Raportul Special
realizat de specialisti
- partea a II-a -
ORDONANTA nr. 17 din 26 august 2009
pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii catre autoritatile administratiei publice locale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 31 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza transferul atributiilor de la Ministerul Sanatatii Publice catre autoritatile administratiei publice locale concomitent cu asigurarea resurselor umane, materiale si financiare necesare exercitarii acestora.
Important!
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Sumele respective se aproba anual, prin legea bugetului de stat, ca anexa la bugetul Ministerului Sanatatii, repartizate pe judete si municipiul Bucuresti. Repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale in care functioneaza institutiile respective se face de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti sau de catre autoritatile/institutiile de sanatate publica nationale.
************************************
ORDONANTA nr. 19 din 29 august 2009
cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 600 din 31 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate institutiile si autoritatile publice vizand rectificarea bugetelor alocate acestora.
Important!
Bugetul de stat pe anul 2009, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 si nr. 121 bis din 27 februarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza potrivit prevederilor prezentei ordonante.
Influentele asupra bugetului de stat pe anul 2009, detaliate la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli pe titluri, sunt prevazute in anexa nr. 1.
Detalierea influentelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli si pe ordonatori principali de credite este prevazuta in anexa nr. 2.
In bugetul Camerei Deputatilor, in anexa nr. 3/03/29, la fisa cod 03.51.01.002 "Definitivarea si amenajarea parcajului subteran de pe platforma Palatului Parlamentului", se majoreaza creditele de angajament aprobate pentru anul 2009 cu suma de 16.781 mii lei, cu diminuarea corespunzatoare a acestora din anii ulteriori.
Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa diminueze bugetul fondurilor externe nerambursabile cu suma de 19.317 mii lei, astfel: se majoreaza capitolul 51.08 "Autoritati publice si actiuni externe" cu suma de 34 mii lei, din care: titlul 10 "Cheltuieli de personal" se diminueaza cu suma de 12 mii lei, iar titlul 20 "Bunuri si servicii" se majoreaza cu suma de 46 mii lei si se diminueaza capitolul 67.08 "Cultura, recreere si religie", titlul 55 "Alte transferuri" cu suma de 19.351 mii lei.
Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa introduca la capitolul 51.08 "Autoritati publice si actiuni externe", la titlul 20 "Bunuri si servicii", un nou alineat 20.30.30 "Alte cheltuieli cu bunuri si servicii" cu suma de 46 mii lei.
Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa efectueze redistribuiri de credite bugetare si de angajament in anexa nr. 3/13/21 "Fisa proiectului cu finantare din fonduri externe nerambursabile de preaderare si alti donatori si din alte instrumente/fonduri postaderare", precum si actualizarea si introducerea unor programe si fise noi.
Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa diminueze "Veniturile curente" ale institutiilor publice finantate partial din venituri proprii cu suma de 1.267 mii lei si sa efectueze modificari in volumul si structura bugetelor acestora.
Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa introduca la anexa nr. 3/13/13 "Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate, dupa caz, pe anul 2009 (sumele alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii), la titlul 20 "Bunuri si servicii", un nou alineat 20.01.05 "Carburanti si lubrifianti" cu suma de 4 mii lei.
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa suplimenteze creditele de angajament aprobate pe anul 2009 astfel: cu suma de 39.370 mii lei in anexa nr. 3/16/22, cu suma de 983 mii lei in anexa nr. 3/16/20 la pozitia "Finantare externa nerambursabila", subpunctul "Programe PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila/ Facilitatea de tranzitie", si cu suma de 35 mii lei in anexa nr. 3/16/20 la pozitia "Buget de stat", subpunctul "Programe PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila/Facilitatea de tranzitie".
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca in anexa nr. 3/16/21, "Fisa proiectului cu finantare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, alti donatori si din alte instrumente/fonduri postaderare", proiectul "Facilitatea Schengen - Evaluarea procesului de implementare a obiectivelor Planului indicativ Schengen 2007-2009" a carui finantare se asigura prin redistribuire de sume in cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice.
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze in anexa nr. 3/16/25, punctul 1 "Programul operational Asistenta tehnica", la pozitia "Finantarea Uniunii Europene", urmatoarele modificari:
a) suplimentarea creditelor de angajament aprobate pe anul 2009 cu suma de 163.352 mii lei;
b) diminuarea creditelor bugetare aprobate pe anul 2009 cu suma de 279.435 mii lei.
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca in anexa nr. 3/16/29 o fisa noua "Modernizarea si securizarea punctelor de trecere a frontierei aflate in administrarea ANV" cod.16.51.01.5003, a carei finantare se asigura prin redistribuire, in limita sumelor aprobate in bugetul acestuia, la capitolul 51.10 "Autoritati publice si actiuni externe", titlul 71 "Active nefinanciare".
Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, ale art. 14 alin. (2) din Legea nr. 18/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 31 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricola, Fondul european agricol de dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, creditele bugetare de la titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" aprobate ordonatorilor principali de credite se diminueaza si/sau se redistribuie in conditiile prezentei ordonante, conform anexei nr. 2, in functie de stadiul implementarii proiectelor.
************************************
ORDONANTA nr. 20 din 29 august 2009
cu privire la rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2009
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 31 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile care administreaza bugetul asigurarilor sociale de stat care sufera modificari.
Important!
In bugetul asigurarilor sociale de stat veniturile aferente sistemului public de pensii se diminueaza la contributiile de asigurari sociale de stat cu suma de 5.053.527 mii lei si se majoreaza la subventii de la bugetul de stat cu suma de 5.540.900 mii lei.
Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat la capitolul 68.03 "Asigurari si asistenta sociala" se majoreaza la titlul "Asistenta sociala" cu suma de 500.000 mii lei si se diminueaza la titlul "Cheltuieli de personal" cu suma de 12.627 mii lei, iar la capitolul 69.03 "Asigurari si asistenta sociala pentru accidente de munca si boli profesionale" se majoreaza cu suma de 500 mii lei la titlul "Cheltuieli de personal" si se diminueaza cu aceeasi suma la titlul "Alte transferuri".
In bugetul asigurarilor sociale de stat se introduce in anexa 5/03/20/121 o fisa noua "c - Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate" cod 20.68.03.0001 SF, cu suma de 500 mii lei pentru anul 2009, si se majoreaza prevederile aprobate pentru fisa "b - Dotari independente" cod 20.68.03.001bBM-CP cu suma de 400 mii lei, prin diminuarea corespunzatoare a prevederilor aprobate pentru fisa "Extindere sediu CNPAS" cod 20.68.03.0005 cu suma de 700 mii lei si pentru fisa "Alte cheltuieli asimilate investitiilor" cod 20.68.03.01 si RK, cu suma de 200 mii lei.
Sumele alocate din credite externe in bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2009 la capitolul 68.06 "Asigurari si asistenta sociala" se diminueaza la titlul "Active nefinanciare" cu suma de 1.000 mii lei.
In bugetul asigurarilor pentru somaj, veniturile aferente sistemului asigurarilor pentru somaj se diminueaza la contributii de asigurari pentru somaj cu suma de 226.252 mii lei, cheltuielile se majoreaza la capitolul 68.04 "Asigurari si asistenta sociala" cu suma de 858.084 mii lei, prin majorarea cu 643.219 mii lei la titlul "Asistenta sociala", cu suma de 215.478 mii lei la titlul "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" si cu suma de 5.467 mii lei la titlul "Bunuri si servicii" si prin diminuarea cu 6.080 mii lei la titlul "Cheltuieli de personal", iar deficitul se majoreaza cu suma de 1.084.336 mii lei.
In bugetul asigurarilor pentru somaj, veniturile aferente sistemului asigurarilor pentru somaj se suplimenteaza la capitolul 45.04 "Sume primite de la UE in contul platilor efectuate" cu suma de 37.273 mii lei, suplimentandu-se cu aceeasi suma si cheltuielile la capitolul 80.04 "Actiuni generale economice, comerciale si de munca", titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare".
************************************
ORDONANTA nr. 24 din 29 august 2009
privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 601 din 31 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Finantelor Publice care poarta intreaga responsabilitate si asigura gestionarea fondurilor externe nerambursabile acordate prin Mecanismul financiar SEE, pentru tipurile de asistenta financiara nerambursabila.
Important!
Fondurile aferente Mecanismului financiar SEE se aloca conform prevederilor addendumului la Protocolul 38a al Acordului Spatiului Economic European si se utilizeaza in baza prevederilor Regulilor si procedurilor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a prevederilor Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.363/2007.
Ministerul Finantelor Publice poarta intreaga responsabilitate si asigura gestionarea fondurilor externe nerambursabile acordate prin Mecanismul financiar SEE, pentru tipurile de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), c) si d), prin conturi deschise la Banca Nationala a Romaniei si/sau la Trezoreria Statului.
Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze, pe parcursul intregului an, redistribuiri de credite bugetare si credite de angajament intre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si ai bugetelor fondurilor speciale, in functie de stadiul implementarii proiectelor acestora finantate in cadrul Mecanismului financiar SEE la nivelul fiecarui ordonator de credite, precum si in functie de modificarile determinate de realocarile de fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE efectuate in conformitate cu regulile si procedurile Mecanismului financiar SEE.
Pentru tipurile de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), c) si d), tipurile de conturi aferente derularii proiectelor finantate prin Mecanismul financiar SEE se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Administratorul fondului pentru ONG-uri asigura gestionarea fondurilor externe nerambursabile acordate prin Mecanismul financiar SEE, pentru tipul de asistenta financiara nerambursabila prevazut la art. 5 alin. (1) lit. b), prin conturi deschise la banci comerciale sau la Trezoreria Statului.
Mecanismul financiar SEE finanteaza urmatoarele tipuri de asistenta financiara nerambursabila, asa cum sunt definite prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.363/2007:
a) proiecte individuale;
b) Fondul pentru ONG-uri;
c) Fondul pentru sprijinirea cooperarii intre scoli/burse de scolarizare;
d) Asistenta tehnica pentru Ministerul Finantelor Publice, in calitate de Punct national de contact.
Sumele aferente tipurilor de asistenta financiara nerambursabila acordate de Oficiul mecanismului financiar in cadrul Mecanismului financiar SEE, prevazute la alin. (1) lit. a), c) si d), se primesc de Autoritatea de certificare si plata si se transfera Oficiului de Plati si Contractare PHARE in vederea rambursarii cheltuielilor eligibile in:
a) conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finantate proiectele respective, in cazul promotorilor de proiecte prevazuti la art. 6 alin. (1) lit. a) si c);
b) conturile de disponibilitati prin care se gestioneaza bugetele de venituri si cheltuieli ale promotorilor de proiecte prevazuti la art. 6 alin. (1) lit. b), d) si e).
Transferul sumelor de la Autoritatea de certificare si plata catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, precum si platile efectuate de Oficiul de Plati si Contractare PHARE in conturile promotorilor de proiecte, deschise la banci comerciale si/sau in sistemul Trezoreriei Statului, se efectueaza in lei, in cazul tipurilor de asistenta financiara nerambursabila prevazute la alin. (1) lit. a), c) si d).
Avansul este acordat promotorilor de proiecte, in limita stabilita prin contractul de implementare/acord numai in cazul in care acesta a fost solicitat si justificat in cadrul proiectului si aprobat de Oficiul mecanismului financiar, conform acordului de grant si Regulilor si procedurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sumele acordate ca avans pentru proiectele finantate in cadrul Mecanismului financiar SEE se deduc din valoarea cererilor de rambursare transmise de promotorii de proiecte, conform conditiilor predefinite si selectate de promotorii de proiecte, in concordanta cu prevederile contractului de implementare si cu Regulile si procedurile, cu modificarile si completarile ulterioare.
Promotorii de proiecte pot acorda din avansul primit sume partenerilor si contractorilor, dupa caz, in conditiile stabilite de Oficiul de Plati si Contractare PHARE prin contractele de implementare.
Daca niciun raport intermediar al proiectului nu a fost depus la Oficiul de Plati si Contractare PHARE de promotorul de proiecte in termen de maximum 6 luni de la primirea avansului, acesta se restituie Oficiului de Plati si Contractare PHARE in termen de 10 zile lucratoare de la expirarea termenului maxim de depunere.
************************************
CIRCULARA nr. 32 din 1 septembrie 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna septembrie 2009
EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 1 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor persoanelor interesate de politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei.
Important!
Pentru luna septembrie 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 8,53% pe an.
************************************
HOTARARE nr. 22 din 26 august 2009
pentru aprobarea Normei nr. 14/2009 privind utilizarea activului personal al participantului la un fond de pensii facultative
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 2 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza participantii la fondurile de pensii facultative, reglementand modul de utilizare a activului personal.
Important!
Prezenta norma reglementeaza modul in care activul personal al participantului este utilizat in cazul in care acesta:
a) a implinit varsta de 60 de ani si nu indeplineste una sau ambele conditii prevazute la art. 93 alin. (2) lit. b) si c) din Lege;
b) beneficiaza de pensie de invaliditate in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) decedeaza inainte de depunerea cererii pentru obtinerea unei pensii facultative conform art. 94 lit. c) din Lege.
Pana la adoptarea legii speciale privind organizarea si functionarea sistemului de plata a pensiilor reglementate si supravegheate de Comisie, in situatiile prevazute la art. 93 alin. (2) lit. a) si art. 94 lit. b) si c) din Lege, participantul sau beneficiarul, dupa caz, primeste suma existenta in contul sau, ca plata unica.
Participantul care indeplineste conditia prevazuta la art. 93 alin. (2) lit. a) si nu indeplineste una sau ambele conditii prevazute la art. 93 alin. (2) lit. b) si c) din Lege are dreptul sa opteze pentru:
a) intrarea in posesia contravalorii activului sau personal net, ca plata unica;
b) continuarea platii contributiilor, in cazul in care acesta continua sa desfasoare o activitate in sensul art. 74 alin. (1) din Lege dupa implinirea varstei de 60 de ani.
Participantul care, dupa implinirea varstei de 60 de ani, continua sa desfasoare o activitate in sensul art. 74 alin. (1) din Lege are dreptul sa solicite oricand, pe baza unei cereri de plata, contravaloarea activului sau personal net.
In cazul prevazut la art. 94 lit. b) din Lege, participantul are dreptul sa obtina contravaloarea activului sau personal net, ca plata unica.
In cazul invaliditatii de gradul I si in cazul invaliditatii de gradul II, cand se constata pierderea totala a capacitatii de munca, participantul are dreptul sa obtina contravaloarea activului sau personal net.
In cazul invaliditatii de gradul III, participantul are dreptul sa opteze, dupa caz, pentru:
a) suspendarea platii contributiilor;
b) continuarea platii contributiilor.
Participantul aflat in situatia prevazuta la alin. (3) lit. a) isi pastreaza drepturile pe toata perioada de suspendare a platii contributiilor la fondul de pensii facultative.
Pentru a primi contravaloarea activului personal net, participantul aflat in situatia prevazuta la art. 4 lit. a) depune la sediul administratorului fondului de pensii facultative o cerere scrisa prin care solicita plata drepturilor cuvenite, insotita de copia actului sau de identitate, valabil la data depunerii cererii, cu semnatura in original pe aceeasi pagina cu imaginea reprodusa prin copiere.
In cazul in care participantul aflat in situatia prevazuta la art. 4 lit. a) este reprezentat prin mandatar, mandatarul depune la sediul administratorului fondului de pensii facultative cererea scrisa prevazuta la alin. (1), insotita de procura speciala si autentica, de copia actului de identitate al participantului, valabil la data depunerii cererii, cu semnatura in original pe aceeasi pagina cu imaginea reprodusa prin copiere. Mandatarul depune, de asemenea, copia actului sau de identitate, valabil la data depunerii cererii, cu semnatura in original pe aceeasi pagina cu imaginea reprodusa prin copiere.
************************************
ORDIN nr. 2.562 din 28 august 2009
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii septembrie 2009
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 605 din 2 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza atat dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice pentru achizitionarea de certificate de trezorerie cu discount si de obligatiuni de stat de tip benchmark.
Important!
Valoarea nominala individuala a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei.
Metoda de vanzare este licitatia, care va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face dupa metoda cu pret multiplu.
Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Metoda de vanzare este licitatia, care va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimata sub forma procentuala, cu 4 zecimale.
Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice.
************************************
HOTARARE nr. 963 din 26 august 2009
pentru completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea actiunilor si categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor si limitelor pentru efectuarea de plati in avans din fonduri publice
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 3 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate autoritatile si institutiile publice stabilind categoriile de cheltuieli care se pot efectua din fondurile publice.
Important!
Achizitionarea de trenuri pentru metrou si calea ferata in scopul modernizarii parcului de material rulant - a) existenta unor contracte ferme incheiate in conditiile legii; b) se pot acorda avansuri de pana la 30% din valoarea contractului.
Articol adaugat in 10 septembrie 2009
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF: Calculator taxa auto 2012Sistemul e-Factura si e-Transport. Aspecte fiscaleOrdinul 3126/2019: Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si restructurarea obligatiilor bugetareBuletin informativ ANAF: 2 noutati fiscale au fost publicate in Monitor la final de aprilie 2023Prevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Plafonul de 250.000 euro se verifica pe baza veniturilor de la 31 decembrie 2024Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriImpozitul pe constructiile speciale, reintrodus din 2025. Cine va avea aceasta obligatieArticole similare
Studiu de caz: Achizitiile de servicii intracomunitare si Declaratia 390Cand e obligatorie stabilirea unui sediu permanent de catre un nerezident in Romania?Noi formulare aprobate. In atentia angajatorilor persoane fiziceCumul CIM si venituri din activitati independente CASS retroactiv pe 5 aniD112 in 2024. Cum se completeaza formularul din punct de vedere al programului de lucruUltimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaNoutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/2024Calendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024Articole similare
Cum se face incadrarea corecta a firmelor intr-o anumita categorie si cand trebuie depus bilantulStudiu de caz: Prelungirea termenului unui contract de leasing si regimul TVARevista Romana de Fiscalitate nr. 38, Aprilie 2010Bine faci, bine gaseste FISC-ul! Realizati impecabil manualul de politici contabileArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaUltimele articole
Reminder ANAF! Pana pe 30 decembrie 2024 trebuie depus formularul 394Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividendeBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareANAF dezminte informatiile conform carora din 2025 ar urma sa perceapa 10% din banii aflati in conturile contribuabililorControale ANAF. Studii de caz privind inspectiile fiscaleArticole similare
OUG 153/2020 a prelungit termenul pentru depunerea D100 si D101. Cum se evidentiaza impozitul in situatiile financiare anuale?Titlul II, Capitolul 2, partea IINou proiect privind creditele pentru intreprinderi. Cum se modifica Normele metodologiceVladescu anunta Sfarsitul! ...cotei unice, scaderea TVA si impozit progresiv, inclusiv pe toate pensiileDeclaratii cu termen-limita la 25 ianuarie 2014: Care sunt obligatiile contribuabililor?Ultimele articole
Dividende distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiControale ANAF. Studii de caz privind inspectiile fiscaleExemplu calcul recuperare pierdere fiscalaMEGA OFERTELE lunii decembrie de la R&S! Titluri de fiscalitate reduse cu pana la 75% si transport GRATUITArticole similare
ANAF poate stabili impozite din oficiu. Modificarile aduse de OANAF nr. 962/2016Produse accizabile: Ordinul 1136/2014 aproba noi Instructiuni pentru aplicatia EMCS ROTitlul III, Capitolul IV pct. 133 - 139Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFAObligativitatea inrolarii in SPV din martie 2022. Ce avantaje au persoanele fizice si juridiceUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Plafonul de 250.000 euro se verifica pe baza veniturilor de la 31 decembrie 2024Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriImpozitul pe constructiile speciale, reintrodus din 2025. Cine va avea aceasta obligatieSfaturi de la experti
Sediu fix.Sediu permanent in Bulgaria
Intrebare: Daca se folosesc resursele societatii din Romania (codul de TVA RO), adica: - programul de gestiune; - programul de facturare; - angajatii care vor emite NIR-urile pentru achizitia din Spania catre depozitul din BG (folosindu-se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum procedez in situatia in care: Eu - firma ABC am contract cu aceasta persoana, pictorita, iar valoarea contractului este mai mica de 12 salarii. In luna in care s-a executat lucrarea (lucrarea se intinde...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA