Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Certificatul de atestare fiscala in 2019

05-Feb-2019
143614

In ceea ce priveste certificatul de atestare fiscala in 2018, se mentin prevederile aduse odata cu actul publicat in Monitorul Oficial nr. 954 din 23 decembrie 2015. Vorbim astfel de OPANAF 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.



Din 2017, odata OMFP 660/2017, prin Spatiul Privat Virtual se poate comunica inclusiv certificatul de atestare fiscala!

Aflati mai multe detalii privind certificatul de atestare fiscala si AICI!

CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA publicata de MFP!


CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA in scopul eliberarii este pentru radiere din registrul in care ati fost inregistrat!


Va prezentam mai jos principalele aspecte cu privire la eliberarea certificatului de atestare fiscala si a certificatului de obligatii bugetare:

I. Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal central competent:

- la solicitarea contribuabililor/platitorilor;
- la solicitarea institutiilor/autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
- din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
- la solicitarea detinatorilor de titluri de participare la o societate;
- la solicitarea oricarei persoane fizice sau juridice, alta decat cea prevazuta la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulteriuoare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, numai cu acordul scris al contribuabilului in cauza;
- la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea.

>> Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi:
- depusa la registratura organului fiscal central competent;
- trimisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau
- comunicata online organului fiscal prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual"

(Art. 1 din OPANAF 3654/2015)

>>> In situatia in care contribuabilul are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile contractante (definite potrivit OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, odata cu cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala depune, in original, si codumentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la acestea.

In cazul in care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distanta, documentul eliberat de autoritatile contractante se depune in original la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise in certificatul de atestare fiscala sunt valabile numai in cazul in care coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

In acest sens, documentul emis de autoritatea contractanta trebuie sa cuprinda, obligatoriu, urmatoarele elemente:

- denumirea autoritatii contractante;
- data emiterii documentului;
- numarul si data incheierii contractului dintre contribuabil si autoritatea contractanta;
- sumele certe, lichide si exigibile datorate pana la data emiterii documentului de catre autoritatea contractanta defalcaye pe fiecare contract in parte;
- precizarea ca documentul este emis in vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala;
- numele, prenumele, functia si semnatura persoanelor imputernicite ale autoritatii contractante (art. 1 din OPANAF 3654/2015)

>> Certificatul de atestare fiscala se emite in maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii/adresei de eliberare a acestuia. (art. 5 din OPANAF 3654/2015)

*In situatia contribuabilului/platitorului supus unei inspectii fiscale, care solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala in scopul radierii din registrele in care a fost inregistrat, certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, dupa caz.

*Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice, sau 90 de zile, de catre persoanele fizice.

>> Eliberarea certificatului de atestare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru (art. 2 din OPANAF 3654/2015)

>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere trebuie sa depuna cererea la organul fiscal central in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

In cerere va fi mentionat si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal central competent verifica:

- dosarul fiscal al contribuabilului, cu exceptia declaratiilro informative si a bilanturilor contabile;

- fisa pentru evidenta analiticia pe platitori a contribuabilului;

- existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;

- existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala decizii de compensare/restituire;

- existenta documentului eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul/platitorul le are de incasat de la acestea;

- existenta acordului scris al contribuabilului pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. e) conform modelului prevazut in anexa nr. 1;

- existenta documentului care dovedeste deschiderea procedurii succesorale notariale pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. f) din OPANAF 3654/2015.

>> Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:

a) sectiunea A "Obligatii fiscale si alte obligatii bugetare";
b) sectiunea B "Sume de rambursat/restituit";
c) sectiunea C "Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile";
d) sectiunea D "Alte mentiuni".

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 6 din OPANAF 3654/2015.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantuli, iar exemplarul al doilea este pastrat la organul fiscal central emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Certificatul de atestare fiscala poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat intre institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central competente, potrivit legii, si stampila organului emitent. (art. 11 alin. (4) din OPANAF 3654/2015)

II. Certificatul de obligatii bugetare se elibereaza de catre organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor bugetare ale contribuabililor persoane juridice, la solicitarea institutiei publice implicate in procesul de privatizare, in urmatoarele situatii:

a) pentru completarea documentatiei necesare procesului de privatizare, conform reglementarilor legale in vigoare;
b) pentru acordarea de inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform reglementarilor legale in vigoare;
c) pentru alte situatii prevazute de lege.

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 16 din OPANAF 3654/2015.

>> Eliberarea certificatului de obligatii bugetare nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru.

 

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Certificatul de atestare fiscala in 2019":
Rating:

Nota: 3.95 din 47 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016