Raportul Special
realizat de specialisti
ORDIN nr. 12 din 24 iulie 2009
pentru modificarea si completarea unor acte normative privind calculul marjei de solvabilitate de care dispune asiguratorul/reasiguratorul, al marjei de solvabilitate minime si al fondului de siguranta
Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 5 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza asiguratorii care sunt autorizati sa practice asigurari generale si au obligatia sa detina permanent o marja de solvabilitate disponibila.
Important!
Conform perioadei de referinta prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b), la o treime din valoarea obtinuta in cazul perioadei de referinta de 36 de luni sau la o septime din valoarea obtinuta in cazul perioadei de referinta de 84 de luni, dupa caz, se aplica un procent de 26% pentru sumele a caror valoare este de pana la echivalentul a 40,3 milioane euro si, respectiv, de 23% pentru sumele reprezentand excedentele peste echivalentul a 40,3 milioane euro, iar rezultatele astfel obtinute se aduna."
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SAF-T Ghid de raportare corecta
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Valoarea minima a fondului de siguranta pentru asigurarile generale este echivalentul in lei a 2,3 milioane euro. Daca asiguratorul subscrie unul sau mai multe riscuri incadrate in clasele 10, 11, 12, 13, 14 sau 15 mentionate la titlul B ?Asigurari generale? din anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, valoarea minima a fondului de siguranta va fi echivalentul in lei a 3,5 milioane euro. In cazul societatilor mutuale, valoarea minima a fondului de siguranta se reduce cu o patrime.
Daca marja de solvabilitate disponibila scade sub valoarea fondului de siguranta, consiliul de administratie si/sau consiliul director sunt/este obligate/obligat, de indata, sa convoace adunarea generala extraordinara pentru efectuarea majorarii capitalului social al societatii.
In termen de 5 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a convocarii adunarii generale extraordinare a actionarilor, societatea va prezenta Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor:
a) dovada convocarii adunarii generale extraordinare si propunerea de hotarare de majorare a capitalului social;
b) analiza detaliata a factorilor care au dus la scaderea marjei de solvabilitate disponibile sub valoarea fondului de siguranta;
c) planul detaliat de masuri pe care societatea le va lua in vederea evitarii scaderii marjei de solvabilitate disponibile sub valoarea fondului de siguranta, pentru o perioada de cel putin un an.
Efectuarea operatiunii de majorare a capitalului social, inclusiv varsarea capitalului social subscris, nu va putea depasi 60 de zile calendaristice de la data convocarii adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Daca marja de solvabilitate disponibila scade sub valoarea fondului de siguranta, consiliul de administratie si/sau consiliul director sunt/este obligate/obligat, de indata, sa convoace adunarea generala extraordinara pentru efectuarea majorarii capitalului social al societatii.
In termen de 5 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a convocarii adunarii generale extraordinare a actionarilor, societatea va prezenta Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor:
a) dovada convocarii adunarii generale extraordinare si propunerea de hotarare de majorare a capitalului social;
b) analiza detaliata a factorilor care au dus la scaderea marjei de solvabilitate disponibile sub valoarea fondului de siguranta;
c) planul detaliat de masuri pe care societatea le va lua in vederea evitarii scaderii marjei de solvabilitate disponibile sub valoarea fondului de siguranta, pentru o perioada de cel putin un an.
Efectuarea operatiunii de majorare a capitalului social, inclusiv varsarea capitalului social subscris, nu va putea depasi 60 de zile calendaristice de la data convocarii adunarii generale extraordinare a actionarilor.
========================
ORDIN nr. 729 din 17 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea si recuperarea cheltuielilor reprezentand asistenta medicala acordata in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii la care Romania este parte
Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in special Casa de Asigurari de Sanatate prin care se deruleaza operatiunile de rambursare a cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale persoanelor asigurate in sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romania, aflate pe teritoriul altor state, in baza documentelor internationale.
Important!
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate deschide la o institutie de credit un cont in lei in care casele de asigurari de sanatate vor vira sumele reprezentand cheltuielile ocazionate de acordarea prestatiilor de boala si maternitate si a indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate asiguratilor proprii de catre furnizori de servicii medicale din alte state, in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii.
Institutia de credit prevazuta la alin. (1) va fi selectata de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin aceasta institutie de credit se deruleaza operatiunile de decontare ocazionate de acordarea serviciilor medicale furnizate in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii.
Acoperirea diferentelor de curs valutar ce rezulta din operatiunile de decontare a cheltuielilor ocazionate de acordarea prestatiilor de boala si maternitate in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii se realizeaza din bugetul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
In conditiile in care un asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romania se deplaseaza intr-un stat membru al Uniunii Europene cu scopul de a primi tratament medical, fara aprobarea prealabila a casei de asigurari de sanatate unde este luat in evidenta ca persoana asigurata, acesta suporta contravaloarea serviciilor medicale acordate.
La solicitarea scrisa a asiguratului, a unui membru al familiei (parinte, sot/sotie, fiu/fiica) sau a unei persoane imputernicite de acesta, insotita de documente justificative, casa de asigurari de sanatate ramburseaza contravaloarea serviciilor medicale acordate potrivit alin. (1) si platite de acesta, la nivelul tarifelor prevazute la alin. (5).
Dupa intocmirea notei de calcul al sumei care se ramburseaza conform prevederilor alin. (2), casa de asigurari de sanatate va solicita alocarea de prevederi bugetare utilizand modelul de solicitare pentru acordare de prevedere bugetara prevazut la anexa nr. 3.
Rambursarea cheltuielilor in conditiile alin. (1), (2) si (3) se efectueaza de catre casa de asigurari de sanatate unde este luata in evidenta persoana asigurata catre asiguratul care solicita rambursarea, in lei.
Nivelul la care se realizeaza operatiunea de rambursare prevazuta la alin. (4) se stabileste dupa cum urmeaza:
a) pentru serviciile medicale de specialitate din ambulatoriu, medicamentele in tratamentul ambulatoriu, precum si dispozitivele medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau functionale in ambulatoriu: tarife exprimate prin valoarea definitiva a punctului, stabilita in trimestrul anterior datei la care s-a platit serviciul, tarife maximale, tarife, procent din tarife, preturi de referinta, procent din preturile de referinta, preturi de decontare, prevazute de actele normative in vigoare care reglementeaza sistemul de asigurari sociale de sanatate in vigoare la data efectuarii platii serviciului de catre asigurat;
b) pentru spitalizarea continua: ICM x TCP, unde ICM este cel mai mare indice de case-mix, aferent spitalelor din Romania si prevazut in actele normative care reglementeaza sistemul de asigurari sociale de sanatate in vigoare la data efectuarii platii serviciului de catre asigurat, iar TCP este tariful pe caz ponderat al aceluiasi spital, aferent aceluiasi an;
c) pentru spitalizarea de zi: o treime din suma rezultata in urma aplicarii procedurii prevazute la lit. b).
========================
ORDIN nr. 2.408 din 30 iulie 2009
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.235/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003
Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 5 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile publice, care indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, efectueaza operatiunile de incasari si plati prin unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal.
Important!
Din conturile deschise la Trezoreria Statului nu pot fi dispuse plati pe baza de bilete la ordin, cu exceptia celor dispuse pe baza de bilete la ordin emise anterior intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Decontarea biletelor la ordin emise de operatorii economici si serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale se efectueaza din conturile deschise pe numele acestora la institutii de credit.
In scopul decontarii biletelor la ordin, operatorii economici si serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale pot transfera sumele necesare decontarii, pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), din conturile proprii deschise la Trezoreria Statului in conturile deschise la institutiile de credit, astfel incat acestea sa fie disponibile in conturile din care se efectueaza decontarea biletelor la ordin cu doua zile lucratoare inainte de scadenta acestora.
La transferul sumelor necesare decontarii biletelor la ordin in conturile deschise la institutii de credit, serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale vor prezenta unitatilor Trezoreriei Statului o copie a biletului la ordin din care sa rezulte obligatia de plata si scadenta acesteia.
Formularele biletelor la ordin emise de operatorii economici si serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale vor fi puse la dispozitia acestora de catre institutii de credit.
Biletele la ordin emise de operatorii economici si serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale pot fi avalizate de catre autoritatile administratiei publice locale, in conditiile prevederilor art. 61 alin. (3) si art. 62 alin. (3) din Legea privind finantele publice locale nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Transferul fondurilor necesare decontarii biletelor la ordin emise de operatorii economici si serviciile publice, avalizate de autoritatile administratiei publice locale, se efectueaza din conturile de cheltuieli ale bugetelor locale, pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), astfel incat acestea sa fie disponibile in conturile din care se efectueaza decontarea biletelor la ordin cu doua zile lucratoare inainte de scadenta acestora.
La transferul sumelor necesare decontarii biletelor la ordin in conturile deschise la institutii de credit, serviciile publice din subordinea autoritatilor administratiei publice locale vor prezenta unitatilor Trezoreriei Statului o copie a biletului la ordin din care sa rezulte obligatia de plata si scadenta acesteia.
========================
ORDIN nr. 1.999 din 28 iulie 2009
pentru modificarea normelor tehnice de completare, utilizare si tiparire a declaratiei sumare si a documentului administrativ unic, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 9.988/2006
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care depun declaratii sumare pentru marfurile care intra pe teritoriul vamal al Comunitatii sub acoperirea unui titlu de tranzit.
Important!
2. La anexa nr. 2, punctul 13, litera A, CASETA 2: Expeditor/Exportator, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Se completeaza cu numarul EORI prevazut la art. 1 pct. 16 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei sau cu numarul de inregistrare in sistemul informatic atribuit de autoritatea vamala din Romania, dupa caz, urmat de numele si prenumele sau denumirea companiei si adresa completa a expeditorului/exportatorului. Structura numarului EORI este cea prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 312/2009 al Comisiei. Structura numarului de inregistrare in sistemul informatic este cea prevazuta in Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.554/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice privind inregistrarea in scopuri vamale a operatorilor economici si a altor persoane."
3. La anexa nr. 2, punctul 13, litera A, CASETA 8: Destinatar, al doilea paragraf se abroga.
4. La anexa nr. 2, punctul 13, litera A, CASETA 14: Declarant/Reprezentant, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Se completeaza cu numarul EORI prevazut la art. 1 pct. 16 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei si codul de reprezentare. Structura numarului EORI este cea prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 312/2009 al Comisiei."
5. La anexa nr. 2, punctul 13, litera A, CASETA 50: Principal obligat, prima teza a celui de-al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Se indica numele complet si adresa principalului obligat, precum si numarul EORI prevazut la art. 1 pct. 16 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei."
6. La anexa nr. 2, punctul 13, litera C, CASETA 8: Destinatar, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Se completeaza cu numarul EORI prevazut la art. 1 pct. 16 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei sau cu numarul de inregistrare in sistemul informatic atribuit de autoritatea vamala din Romania, dupa caz. Structura numarului EORI este cea prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 312/2009 al Comisiei. Structura numarului de inregistrare in sistemul informatic este cea prevazuta in Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.554/2009."
7. La anexa nr. 2, punctul 13, litera C, CASETA 14: Declarant/Reprezentant, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Se completeaza cu numarul EORI prevazut la art. 1 pct. 16 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei si codul de reprezentare. Structura numarului EORI este cea prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 312/2009 al Comisiei."
========================
ORDIN nr. 511 din 30 iulie 2009
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 40/2009 pentru stabilirea unor reguli detaliate de implementare a masurilor din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 si Programului operational pentru pescuit in ceea ce priveste aplicarea regulii cumulului ajutoarelor
Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura care gestioneaza sprijinul financiar alocat prin Programul operational pentru pescuit.
Important!
APDRP pentru PNDR si ANPA in calitate de autoritate de management pentru POP primesc de la institutia financiara o copie a contractului de creditare prevazut la alin. (2) si documentele prevazute in cadrul protocolului prevazut la art. 7 alin. (1).
Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit si Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, pe baza informatiilor comunicate de institutiile financiare, aproba diminuarea valorii sprijinului acordat prin PNDR, respectiv POP, cu nivelul deducerii calculat de institutiile financiare conform art. 2 alin. (2).
Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit si Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura au obligatia sa opereze deducerea corespunzatoare a sprijinului nerambursabil prin incheierea unui act aditional la contractul de finantare.
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura in calitate de Autoritate de management pentru POP si institutiile financiare care deruleaza fondurile alocate in baza Legii nr. 231/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, vor incheia protocoale de colaborare pentru stabilirea normelor detaliate de aplicare a metodologiei mentionate la art. 1.
========================
ORDIN nr. 515 din 4 august 2009
pentru modificarea Normelor metodologice privind conditiile de acordare a sprijinului financiar in vederea promovarii vinurilor pe pietele tarilor terte in campaniile viticole 2008/2009-2012/2013, cheltuielile eligibile, modalitatile de plata, de verificare si control, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 218/2009
Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care solicita si obtin sprijin financiar in sectorul vitivinicol.
Important!
Comisia M.A.P.D.R. va transmite Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura rezultatul selectiei si originalul documentatiilor pana la data de 3 iunie 2009, pentru campania viticola 2008/2009, si pana la 30 septembrie, pentru campaniile viticole urmatoare".
Pana la 23 iunie 2009, pentru campania viticola 2008/2009, si pana la 30 octombrie, pentru campaniile viticole urmatoare, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura va incheia cu solicitantul selectionat contractul-tip de punere in aplicare a programului de promovare.
Incheierea contractului este conditionata de constituirea la dispozitia Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura de catre solicitant sau in numele acestuia a unei garantii bancare de buna executie in cuantum de 2% din valoarea totala a sprijinului financiar comunitar si national.
Plata sprijinului financiar se realizeaza conform Hotararii Guvernului nr. 1.228/2008 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar comunitar producatorilor din sectorul vitivinicol, cu modificarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricola, Fondul european agricol de dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, din bugetul M.A.P.D.R., de la titlul VIII "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare", articolul 56.06 "Programe din Fondul European de Garantare Agricola".
========================
ORDIN nr. 1.998 din 28 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea destinatarilor agreati in cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR si a Normelor tehnice privind agrearea vehiculelor rutiere si containerelor pentru transportul marfurilor sub acoperirea carnetelor TIR
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care doresc sa obtina autorizatia de destinatar agreat in cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR.
Important!
Autorizatia de destinatar agreat in cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR se acorda, la cerere, in conditiile prevazute la art. 454a alin. (2), (3) si (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare.
In aplicarea art. 454a alin. (2) lit. b) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera ca o persoana primeste in mod regulat marfuri care au fost plasate sub regimul TIR atunci cand acea persoana primeste, in calitate de destinatar, marfuri transportate sub acoperirea carnetelor TIR, cel putin 50 de operatiuni TIR intr-un an calendaristic.
In aplicarea art. 454a alin. (2) lit. c) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizatia nu se acorda operatorilor economici care:
a) au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
b) inregistreaza debite fata de autoritatea vamala.
Certificatul de agreare individuala a unui vehicul rutier pentru transportul de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR se elibereaza, la cerere, de directia judeteana pentru accize si operatiuni vamale in a carei raza de competenta isi are sediul social proprietarul sau, dupa caz, utilizatorul vehiculului rutier.
Cererea de eliberare a certificatului de agreare individuala a unui vehicul rutier pentru transportul de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR se intocmeste in scris de operatorul economic si se prezinta directiei judetene pentru accize si operatiuni vamale competente, insotita de:
a) formularul certificatului de agreare, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975);
b) copia autorizatiei pentru utilizarea carnetelor TIR, eliberata pe numele solicitantului;
c) cartea de identitate a vehiculului, eliberata de Registrul Auto Roman pe numele proprietarului;
d) certificatul de inmatriculare al vehiculului, eliberat de organele de politie pe numele proprietarului;
e) contractul de utilizare (inchiriere), dupa caz;
f) 3 fotografii color ale vehiculului rutier care urmeaza a fi agreat, fixate pe un suport format A4 si care prezinta vehiculul rutier din fata, lateral dreapta si spate. La vehiculele rutiere prevazute cu usa laterala, fotografia se realizeaza numai pe aceasta parte.
Certificatele de agreare a containerelor se elibereaza, la cerere, de Directia tehnici de vamuire si tarif vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Cererea de eliberare a certificatului de agreare pe tip de constructie a containerelor se intocmeste in scris de constructor si se prezinta Directiei tehnici de vamuire si tarif vamal cu respectarea prevederilor alin. (8)-(11) din anexa nr. 7, partea a II-a, la Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975), insotita de:
a) formularul certificatului de agreare pe tip de constructie conform modelului II prevazut in apendicele 2 din anexa nr. 7, partea a II-a, la Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975);
b) documentele prevazute la alin. (10) si (11) din anexa nr. 7, partea a II-a, la Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975).
========================
ORDIN nr. 1.991 din 23 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare a regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care declara marfuri in vederea acordarii regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR.
Important!
Normele tehnice de utilizare a regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR se aplica tuturor marfurilor ce fac obiectul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR, prevazut in Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975), cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Conventia TIR, 1975.
Lucratorul vamal identifica NTD/NTSD-ul in aplicatia NCTS/TIR pe baza LRN-ului si verifica concordanta dintre datele inscrise in NTD/NTSD si datele inscrise in carnetul TIR si documentele insotitoare ale transportului, in conditiile prevederilor art. 454 alin. (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
In vederea acceptarii operatiunii de tranzit, biroul de plecare/intrare verifica:
a) corectitudinea datelor inscrise in carnetul TIR;
b) exactitatea manifestului marfurilor;
c) validitatea si valabilitatea carnetului TIR;
d) agrearea vehiculului sau containerului pentru transportul de marfuri sub acoperirea unui carnet TIR, cu exceptia cazului in care sunt transportate marfuri grele sau voluminoase conform celor definite la art. 1 p) din Conventia TIR, 1975.
Titularul/Reprezentantul poate solicita modificarea uneia sau mai multor date din carnetul TIR, respectiv NTD/NTSD, dupa ce acestea au fost acceptate de biroul de plecare/intrare.
Cererea continand datele ce urmeaza a fi modificate se depune la biroul de plecare/intrare.
Nu se accepta nicio modificare a carnetului TIR, respectiv NTD/NTSD, atunci cand cererea a fost depusa dupa ce biroul de plecare/intrare:
a) a informat titularul/reprezentantul ca va proceda la controlul marfurilor; sau
b) a stabilit deja ca unele date din declaratie sunt incorecte; sau
c) a acordat liber de vama.
Modificarea NTD/NTSD nu poate avea ca efect adaugarea/eliminarea unor categorii de marfuri.
========================
HOTARARE nr. 776 din 8 iulie 2009
privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltarii economice durabile
Emitent: GUVERNUL
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza interprinderile din mai multe sectoare de activitate care primesc ajutoare de stat.
Important!
Prezenta hotarare se aplica ajutoarelor acordate intreprinderilor din toate sectoarele, cu exceptia celor prevazute in Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei, astfel:
a) ajutoarelor care favorizeaza activitatile in sectorul pescuitului si acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura;
b) ajutoarelor care favorizeaza activitatile in domeniul productiei primare de produse agricole cuprinse in anexa I la Tratatul de instituire a Comunitatilor Europene;
c) ajutoarelor care favorizeaza activitatile in domeniul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:
- atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii unor astfel de produse achizitionate de la producatori primari sau comercializate de catre intreprinderile in cauza; sau
- atunci cand acordarea ajutorului este conditionata de obligatia de a fi directionat, partial sau integral, catre producatorii primari;
d) ajutoarelor care favorizeaza activitatile in sectorul carbunelui;
e) ajutoarelor regionale care favorizeaza activitatile in sectorul siderurgic;
f) ajutoarelor regionale care favorizeaza activitatile in sectorul constructiilor navale;
g) ajutoarelor regionale care favorizeaza activitatile in sectorul fibrelor sintetice.
Ajutorul de stat se acorda daca beneficiarul a prezentat o cerere in acest scop si autoritatea responsabila de administrarea schemei a confirmat ulterior in scris ca, sub rezerva unor verificari mai detaliate, proiectul indeplineste in principiu conditiile de eligibilitate stabilite in schema inaintea inceperii lucrarilor. Daca lucrarile incep anterior indeplinirii acestei conditii, intregul proiect nu mai este eligibil pentru ajutor.
========================
ORDIN nr. 1.444 din 31 iulie 2009
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2009
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 547 din 6 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate persoanele care beneficiaza de tichete de masa, a caror valoare se indexeaza.
Important!
Pentru semestrul II al anului 2009, incepand cu luna septembrie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, este de 8,72 lei.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Cum arata proiectul de buget pentru 2016?Tichetele de masa intra in venituri supuse popririi?Tichetele de masa in format electronic au inceput deja sa fie distribuite de o banca din RomaniaAngajatii care au salarii brute de peste 4.000 lei pot beneficia de facilitatile fiscale de 200 lei netaxabili?Din 18 decembrie 2021 angajatorii NU mai au voie sa acorde tichete cadou decat salariatilor firmeiUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 baniDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelNeclaritati privind noutatile fiscale din 2024? Afla acum solutiile pentru firma taTICHETE DE MASA: Cum vor fi impozitate in 2024 si care este valabilitatea lorSfaturi de la experti
Marfa importata neconforma. Retur
Intrebare: Firma noastra returneaza un lot de marfa achizitionata in anul 2024 de la un furnizor din Serbia. Furnizorul accepta returnarea acestor produse, dar doreste sa emita o nota de credit pentru contravaloarea produselor. Firma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Un avocat incaseaza in contul bancar o despagubire pentru un client in suma de 400.000 lei. El isi va opri onorariul de 40.000 lei si va vira persoanei fizice diferenta de 360.000 lei. Daca avocatul, datorita incasarii sumei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA