Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul proiect MFP: Corectare erori economice

14-Iun-2017
2373

Ministerul Finantelor Publice a publicat in data de 12 iunie a.c., Proiectul de Ordin al ministrului finantelor publice privind completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial.

Propunerile, sugestiile sau opiniile dvs. pe marginea proiectului de act normativ se pot transmite in termen de 10 zile de la publicare, la urmatoarea adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.ro.


I. Cadrul de reglementare

Potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice emite reglementarile contabile aplicabile operatorilor economici si persoanelor juridice fara scop patrimonial.
Aceste entitati intocmesc situatii financiare anuale, respectiv raportari contabile anuale, potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, respectiv Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
Situatiile financiare anuale, respectiv raportarile contabile anuale, se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 
Ulterior acestei depuneri pot fi constatate erori privind unele informatii cuprinse in raportarile respective.


Pentru reglementarea modului de corectare a erorilor a fost emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. Acest ordin a fost completat ulterior prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 543/2017, care a prevazut expres posibilitatea de corectare conform procedurii respective in cazul depunerii de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric.


II. Aspecte reglementate de proiectul de ordin

Prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul mentionarii exprese a posibilitatii corectarii erorilor determinate de completarea eronata a codului unic de inregistrare al entitatii raportoare, respectiv a indicatorilor raportati prin formularul "Bilant"/"Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii", daca valoarea acestor indicatori poate fi dovedita de alte documente (de exemplu, act constitutiv din care rezulta valoarea capitalului social, contracte care prevad scadenta unor sume de plata etc.), nu doar cele contabile si acest aspect este cuprins in declaratia pe propria raspundere depusa de administrator.

Referitor la termenul maxim de corectare a acestor erori, se aplica prevederile aplicabile tuturor categoriilor de erori mentionate la pct. 3 din procedura. Astfel, conform pct. 121, pentru elementele prevazute la pct. 3 din procedura nu este prevazut un termen maxim de corectare. Ca urmare, pot fi corectate inclusiv erorile corespunzatoare raportarilor aferente exercitiilor financiare anterioare/anilor anteriori datei intrarii in vigoare a proiectului de ordin.

Având in vedere cele de mai sus, a fost elaborat prezentul proiect de Ordin al ministrului finantelor publice privind completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, pe care vi-l supunem spre aprobare.

Proiectul se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru consultare publica.
Puteti consulta proiectul AICI.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016