prevederi privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si prevederi privind functionarea aparatelor de marcat electronice fiscale in conditii exceptionale, astfel:

- autentificarea operatorilor economici, transmiterea criptata, precum si integritatea datelor transmise catre sistemul informatic al ANAF, se realizeaza prin utilizarea unui certificat digital
aparatele de marcat dotate cu jurnal electronic trebuie sa permita inlocuirea certificatului digital instalat de catre producator.

 Prin conexiunea stabilita, aparatele de marcat electronice fiscale transmit:
a) in timp real, on-line, o serie de date din bonul fiscal;
b) zilnic, o serie de date din jurnalul electronic;
c) zilnic, in momentul generarii, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
d) datele din "bonul de test" emis la instalarea aparatului de marcat electronic fiscal;
e) la momentul reconectarii, informatii referitoare la ora de pornire/oprire a aparatului de marcat electronic fiscal, ora de incetare functionare datorita unor evenimente, precum si data/ora repunerii in functiune/reconectare etc si comunicarea datelor acumulate pe perioada intreruperii conexiunii la internet.

>> in cazul platilor electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestioneaza certificarea/autorizarea tranzactiei, comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, simultan cu transmiterea tranzactiei catre institutia acceptanta ,date despre ID –ul terminalului, ID-ul comerciantului,numarul, valoarea,data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, institutia acceptanta, numarul cardului utilizat pentru efectuarea platii, cod autorizare plata, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului.
>> sistemul informatic asigura posibilitatea obtinerii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, a datelor inregistrate in jurnalul electronic, fara notificarea sau permisiunea utilizatorului. Functia este activata controlat, prin remodelarea profilului existent pe serverele ANAF, deci fara accesarea aparatului de marcat, si permite obtinerea suplimentara de date fiscale prin raportare la anumite intervale de timp prestabilite, cu o ritmicitate si intr-un format diferite fata de cele standard.

Functionarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic in conditii exceptionale

- sunt definite conditiile exceptionale prin aceasta intelegandu-se indisponibilitatea sau lipsa conexiunilor la internet, la punctul de lucru unde isi desfasoara activitatea utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal

- pe intreaga perioada de timp in care conexiunea la internet este intrerupta, sau in lipsa oricaror mijloace de conexiune la internet, aparatul de marcat electronic fiscal lucreaza independent si ofera aceleasi facilitati utilizatorului ca si in cazul lucrului in prezenta conexiunii

- la reluarea conexiunii, inainte de a se continua lucrul in regim normal, aparatul de marcat electronic fiscal,transmite automat, datele complete pentru toate bonurile fiscale emise in perioada de intrerupere
daca perioada de intrerupere a conexiunii este mai lunga de 72 ore, datele fiscale se transmit la reconectare

- se stabileste, pentru zonele teritoriale unde nu exista conexiuni mobile sau fixe la internet, obligatia utilizatorului aparatului de marcat electronic fiscal de a transmite prin mijloace fizice datele la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cu o periodicitate de maxim 60 de zile.

Datele sunt exportate pe o memorie externa intr-un fisier semnat digital cu certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal si sunt transmise catre ANAF, prin prezentare la organul fiscal competent sau de la distanta, prin intermediul internetului.
Sistemul informatic genereaza un cod care este incarcat in memoria externa, iar ulterior este descarcat in aparatul de marcat electronic fiscal, a carui valabilitate este de 60 de zile.
In situatia in care codul nu este reinnoit la intervale de maximum 60 de zile, activitatea aparatului de marcat electronic fiscal se blocheaza. Pentru deblocarea activitatii utilizatorul trebuie sa transmita ANAF datele stocate.
In situatia in care aparatul de marcat electronic fiscal, trebuie in acelasi timp, sa emita un bon fiscal si sa transmita informatii catre sistemul informatic, primeaza activitatea de emitere a bonului fiscal

>> Au fost introduse o serie de dispozitii tranzitorii, astfel:
- pana la data implementarii registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, numarul de ordine pentru aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, se atribuie din aplicatia informatica gestionata de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
- pana la data implementarii registrului prevazut mai sus, dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice pentru aparatele de marcat electronice fiscale vechi, se aplica in mod corespunzator si pentru cele noi;
la data la care noul registru devine functional, numerele de ordine atribuite, precum si celelalte informatii inregistrate in aplicatia informatica gestionata de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se importa in registru;
- pana la data implementarii registrului prevazut mai sus informatiile cu privire la datele de identificare ale distribuitorului autorizat, precum si cele privind propriul certificat digital se transmit si se inregistreaza in aplicatia informatica gestionata de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala
cartile de interventii si registrele speciale tiparite conform dispozitiilor legale aflate in vigoare in prezent, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora.
- se specifica documentele pe care trebuie sa le depuna la comisie distribuitorii autorizati care detin avize de distributie ( acestea au valabilitate limitata, pana la data de 01.01.2017) in situatia in care solicita suplimentarea retelei de distributie si service aferenta avizului, sau prelungirea valabilitatii acestuia.

>> Au fost actualizati o serie de termeni, fiind pusi in acord cu modificarile legislative conexe, astfel:
in cazul schimbului valutar s-a introdus conditia ca pentru casele de schimb valutar sa aiba ca obiect principal de activitate activitatile de schimb valutar pentru persoane fizice cod CAEN 6612, iar ca activitati secundare numai cele incluse in cod CAEN 6619 si autorizate de Ministerul Finantelor Publice, in vederea corelarii cu dispozitiile Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 664/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;

- completarea listei de profesii libere existente in vederea corelarii cu dispozitiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

- completarea definitiei aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de taximetrie, in vederea corelarii cu dispozitiile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare;

>> a fost inlocuita notiunea "coeficientului "K" cu notiunea “constantei (K), sintagma ,, tariful pe km parcurs si tariful pe ora/minut de stationare" cu sintagma ,,tariful de distanta (lei/km) si tariful de stationare (lei/ora)", in vederea corelarii cu dispozitiile Legii nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile schimbari privind casele de marcat. Proiect de Hotarare":
Rating:

Nota: 2.3 din 5 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Neplatitor de TVA: Plafon venituri din chirii
    • Ce venituri se iau in calcul in stabilirea plafonului de 300.000 de lei pentru firmele neplatitoare de TVA? La intrebarea aceasta vor raspunde specialistii nostri aratand daca veniturile din chirii (facturate fara TVA) intra in aceasta limita, in cazul unei societati care presteaza servicii de coafura si alte activitati de infrumusetare. Raspunsul specialistului Potrivit art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri...» citeste mai departe aici

  • Ajutor de la stat pentru crearea de noi locuri de munca, din partea MFP
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca vor fi alocate 614 milioane de lei, bugetul pe 2018, pentru crearea de noi locuri de munca. Aceste finantari vor merge catre investiile mari din sectoarele de activitate de varf si 10 septembrie, anunta reprezentanti Ministerului, luni, intr-un comunciat de presa. “Au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se...» citeste mai departe aici

  • Romania, tara in care frauda cu TVA este la cele mai ridicate cote din UE
    • Comisia Europeana a publicat vineri raportul “VAT Gap”, in care cifrele arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana cu cel mai ridicat nivel al fraudei cu TVA. Raportul prezinta situatia sistemului fiscal actual si al colectarii taxei TVA la nivelul Uniunii. Potrivit raportului, Romania pierde in fiecare an venituri de 27,55 miliarde lei, adica aproximativ 6 miliarde de euro, consecinta a necolectarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA). Asta inseamna, mai exact, o frauda cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suverane
    • In prezent, Guvernul Romaniei gandeste un cadru legislativ prin care sa se construiasca apoi fonduri suverane, a declarat, luni - 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache, prezent la Forumul Pietei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence. "Dupa ce Curtea Constitutionala a declarat actul normativ neconstitutional si l-a inaintat emitentului, celui care a emis actul, asistam la o noua abordare din partea Guvernului Romaniei....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016