Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceri

27-Iun-2016
1772

Aducem la cunostinta celor interesati faptul ca, in Monitorul Oficial al României nr.393/23.05.2016 a fost publicata Legea nr.102/2016 privind incubatoarele de afaceri . Legea intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicare, adica la data de 22 iunie 2016.

Actul normativ stabileste faptul ca, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor avea dreptul la o serie de facilitati fiscale, ce vor fi acordate in baza unor schemede ajutor de stat.Mai exact, este vorba de:
- scutire de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenuluiaferent incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale;
- scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilorcare fac parte din incubatorul de afaceri, cu aprobarea autoritatilorlocale;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate pentru eliberarea oricarorcertificate de urbanism, autorizatii de construire si/sau desfiintare de constructii pentru terenurile si cladirile aferente incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale.

in plus, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor putea sa beneficieze si de alte facilitati ce pot fi acordate de autoritatile publice centrale sau locale.

Fondatori vor putea sa fie atât persoanele juridice de drept privat, cât si autoritatile publice locale, institutiile/consortiile de institutii de invatamânt superior, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare si camerele de comert care infiinteaza incubatoare de afaceri.

Titlul de incubator de afaceri va fi acordat prin ordin si va avea o valabilitate de zece ani.La cerere, perioada de valabilitate va putea fi prelungita tot cu câte zece ani, atât timp cât incubatorul indeplineste in continuare conditiile impuse de lege.

Asa cum se arata in actul normativ mai sus mentionat, tipurile de incubatoare ce vor putea fi infiintate sunt:
· incubator de afaceri cu portofoliu mixt (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere dintr-o gama larga de sectoare);
· incubator de afaceri tehnologic (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere tehnologic) ;
· incubator academic de afaceri (vizeaza IMM-urile a caror activitate rezida in aplicarea/folosirea rezultatelor activitatii de cercetaredezvoltare din cadrul unei universitati sau institute de cercetare sau
dezvolta initiativa antreprenoriala din mediul universitar, având ca obiectiv retinerea tinerilor in comunitate si comercializarea tehnologiilor elaborate si dezvoltate de studenti sau de facultate);
· agroincubator de afaceri (vizeaza IMM-urile sau societatile agricole) ;
· incubator de afaceri social (foloseste spiritual antreprenorial si inovatia pentru a crea impact social);
· incubator specific unui sector (ofera toata gama de servicii necesare celor care au o idée fezabila, aplicabila intr-un anumit sector, expresie a potentialului endogen existent in acel teritoriu);
· incubator virtual (ofera servicii de incubare prin internet, sub forma portalurilor de afaceri);
· incubator pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Scopul incubatoarelor de afaceri si serviciile oferite

Incubatoarele de afaceri vor fi, conform dispozitiilor Legii nr.102/2016, structuri pentru sprijinirea afacerilor, care vor urmari crearea unui mediu favorabil si sustenabil pentru IMM-urile nou infiintate. in acest fel, intreprinderilor le va fi stimulat potentialul de dezvoltare si viabilitate, „ajutându-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitati comune si a suportului managerial
necesar”.

in ceea ce priveste oferta de servicii, incubatoarele de afaceri vor pune la dispozitie:
· servicii pentru potentialii beneficiari in perioada de preincubare, pentru maximum 6 luni
· servicii de incubare pentru un ciclu de incubare de maximum 3 ani· servicii de accelerator de afaceri pentru maximum 2 ani

Serviciile de preincubare vor fi oferite inainte de ciclul efectiv de incubare si vor include sesiuni de informare, seminarii, formare profesionala si antreprenoriala si consultanta juridica. Serviciile de accelerator de afaceri vor consta in granturi si alocatii financiare rambursabile, pentru reducerea timpului necesar lansarii de produse sau servicii.

Rezidentii (IMM-urile care desfasoara activitati economice in interiorul incubatoarelor), in functie de cerinte, vor putea sa se bucure de:
- consilierea manageriala si cooperarea constanta a companiilor rezidente;
- acces la servicii de formare profesionala pentru nevoile actuale si viitoare ale pietei;
- servicii profesionale financiare, juridice si de contabilitate;
- cumparare colectiva de servicii si produse;
- acces la fonduri nonguvernamentale pentru dezvoltarea economica;
- acces la surse de finantare, investitii si capital de lucru;
- contacte cu investitori individuali, fonduri cu capital de risc;
- transferul si comercializarea de tehnologie, precum si contacte cu universitati si institute de cercetare si dezvoltare;
- servicii privind internationalizarea IMM-urilor;
- servicii privind managementul general al spatiului incubatorului de afaceri;
- alte servicii necesare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Noutati privind facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Conditii microintreprindere 2024: Cele 7 conditii cumulative pe care trebuie sa le indeplineasca firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, in 2024 mai poti ramane la regimul fiscal al microintreprinderilor doar daca indeplinesti 7 conditii cumulative Astfel, in anul fiscal curent o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ conditiile prevazute la art.47, alin. (1) din Codul Fiscal, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent : 1. a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro; In aplicarea prevederilor care se refera la conditia de...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Ce impozite si contributii plateste un PFA in 2024?

    • Daca ai deja un PFA sau te gandesti sa iti deschizi unul anul acesta, trebuie sa stii care sunt impozitele si contributiile pe care trebuie sa le platesti in 2024, dar si cum se declara acestea si care sunt termenele limita. In plus, iti vom explica ce inseamna PFA in sistem real sau PFA la norma de venit, ce contributii PFA si impozite ar trebui sa plateasca in functie de caz si ce varianta poate fi mai avantajoasa pentru tine. PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit Atunci cand iti...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024

    • Conform calendarului ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale importante pana pe data de 26 februarie 2024. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024 TERMENUL Luni, 26 februarie OBLIGATIA - Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100 CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI: Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre contribuabilii/platitorii carora le revin, potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016