
Raportul Special
realizat de specialisti
Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 30 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice pentru achizitionarea de certificate de trezorerie si obligatiuni de stat de tip benchmark.
Important!
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit Examen Consultant Fiscal 2025
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.
Dobanda (cuponul) se plateste anual la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, cu modificarile ulterioare, pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 5 ani, si la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii martie 2009, pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani, fiind determinata conform formulei:
D = VN* r/frecventa anuala a cuponului (1),
in care:
D = dobanda (cupon);
VN = valoarea nominala;
r = rata cuponului.
Daca data la care trebuie efectuata una dintre platile aferente titlului de stat este o zi de sarbatoare sau o zi nelucratoare, plata se va face in urmatoarea zi lucratoare, fara obligarea la dobanzi moratorii. Titlurile de stat care se regasesc in aceasta situatie raman in proprietatea detinatorului inregistrat si nu pot fi tranzactionate.
----------------------------------------------------------------
Fii expert in Codul Fiscal si asigura-te ca ai inregistrari contabile corecte si perfect legale
Consilier Codul Fiscal - Taxe si Impozite pentru Contabili 2009 are solutii pentru orice cheltuieli impuse in Codul Fiscal!
----------------------------------------------------------------
ORDIN nr. 3.091 din 4 noiembrie 2009
privind prospectul de emisiune a obligatiunilor de stat cu dobanda denominate in euro lansate in luna noiembrie 2009
Emitent : MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in : MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 5 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice pentru achizitionarea de obligatiunil de stat cu dobanda.
Important!
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat cu dobanda este de 100.000 euro.
Metoda de vanzare este licitatia si va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret uniform.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 6 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Executarea acestora se va efectua la rata dobanzii finale a licitatiei. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitiva sau necompetitiva va fi de minimum 100.000 euro.
Rascumpararea obligatiunilor de stat cu dobanda denominate in euro se va efectua la data scadentei, prin creditarea conturilor corespondente in euro ale dealerilor primari si/sau ale institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari, detinatori inregistrati, comunicate oficial Bancii Nationale a Romaniei cu cel putin doua zile lucratoare anterior datei scadentei, cu suma reprezentand valoarea nominala a obligatiunilor de stat cu dobanda denominate in euro, inclusiv dobanda aferenta acestora.
----------------------------------------------------------------
ORDIN nr. 1.607 din 26 octombrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa
Emitent : MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in : MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 5 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toti contribuabilii care achita impozite si taxe, cat si organele fiscale care gestioneaza colectarea acestora.
Important!
I. Depunerea declaratiei
1. Declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit pana la data de 25 aprilie inclusiv a anului urmator.
Contribuabilii prevazuti la art. 34 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit, precum si contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, din pomicultura si viticultura au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Contribuabilii prevazuti la art. 34 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare depun declaratia anuala de impozit pe profit fara a depune formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului de raportare.
In cazul asocierilor fara personalitate juridica, pentru impozitul pe profit datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si retinut de persoana juridica responsabila nu se completeaza si nu se depune declaratia anuala de impozit pe profit.
Contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului fiscal au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului.
La completarea formularului se au in vedere prevederile Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si deciziile Comisiei fiscale centrale constituite la nivelul Ministerului Finantelor Publice si cele ale Comisiei de proceduri fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In ceea ce priveste aplicarea dispozitiilor referitoare la impozitul minim, se vor avea in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Hotararii Guvernului nr. 488/2009 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004.
----------------------------------------------------------------
Consilier Codul Fiscal - Taxe si Impozite pentru Contabili 2009
totul despre taxe si impozite
----------------------------------------------------------------
CIRCULARA nr. 40 din 2 noiembrie 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna noiembrie 2009
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 2 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes general, pentru toate persoanele a caror activitate este influentata de politica de dobanzi stabilita de Banca Nationala a Romaniei.
Important!
Pentru luna noiembrie 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 8,00% pe an.
----------------------------------------------------------------
ORDIN nr. 570 din 23 octombrie 2009
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 289/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice
Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 750 din 4 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza, in primul rand, consumatorii din contractele de credit care beneficiaza de o serie de facilitati pentru amanarea unor plati.
Important!
Prin facilitatile financiare similare prevazute la art. 2 lit. c) din Legea nr. 289/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice, republicata, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare lege, se vor intelege, fara a fi limitativa enumerarea de mai jos, operatiunile in cadrul carora sunt utilizati termeni ca: "rata de plata, transa periodica de plata ori etapa de achitare", in situatia in care scopul acestora este acordarea unui credit pentru consum catre consumator sub forma unei amanari a platii, cum ar fi contractele de leasing financiar care au ca obiect final al contractului transferul unui drept de proprietate asupra unui bun mobil sau ca optiune a consumatorului de a alege transferul dreptului de proprietate asupra sa a bunului respectiv, la un moment dat.
In intelesul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. e) din lege, se vor include in calculul dobanzii anuale efective, denumita in continuare DAE, costurile la consumator legate de asigurarile impotriva riscului de neplata in cazul decesului, invaliditatii, imbolnavirii sau somajului consumatorului (de exemplu, asigurarile de viata si altele asemenea), in masura in care acordarea creditului presupune si este conditionata de incheierea unor astfel de asigurari.
Obligatia legala prevazuta la art. 5 din lege privind publicarea DAE se aplica in cazul acelor produse pe care creditorul sau intermediarul de credit le promoveaza public si in situatia in care oferta publica este insotita de date referitoare la nivelul dobanzii sau al oricaror altor costuri ale creditului.
In vederea respectarii obligatiei de a mentiona DAE "clar si inteligibil" se vor adopta urmatoarele masuri: cifrele/literele prin care se exprima DAE si cifrele/literele prin care este afisat pretul bunului ce urmeaza a fi achizitionat prin credit, cu mentionarea sumei si perioadei pentru care este calculata DAE (6 luni, 12 luni, 18 luni), vor avea aceeasi dimensiune, caracter si culoare si vor fi scrise pe aceeasi culoare de fond.
Prevederile art. 9 alin. (2) din lege se aplica doar in cazul contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice, acordate sub forma de avans in cont curent (linii de credit), altele decat cele acoperite printr-un instrument de plata tip carte de credit, prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f) din lege, si in cazul facilitatilor de tip "descoperit de cont" acceptate tacit, atunci cand acestea se prelungesc peste o perioada de 3 luni, prevazute la art. 9 alin. (3) din lege.
Informarea consumatorului asupra oricarei modificari in ceea ce priveste dobanda anuala sau celelalte costuri intervenite ulterior datei semnarii contractelor de credit prevazute mai sus se va face cel tarziu pana la data la care creditorul dispune intrarea in vigoare a deciziei interne de punere in aplicare a hotararii consiliului/comitetului de conducere colectiva care a stabilit noile dobanzi anuale sau costuri asociate.
Dobanda anuala prevazuta la art. 9 din lege este dobanda stabilita de creditor potrivit normelor interne.
Comunicarea dobanzii anuale in forma stabilita de creditor nu ii exonereaza pe creditori si pe intermediarii de credit de la obligatia legala de a informa consumatorul si asupra tuturor celorlalte costuri generate de incheierea contractului de credit.
In cadrul raporturilor contractuale existente, de natura celor reglementate la art. 15 alin. (1) din lege, creditorul raspunde pentru despagubirea consumatorului daca actiunile consumatorului impotriva furnizorului au esuat si numai in limita sumei reprezentand costul total al creditului la consumator, platita efectiv creditorului de catre consumator pana la momentul initierii actiunii impotriva creditorului, mai putin costurile prevazute la art. 4 alin. (2) din lege.
Creditorii care acorda credite de nevoi personale fara a avea un contract de exclusivitate cu vanzatorul si care au puncte de lucru in incinta sau in imediata vecinatate a spatiilor de vanzare sau care prin orice alte mijloace pot induce consumatorului ideea ca sunt legati de vanzator printr-un contract vor informa consumatorii cu privire la faptul ca nu au o relatie contractuala cu respectivul vanzator si ca nu sunt responsabili pentru situatia in care vanzatorul restituie catre consumator doar contravaloarea produsului, dobanzile si celelalte costuri platite pana in acel moment fiind suportate de consumator.
Conditionarea recunoasterii garantiilor constituite de consumator in favoarea creditorului de indeplinirea de catre creditor a obligatiilor sale contractuale, astfel cum se prevede la art. 17 alin. (3) din lege, conduce la imposibilitatea creditorului de a se folosi de aceste garantii pana in momentul ducerii la indeplinire a obligatiilor sale contractuale.
----------------------------------------------------------------
ORDIN nr. 1.104 din 27 octombrie 2009
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.156/2005 privind tarifele pentru prestatiile specifice realizate de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 750 din 4 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care beneficiaza de serviciile prestate de Autoritatea Rutiera Romana, pentru care se percep tarife.
Important!
Eliberarea licentei de transport pentru transportul de marfuri, eliberarea licentei de transport pentru transportul de persoane, eliberarea certificatului de transport in cont propriu - pentru o bucata (tarif pentru 5 ani) - 353 lei
Eliberarea copiei conforme a licentei de transport sau a certificatului de transport in cont propriu (autovehicul) pentru transport rutier de marfuri ori de persoane, precum si eliberarea copiei conforme a licentei de transport sau a certificatului de transport in cont propriu ocazionata de suspendarea celei eliberate initial - pentru o bucata (tarif pentru un an) - 260 lei
Eliberarea licentei de traseu judetean pentru autovehiculele active necesare efectuarii traseului, eliberarea licentei de traseu judetean suplimentar fata de numarul de licente
de traseu eliberate pentru autovehiculele active necesare pentru efectuarea traseului - pentru o cursa (tarif pentru 3 ani) - 127 lei
Eliberarea licentei de traseu interjudetean - pentru o cursa (tarif pentru 5 ani) - 650 lei
Inlocuirea certificatelor profesionale pentru conducatorii auto ca urmare a eliberarii celor tip cartela (tarif pentru o bucata) - 39 lei
Avizarea programelor scolare pentru scolile de conducatori auto - pentru o categorie sau subcategorie, precum si avizarea programelor de invatamant ale cursurilor de pregatire profesionala in vederea atestarii conducatorilor auto pentru transportul in regim de taxi sau in regim de inchiriere - pentru o bucata - 82 lei
Eliberarea cartelelor tahografice - pentru o bucata (tarif pentru 5 ani), precum si innoirea, inlocuirea sau schimbarea cartelelor tahografice conform prevederilor art. 9 alin. (2), art. 11 alin. (2) sau art. 13 alin. (2) din Normele tehnice privind eliberarea, inlocuirea, schimbarea si innoirea cartelelor tahografice, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului. nr. 116/2006 (tarif pentru o bucata) - 239 lei
----------------------------------------------------------------
HOTARARE nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009
pentru implementarea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural pe anul 2009, instituit prin Ordonanta Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural
Emitent: GUVERNUL
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza unitatile administrativ-teritoriale care primesc finantare pentru dezvoltarea infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural.
Important!
Se aproba repartizarea sumei de 159.922 mii lei pe proiecte, pentru finantarea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural pe anul 2009, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata, potrivit anexelor nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezenta hotarare.
Suma prevazuta la alin. (1) se utilizeaza pentru finantarea tuturor cheltuielilor eligibile necesare realizarii obiectivelor de investitii prevazute in cererile de finantare declarate eligibile, selectate in conditiile legii, in baza criteriilor stabilite in Ghidul de eligibilitate si in Ghidul solicitantului.
Unitatilor administrativ-teritoriale prevazute in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezenta hotarare, li se retrag sumele alocate prin Hotararea Guvernului nr. 432/2009 privind repartizarea pe proiecte a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural, pentru executia lucrarilor prevazute in cererile de finantare declarate eligibile in cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural, ca urmare a faptului ca au primit finantare din alte surse decat prin Programul de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural.
Ordonatorii principali de credite raspund de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor art. 1.
Unitatilor administrativ-teritoriale prevazute in anexele nr. 1 si 2 li se asigura finantarea proiectelor din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata alocate bugetelor locale, pana la nivelul sumei rezultate in urma indeplinirii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica, dar nu mai mult decat suma prevazuta in cererea de finantare aprobata potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2007, cu modificarile ulterioare.
Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in volumul si in structura bugetului de stat pe anul 2009.
Cererea de suplimentare a finantarii va fi insotita de urmatoarele documente:
a) nota de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea modificarii de solutie intervenite, insusita de reprezentantul legal al unitatii administrativ-teritoriale si de proiectant;
b) studiul de fezabilitate actualizat ca urmare a modificarii de solutie intervenite, intocmit in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;
c) hotararea consiliului local al unitatii administrativ-teritoriale pentru aprobarea noilor indicatori tehnico-economici ai investitiei.
In urma analizei cererii de suplimentare a finantarii si a documentelor justificative, Comisia va putea aproba noua valoare de finantare, fara a depasi valoarea maxima stabilita in art. 8 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2007, cu modificarile ulterioare.
Documentele prevazute la alin. (4^1) vor fi transmise Comisiei, in doua exemplare, unul in original si unul in copie, in conformitate cu procedurile prevazute in Ghidul de eligibilitate.
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 24 - 28 noiembrie 2008Noutati LEGISLATIE FISCALA 14 - 18 septembrie 2009Noutati LEGISLATIE FISCALA 12 - 16 octombrie 2009 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 23 - 27 martie 2009Noutati LEGISLATIE FISCALA 29 septembrie - 03 octombrie 2008Ultimele articole
Reevaluarea imobilizarilor corporale. Un ghid pur si simplu indispensabil pentru contabiliCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiD300 in 2024. ANAF elimina mai multe randuri din formular si adauga noi instructiuni de completareConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Articole similare
OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeNou proiect privind aprobarea OG nr.24 din 2012. Modificari in Codul fiscal!OFICIAL! CEREREA de eliberare a vizei anuale pentru exercitarea activitatii de audit financiar de catre firma de auditUPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in MONITORUL OFICIAL!Se modifica din nou legea insolventeiUltimele articole
Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaImpozitul pe constructii 2025. Ce schimbari au fost aduse prin OUG 21/2025Verificarea si depunerea Declaratiei Unice. La ce sa fie atenti contribuabilii in 2025Impozitul pe constructii. Bonificatie de 10% pentru firmele care achita impozitul pana pe data de 25 maiSfaturi de la experti
Intrebare: Referitor la declaratia 406-SAF-T, care trebuie depusa de o asociatie cu activitate economica, platitoare de TVA lunar si care are codul de TVA diferit de codul fiscal (CUI-ul) normal, puteti, va rog, sa-mi spuneti de pe care cod...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Vanzare mangal pe teritoriul Romaniei. Taxare inversa
Intrebare: Daca o societate a achizitionat mangal printr-o achizitie intracomunitara, iar ulterior vinde acest mangal pe teritoriul Romaniei unei persoane juridice inregistrate in scopuri de TVA, acest tip de activitate intra in sfera...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177
E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?
Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA