Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme pentru plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar

01-Feb-2011
4398


Au fost publicate Normele privind plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar prin Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, ministrului administratiei si internelor si ministrului finantelor publice nr. 168/14/95 /2011. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 74/2011

Cadrul general de aplicare

Implementarea, administrarea si operarea Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, prin Centrul National de Management pentru Societatea Informationala.

Adresa de internet la care este disponibil Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar (SNEP) este www.ghiseul.ro.

Intervalul orar zilnic de plata prin Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar pentru contribuabil este 00,00-24,00, de luni pana duminica.

Inregistrarea participantilor in SNEP

Inregistrarea institutiilor de credit

Inregistrarea institutiilor de credit in SNEP, in vederea furnizarii de servicii de acceptare de plati electronice, se realizeaza in baza unei conventii semnate cu operatorul SNEP, al carei model este prevazut in anexa la ordin.

Inregistrarea institutiilor publice

Institutiile publice isi selecteaza institutia de credit acceptatoare de plati electronice, cu respectarea legislatiei in vigoare.

Dupa semnarea contractului cu institutia de credit acceptatoare, pentru furnizarea serviciilor de acceptare de plati electronice prin intermediul SNEP, institutia publica are obligatia de a transmite operatorului SNEP o cerere privind inregistrarea sa in SNEP, elaborata conform modelului prevazut in anexa la ordin.

In termen de maximum 10 zile lucratoare de la inregistrarea cererii transmise de catre institutia publica, atat operatorul SNEP, cat si institutia publica au obligatia de a semna o conventie.

In termen de maximum 5 zile lucratoare de la semnarea conventiei intre institutia publica si operatorul SNEP, acesta din urma are obligatia de a activa contul institutiei in sistem si de a-i transmite acesteia, prin mijloace securizate, informatiile de autentificare la SNEP.

Inregistrarea si actualizarea listei contribuabililor

Institutia publica are obligatia ca, dupa activarea contului sau in SNEP, sa furnizeze in format electronic, prin mijloacele puse la dispozitie de SNEP, informatiile referitoare la toti contribuabilii care au CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) valid si au obligatii de plata catre institutia publica respectiva.

Operatorul SNEP are obligatia de a genera informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP si de a le transmite institutiilor publice beneficiare prin mijloace care sa asigure siguranta si securitatea comunicarii.

Informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP sunt comunicate, in conditii de confidentialitate, contribuabililor de catre institutia publica beneficiara, prin posta cu confirmare de primire sau la ghiseul institutiei publice beneficiare care a inregistrat contribuabilii, prin mijloace electronice securizate sau prin alte metode identificate si agreate impreuna cu institutia publica beneficiara.

Un contribuabil deja inregistrat in SNEP nu va mai fi inregistrat de catre o alta institutie publica beneficiara, pastrandu-si informatiile de autentificare existente.

In cazul in care contribuabilul a primit si a utilizat prima oara informatiile necesare pentru autentificare, SNEP va informa institutiile publice beneficiare cu privire la faptul ca respectivul contribuabil a primit informatiile necesare pentru autentificare.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare de catre contribuabili

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare catre institutii publice beneficiare cu autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul trebuie sa se conecteze la SNEP pe baza credentialelor primite.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta obligatia de plata aferenta unei institutii publice beneficiare. Informatiile minime furnizate contribuabilului prin intermediul SNEP de catre institutia publica sunt urmatoarele:
- pentru obligatiile cu debit: CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; codul si denumirea obligatiei bugetare (conform clasificatiei indicatorilor bugetari); numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma de plata, codul IBAN al obligatiei bugetare;
- pentru obligatiile fara debit (taxe): CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, codul IBAN al obligatiei bugetare; tipurile de obligatii de plata.

In vederea efectuarii unei plati, contribuabilul va selecta obligatia de plata, va introduce suma pe care doreste sa o achite, va confirma acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP, va confirma initierea platii, va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului o dovada de plata.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare fara autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul se conecteaza la SNEP fara informatiile de autentificare si va accepta termenii si conditiile utilizarii sistemului.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta si/sau va completa, dupa caz:
- denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei care achita obligatia de plata;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- tipul obligatiei de plata, conform nomenclatorului prevazut in anexa nr. 8;
- codificarea interna a veniturilor ? informatie optionala;
- explicatii;
- suma de plata;
- numele si prenumele persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa de e-mail la care se primeste dovada de plata;
- aprobarea si confirmarea initierii platii.

Contribuabilul va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului, la adresa de e-mail comunicata o dovada de plata.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016