Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Certificatul de atestare fiscala in 2018

28-Feb-2018
124979

In ceea ce priveste certificatul de atestare fiscala in 2018, se mentin prevederile aduse odata cu actul publicat in Monitorul Oficial nr. 954 din 23 decembrie 2015. Vorbim astfel de OPANAF 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.



Din 2017, odata OMFP 660/2017, prin Spatiul Privat Virtual se poate comunica inclusiv certificatul de atestare fiscala!

Aflati mai multe detalii privind certificatul de atestare fiscala si AICI!

CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA publicata de MFP!


CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALA in scopul eliberarii este pentru radiere din registrul in care ati fost inregistrat!


Va prezentam mai jos principalele aspecte cu privire la eliberarea certificatului de atestare fiscala si a certificatului de obligatii bugetare:

I. Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal central competent:

- la solicitarea contribuabililor/platitorilor;
- la solicitarea institutiilor/autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
- din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
- la solicitarea detinatorilor de titluri de participare la o societate;
- la solicitarea oricarei persoane fizice sau juridice, alta decat cea prevazuta la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulteriuoare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, numai cu acordul scris al contribuabilului in cauza;
- la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea.

>> Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi:
- depusa la registratura organului fiscal central competent;
- trimisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau
- comunicata online organului fiscal prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual"

(Art. 1 din OPANAF 3654/2015)

>>> In situatia in care contribuabilul are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile contractante (definite potrivit OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, odata cu cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala depune, in original, si codumentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la acestea.

In cazul in care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distanta, documentul eliberat de autoritatile contractante se depune in original la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise in certificatul de atestare fiscala sunt valabile numai in cazul in care coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

In acest sens, documentul emis de autoritatea contractanta trebuie sa cuprinda, obligatoriu, urmatoarele elemente:

- denumirea autoritatii contractante;
- data emiterii documentului;
- numarul si data incheierii contractului dintre contribuabil si autoritatea contractanta;
- sumele certe, lichide si exigibile datorate pana la data emiterii documentului de catre autoritatea contractanta defalcaye pe fiecare contract in parte;
- precizarea ca documentul este emis in vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala;
- numele, prenumele, functia si semnatura persoanelor imputernicite ale autoritatii contractante (art. 1 din OPANAF 3654/2015)

>> Certificatul de atestare fiscala se emite in maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii/adresei de eliberare a acestuia. (art. 5 din OPANAF 3654/2015)

*In situatia contribuabilului/platitorului supus unei inspectii fiscale, care solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala in scopul radierii din registrele in care a fost inregistrat, certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, dupa caz.

*Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice, sau 90 de zile, de catre persoanele fizice.

>> Eliberarea certificatului de atestare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru (art. 2 din OPANAF 3654/2015)

>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere trebuie sa depuna cererea la organul fiscal central in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

In cerere va fi mentionat si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal central competent verifica:

- dosarul fiscal al contribuabilului, cu exceptia declaratiilro informative si a bilanturilor contabile;

- fisa pentru evidenta analiticia pe platitori a contribuabilului;

- existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;

- existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala decizii de compensare/restituire;

- existenta documentului eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul/platitorul le are de incasat de la acestea;

- existenta acordului scris al contribuabilului pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. e) conform modelului prevazut in anexa nr. 1;

- existenta documentului care dovedeste deschiderea procedurii succesorale notariale pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (1) lit. f) din OPANAF 3654/2015.

>> Certificatul de atestare fiscala cuprinde 4 sectiuni, respectiv:

a) sectiunea A "Obligatii fiscale si alte obligatii bugetare";
b) sectiunea B "Sume de rambursat/restituit";
c) sectiunea C "Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile";
d) sectiunea D "Alte mentiuni".

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 6 din OPANAF 3654/2015.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantuli, iar exemplarul al doilea este pastrat la organul fiscal central emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Certificatul de atestare fiscala poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat intre institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central competente, potrivit legii, si stampila organului emitent. (art. 11 alin. (4) din OPANAF 3654/2015)

II. Certificatul de obligatii bugetare se elibereaza de catre organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor bugetare ale contribuabililor persoane juridice, la solicitarea institutiei publice implicate in procesul de privatizare, in urmatoarele situatii:

a) pentru completarea documentatiei necesare procesului de privatizare, conform reglementarilor legale in vigoare;
b) pentru acordarea de inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform reglementarilor legale in vigoare;
c) pentru alte situatii prevazute de lege.

Modul de completare a informatiilor cuprinse in certificat este prevazut de art. 16 din OPANAF 3654/2015.

>> Eliberarea certificatului de obligatii bugetare nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru.

 

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Certificatul de atestare fiscala in 2018":
Rating:

Nota: 3.96 din 46 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016