Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Certificatul de atestare fiscala in 2017

28-Sep-2017
25911

In ce priveste certificatul de atestare fiscala in 2017, se mentin prevederile aduse odata cu actul publicat in Monitorul Oficial nr. 954 din 23 decembrie 2015. Vorbim astfel de OpANAF 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.



Din 2017, odata OMFP 660/2017, prin Spatiul Privat Virtual se poate comunica inclusiv certificatul de atestare fiscala!

Aflati mai multe detalii privind certificatul de atestare fiscala si AICI!

CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA publicata de MFP!

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA in scopul eliber?rii este pentru radiere din registrul in care ati fost inregistrat!


Va prezentam mai jos principalele aspecte cu privire la eliberarea certificatului de atestare fiscala si a certificatului de obligatii bugetare:

I. Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal central competent:

- la solicitarea contribuabililor/platitorilor;
- la solicitarea institutiilor/autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
- din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
- la solicitarea detinatorilor de titluri de participare la o societate;
- la solicitarea oricarei persoane fizice sau juridice, alta decat cea prevazuta la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulteriuoare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, numai cu acordul scris al contribuabilului in cauza;
- la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea.

>> Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi:
- depusa la registratura organului fiscal central competent;
- trimisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau
- comunicata online organului fiscal prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual"

(Art. 1 din OPANAF 3654/2015)


>>> In situatia in care contribuabilul are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile contractante (definite potrivit OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, odata cu cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala depune, in original, si codumentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la acestea.


In cazul in care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distanta, documentul eliberat de autoritatile contractante se depune in original la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise in certificatul de atestare fiscala sunt valabile numai in cazul in care coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

In acest sens, documentul emis de autoritatea contractanta trebuie sa cuprinda, obligatoriu, urmatoarele elemente:

- denumirea autoritatii contractante;
- data emiterii documentului;
- numarul si data incheierii contractului dintre contribuabil si autoritatea contractanta;
- sumele certe, lichide si exigibile datorate pana la data emiterii documentului de catre autoritatea contractanta defalcaye pe fiecare contract in parte;
- precizarea ca documentul este emis in vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala;
- numele, prenumele, functia si semnatura persoanelor imputernicite ale autoritatii contractante (art. 1 din OPANAF 3654/2015)

>> Certificatul de atestare fiscala se emite in maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii/adresei de eliberare a acestuia. (art. 5 din OPANAF 3654/2015)

* In situatia contribuabilului/platitorului supus unei inspectii fiscale, care solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala in scopul radierii din registrele in care a fost inregistrat, certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, dupa caz.

* Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice, sau 90 de zile, de catre persoanele fizice.

>> Eliberarea certificatului de atestare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru (art. 2 din OPANAF 3654/2015)

>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere trebuie sa depuna cererea la organul fiscal central in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

In cerere va fi mentionat si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal central competent verifica:

- dosarul fiscal al contribuabilului, cu exceptia declaratiilro informative si a bilanturilor contabile;
- fisa pentru evidenta analiticia pe platitori a contribuabilului;
- existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala decizii de compensare/restituire;

- existenta documentului eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul/platitorul le are de incasat de la acestea;

- existenta acordului scris al contribuabilului pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. e) conform modelului prevazut in anexa nr. 1;

- existenta documentului care dovedeste deschiderea procedurii succesorale notariale pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. f) din OPANAF 3654/2015.


>> Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:

a) sectiunea A "Obligatii fiscale si alte obligatii bugetare";
b) sectiunea B "Sume de rambursat/restituit";
c) sectiunea C "Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile";
d) sectiunea D "Alte mentiuni".

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 6 din OPANAF 3654/2015.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantuli, iar exemplarul al doilea este pastrat la organul fiscal central emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Certificatul de atestare fiscala poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat intre institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central competente, potrivit legii, si stampila organului emitent. (art. 11 alin. (4) din OPANAF 3654/2015)

II. Certificatul de obligatii bugetare se elibereaza de catre organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor bugetare ale contribuabililor persoane juridice, la solicitarea institutiei publice implicate in procesul de privatizare, in urmatoarele situatii:

a) pentru completarea documentatiei necesare procesului de privatizare, conform reglementarilor legale in vigoare;
b) pentru acordarea de inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform reglementarilor legale in vigoare;
c) pentru alte situatii prevazute de lege.

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 16 din OPANAF 3654/2015.

>> Eliberarea certificatului de obligatii bugetare nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru.

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Certificatul de atestare fiscala in 2017":
Rating:

Nota: 4.05 din 28 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"